  • 1. Data: 2010-08-30 07:06:58
    Temat: ..a w VTR pekaja sprezynki, wazne dla posiadaczy VTR!
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    ..i to nie byle jakie bo od napinacza lancuszka rozrzadu!

    Gdy nagle VTRka zaczela klekotac myslalem ze poluzowal sie tlumik, ale
    spadek mocy od tlumika...? hmm, jak zaczela sie dlawic i zgasla teoria
    tlumika tez zgasla.
    Powstawaly nowe i nowe, az w koncu najlepiej posowala 'awaria rozrzadu',
    wiec do dziela rozbieramy. Niestety sprawdzila sie :( , lancuszek luzny,
    luzy na zaworach kilometrowe, jednym slowem bliskie spotkanie czwartego
    stopnia zaworow z tlokiem.
    ..ale CZEMU?! :@
    Rozwiazanie przyszlo wraz z rozebraniem napinacza, peknieta
    sprezynka,(glupia sprezynka i tyle zamieszania!) i to w HUNDZIE :|
    Dopiero teraz mi sie przypomnialo za przeciez czytalem o problemach
    napinacza w pierwszych rocznikach do 1998r., ale przeciez moja z 1999r.,
    chyba sie zalapala jeszcze na stary napinacz :'(
    W necie tez ludziska opisuja takie zdarzenie jak moje, a na allegro nawet
    sprezynki mozna dostac (w opisie stoi ze to najczesciej psujaca sie czesc
    w VTR) cos w tym jest.
    Teraz wiem czemu mowia ze HONDY sa drogie, zawor ssacy 120x2, zawor wyd.
    215x2, uszczelka 150, regulacje i itp. o sprezynkach nie wspomne.. ;)
    Wniosek jest taki: wymieniajcie prezynki napinacza czym predzej! ..albo
    motory :p

  • 2. Data: 2010-08-30 07:22:19
    Od: pgalos <p...@U...interia.pl.USUN>

    W dniu 2010-08-30 09:06, Tomek pisze:

> [...]
    >
    > Gdy nagle VTRka zaczela klekotac myslalem ze poluzowal sie tlumik, ale
    > spadek mocy od tlumika...? hmm, jak zaczela sie dlawic i zgasla teoria

    A to dziwne trochę.
    Razem z klekotaniem pojawił się spadek mocy?
    Nie słychać było żadnych wcześniej odgłosów? Napinacz sam nie powinien
    się cofnąć, chyba, że bardzo długo jeździłeś na pękniętej sprężynie i
    łańcuch tak się naciągnął, że przeskoczył.
    Ale to fakt, w wielu modelach Honda ma problem z napinaczem, choć ludzie
    twierdzą, że te problemy występują najczęściej w motocyklach, które
    jeżdżą mało. U mnie w VTR z 97 na której zrobiłem ponad 50 kkm w ciągu 5
    lat problem nigdy się nie pojawił i u następnego użytkownika również.

    Pawel
    VFR800A3

  • 3. Data: 2010-08-30 07:55:13
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2010-08-30 09:18, solo pisze:

    > To nie tylko problem VTR-ek ale w CBR F4 tez z napinaczem był problem
    > może nie na tyle drastyczny żeby od razu wymieniać zawory ale sen z
    > powiek spędzał wielu użytkownikom.
    >

    > Solo FZ1

    A gadają że hundy są nudne. Jak widać- nie prawda. :)

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 4. Data: 2010-08-30 08:10:07
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-08-30, Tomek <t...@v...pl> wrote:

    > ..i to nie byle jakie bo od napinacza lancuszka rozrzadu!

    Bo widzisz, ja w Kawasaki to mam napinacz z blokada wiec mi takie rzeczy
    nie grozne. Zobaczymy co na to Tytus...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2010-08-30 10:58:38
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    > Bo widzisz, ja w Kawasaki to mam napinacz z blokada wiec mi takie rzeczy
    > nie grozne.

    Poprzednio Yamaszkami jezdzilem i tam sprezyna napina a zapadka blokuje i
    to sie sprawuje nalezycie

  • 6. Data: 2010-08-30 11:03:51
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    > Nie słychać było żadnych wcześniej odgłosów? Napinacz sam nie powinien
    > się cofnąć..( )

    Zadnych!
    Ja tez tak myslalem, wlasciwie to POTOONJEST! ;)

  • 7. Data: 2010-08-31 14:24:26
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Tomek"
    ..i to nie byle jakie bo od napinacza lancuszka rozrzadu!

    Znany temat - byla podobno jakas wadliwa partia.
    Moja slabnie dopiero pow 10500 rpm :)
    Ale w zimie zajrze do tych sprzezynek....

    --
    Tytus
    żółta motorynka