  • 111. Data: 2012-02-29 11:14:18
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Jakub Witkowski wrote:

    > Za rządów PiS na świecie był szczyt koniunktury? Był, to są fakty.
    > Ledwie odeszli, przyszedł jeden z najgorszych kryzysów finansowych? Bez
    > wątpienia.
    > Związek jest chyba oczywisty: PiS u władzy przywróci światowe prosperity.

    Yes, Yes, Yes!!! ;)

    \SK

  • 112. Data: 2012-02-29 11:30:27
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,

    > Jesli koniunktura swiatowa jest obecnie zla (?), to i konsumpcja ropy
    > powinna spadac, czyz nie? Zatem ceny tez powinny spadac.

    O zobacz. Cena baryłki przekroczyła 125$. Czyli na pewno spada!

    Jakie stąd wnioski? Tylko jeden!
    Ten cały kryzys to spisek Tuska, Putina i Obamy! Oni wprowadzają New World Order!

    Można też by chwilę pomyśleć i przypomnieć sobie, że nawet na wolnym rynku cena
    zależy nie tylko od popytu ale od podaży. A ta tyż nie chce rosnąć. Bo może
    Szejkowie nie są głupi i po coś sobie ten OPEC założyli i się w sprawie poziomu
    podaży konsultują ze sobą tak by maksymalizować swój zysk. Bo może są nałożone
    sankcje na Iran bo mimo wszystko wolimy mieć droższą benzynę niż potencjalną
    wojnę atomową na Bliskim Wschodzie? Ale po co myśleć...

    Benzyna ma być tania i już. Zarabiamy 4 razy (albo i może 10 razy -- ssać sobie
    z palca możemy dowolnie) mniej niż Niemcy to musi być 4 (albo 10) razy tańsza
    niż w Niemczech. Kropka! Tako rzecze Polska Prawica!

    > A co, piszesz "tez" bo sam taki jestes? Well, jestem katolikiem mam
    > poglady prawicowe, ale za cholere nie widze zwiazku miedzy jednym, a
    > drugim. Przekonanie, ze wlasnosc prywatna jest w panstwie najwazniejsza
    > i zasluguje na najwyzsza ochrone, ze ludzie sami doskonale wiedza co
    > maja robic i ze gospodarka najlepiej sie rozwija, gdy wladze nie
    > przeszkadzaja jest sprawa niezalezna od wiary.

    Dlatego też żądasz interwencji rządu w celu obniżenia cen. Ciekawe...

    > Znam ludzi niewierzacych,
    > ktorzy prowadza wlasne firmy i szlag ich trafia, jak slysza
    > socjalistyczny belkot.

    Mnie zaś zawsze do łez rozbawia bełkot korwinistyczny. Btw. też prowadzę własną
    firmę :)

    > Ot chocby o sprawiedliwosci spolecznej. Wiem co
    > to sprawiedliwosc i bardzo jej kibicuje, ale boje sie sprawiedliwosci
    > spolecznej.

    Cóż żyjesz w społeczeńswtwie. I jakoś tak się dziwnie składa że w krajach w
    których jest owa "sprawiedliwość społeczna" ludziom żyje się lepiej. Żyją dłużej
    są zdrowsi, itd...

    > Podobnym idiotyzmem jest "spoleczna gospodarka rynkowa".
    > Gospodarka rynkowa jest najlepsza z mozliwych,

    Ach, mamy dogmat. Najlepsza z możliwych.

    Ja jednak poprosze o dowód zwłaszcza tego "z możliwych". Przypomnę że "z
    możliwych" to zupełnie co innego niż "z istniejących", "dotychczas znanych", itd.

    > wszelkie modyfikacje w
    > stylu "spoleczna" (co to do wafla nedzy ma znaczyc) tylko ja psuja.

    Uwzględniająca wolę społeczeństwa.

    BTW czysto rynkowa nie istenie nigdzie i jakby się pojawiła to by dosyć krótko
    żyła bo to jest stan równowagi chwiejnej i łatwo się degeneruje.

    pzdr
    \SK

  • 113. Data: 2012-02-29 11:38:38
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    v...@i...pl wrote:

    > Dotyczaca pieniedzy z naszych (spoleczenstwa) kieszeni, a wszystkie
    > takowe u mnie maja priorytet najwazniejszych. :)

    > Wystarczyloby 50, ale madrych :) A istota tej kwestii jest taka, ze
    > przestaliby obciazac budzet, a wraz z nimi ich rodziny pozatrudniane we
    > wszelkich firmach panstwowych. A zaoszczedzone pieniadze moznaby
    > przeznaczyc np. "na sierotki" ;)

    Ale wpływ tych 560 typów (Senat też licz!) i ich pociotów to jest pikuś. Nawet
    jak tego jest 5000 czy nawet 10000 luda to udźwigniemy. Bez bólu. Tu by się
    trzeba dobrać do samorządowców -- ok. 2000 gmin w każdej po ilu radnych, wójtów,
    burmistrzów i ich pociotów? Tu jest armia darmozjadów do pogonienia.

    Reducja tych 560 do 56 wiele nie da. Efekt byłby symboliczny. Nawet jesli
    spowodowałoby to redukcję (nie liczyłbym) o 10000 luda po 100000zł za stanowisko
    rocznie to byłby 1 miliard. Miliard to może i coś, nno może by nie musieli
    zakłądać takich zysków jakie zakładają z mandatów :) Ale to tyle.

    pzdr
    \SK

  • 114. Data: 2012-02-29 12:01:35
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    kogutek wrote:

    > Za`baryłkę ropy musimy zapłacić ze 100 dolarów.

    ostatnio było 125. Iran...

    > Da się z niej zrobić ze 120
    > litrów paliw różnych możliwych do użycia w silnikach spalinowych.
    > 300zł/120=2,5zł
    > 2,50 kosztuje w Polsce surowiec na na litr paliwa.

    Nie 300 tylko 375. Czyli pow. 3zł.

    > Przerobienie darmo nie jest, kolejna złotówka. Razem 3,50 za litr.

    Raczej 4,50zł.

    > Wychodzi że
    > podatki, dystrybucja itp to 2 złote.
    > Wiesz dlaczego oni mają cenę paliwa na stacji niższą niż światowa cena surowca
    > potrzebna na wyprodukowanie 1 litra? Bo tam nie ma Kaczyńskich, Maciarewiczów
    > itd. I od Rosji kupują ropę praktycznie po kosztach wydobycia i transportu.
    > Taką politykę prowadzi Rosja. Jak ktoś z nimi kotów nie drze to ropę i gaz ma
    > za pół darmo.

    Tylko musi im zapłacić czym innym.

    > Czytałem niedawno że w UE srają pod siebie bo na Białorusi mają
    > zbudować fabrykę nawozów. Jak zbudują i uruchomią to wykończą wszystkie takie
    > fabryki w UE.

    Obłożą nawóz białoruski cłem i tyle. Białoruś w WTO nie jest, a nawet jak by
    była to wskazanie nielegalnego (wg umów WTO) dofinansowania (produkt tańszy od
    surowca). Wtedy stosuje się karne cła na ten produkt i produkty związane (czyt.
    żarcie). I komu ten nawóz sprzedadzą? do Wenezueli? Sąsiedzi północni i zachodni
    są w UE, Rosja ma tą ropę na miejscu więc sobie zrobi ten nawóz jeszcze taniej.
    Ukraina? Ci mają swoje fabryki, też będą chronić. Janukowycz o swój przemysł dba
    (to w końcu partia oligarchów, swoim krzywdy nie da zrobić)

    > Gaz mają kupować od Rosji w takiej cenie że powietrze droższe.
    > Kiedyś był dowcip polityczny. Jak go przerobić do obecnej sytuacji to puenta
    > będzie taka. Kto się z Rosji śmieje ten kiełbasy nie je.

    \SK

  • 115. Data: 2012-02-29 12:10:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    [...]

    > Po pierwsze mów za siebie.
    > Po drugie to pieprzysz bez sensu, bo nie UB tylko SB i toto chciało zachowania
    > ustroju.
    > Po trzecie to masz wyjątkowo kiepską pamięć. Zapominiałeś o staniu po kilka
    > godzin w kolejce (po benzynę też). Zapomniałeś o tym, że średni poziom życia był
    > 3 razy (sic!) niższy niż teraz. Jak się dzieciak skaleczył to go podpity lekarz
    > na żywca zszywał (bo brakowało igieł i strzykawek, a podpity, bo przecież
    > "wszyscy pili"). Jak kto dostał zawału serca to go kładli, dali jakieś proszki i
    > jak jest silny to przeżyje.

    Jasne. A Religa przeszczepu dokonał na Księżycu.

    > Na wsiach przeważnie chodziło się srać za stodołę,

    Chyba Ty.

    > samochód czy traktor to był u najbogatszych, połowa orała koniem.

    Kiedy? W latach 60-tych? Bo w 80-tych juz było trudno spotkać
    furmankę...

    > W mieście pod blokiem było pusto -- kilka samochodów. Jakim cudem to
    > dzisiejsze biedne społeczeństwo ma ponad 20milionów samochodów na
    > 38mln mieszkańców?

    Się zastanów jakim cudem wtedy mieli te kilka milionów...

    > Ale to, że pleciesz od rzeczy to nic nowego... :)

    Duzo lepszy nie jesteś. Mieszasz zmyślenia z opowieściami z kilku
    dekad. Na szczęście ja te kilka dekad pamiętam. Nie, żebym chciał
    wracać ale na pewno nie "otake Polske my walczyli".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 116. Data: 2012-02-29 12:12:31
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    kogutek wrote:

> [...]

    "wszyscy pili"). Jak kto dostał zawału serca to go kładli, dali jakieś proszki i
    Na wsiach przeważnie chodziło się srać za stodołę, samochód czy traktor to był u
    najbogatszych, połowa orała koniem. W mieście pod blokiem było pusto -- kilka

  • 117. Data: 2012-02-29 12:15:17
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    >
    > A to wyjatkowe swinie, nie rzadza od 5 lat, a te ceny to przez nich. I
    > jeszcze perfidnie jak sami rzadzili, to cena paliwa spadla (4->3,8zl/l),
    > a teraz na zlosc Tuskowi Kaczynski z Macierewiczem przestawiaja liczniki
    > na stacjach, zrzucaja stonke z samolotow i dmuchaja tak, ze zimno bylo
    > strasznie. A z Kaczynskich to Lech najgorszy - w samobojczym ataku
    > samolotem chcial zniszczyc odwieczna przyjazn laczaca nasze narody i
    > szlachetne gesty jak chocby ten ugoszczenia na/w radzieckiej ziemi
    > polskich oficerow, niezapomniane wakacje na Syberii dla naszych rodakow

    Ależ oczywiscie -- KAczyński i MAciuerewicz to lekarstwo na światowy kryzys! JAk
    odeszli to się kryzys zaczął! Muszą wrócić i uratować świat!

    \SK

  • 118. Data: 2012-02-29 12:18:35
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Akurat w tym przypadku cenę urzędową to szybciej masz u nas - wyznaczoną
    > przez odpowiednie urzędy UE które wyekzekwowały na Polsce stosowanie
    > narzuconych stawek akcyzy i podatku VAT na paliwa.
    >
    > Do białoruskiego paliwa masowo wywożonego z Bialorusi przez "drobny handel
    > przygraniczny" naprawdę Łukaszenka nie dopłaca, a jeszcze na tym zarabia.

    Jesteś pewien? Ktoś do interesu dokłąda bo cena gotowego produktu wychodzi niżej
    niż cena samego surowca na światowych rynkach (~120$ za baryłkę).

    > Wysoka cena paliwa w Polsce bierze się z tego, że w całej UE ustalone są
    > minimalne stawki akcyzy (kwotowe), bo państwa unijne nie mogą między sobą
    > konkurować podatkami w sytuacji swobodnego przepływu towarów.

    To też prawda. Ale nie cała.

    pzdr
    \SK

  • 119. Data: 2012-02-29 12:20:49
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    AZ wrote:

    > No do pewnego momentu akcyze obniżali ale od 2012 obowiązują nas
    > minimalne stawki dla całej UE.
    >
    > http://mrc.tychy.pl/blog/?id=243&wersja=0

    > No a na gaz czemu jest niższa?

    Być może częściowo przez to że gazu mamy stosunkowo najwięcej (w tym własnego).

    \SK

  • 120. Data: 2012-02-29 13:00:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 29 Feb 2012 12:10:06 +0100 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz wystukał:

    > Hello Sebastian,
    >
    > Wednesday, February 29, 2012, 12:12:31 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jasne. A Religa przeszczepu dokonał na Księżycu.

    a ile takich operracji wykonano?

    > Się zastanów jakim cudem wtedy mieli te kilka milionów...

    takim cudem jak ludzie wydawali więcej niż zarabiali.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?