eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara › Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Date: Wed, 29 Feb 2012 12:01:35 +0100
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

    kogutek wrote:

    > Za`baryłkę ropy musimy zapłacić ze 100 dolarów.

    ostatnio było 125. Iran...

    > Da się z niej zrobić ze 120
    > litrów paliw różnych możliwych do użycia w silnikach spalinowych.
    > 300zł/120=2,5zł
    > 2,50 kosztuje w Polsce surowiec na na litr paliwa.

    Nie 300 tylko 375. Czyli pow. 3zł.

    > Przerobienie darmo nie jest, kolejna złotówka. Razem 3,50 za litr.

    Raczej 4,50zł.

    > Wychodzi że
    > podatki, dystrybucja itp to 2 złote.
    > Wiesz dlaczego oni mają cenę paliwa na stacji niższą niż światowa cena surowca
    > potrzebna na wyprodukowanie 1 litra? Bo tam nie ma Kaczyńskich, Maciarewiczów
    > itd. I od Rosji kupują ropę praktycznie po kosztach wydobycia i transportu.
    > Taką politykę prowadzi Rosja. Jak ktoś z nimi kotów nie drze to ropę i gaz ma
    > za pół darmo.

    Tylko musi im zapłacić czym innym.

    > Czytałem niedawno że w UE srają pod siebie bo na Białorusi mają
    > zbudować fabrykę nawozów. Jak zbudują i uruchomią to wykończą wszystkie takie
    > fabryki w UE.

    Obłożą nawóz białoruski cłem i tyle. Białoruś w WTO nie jest, a nawet jak by
    była to wskazanie nielegalnego (wg umów WTO) dofinansowania (produkt tańszy od
    surowca). Wtedy stosuje się karne cła na ten produkt i produkty związane (czyt.
    żarcie). I komu ten nawóz sprzedadzą? do Wenezueli? Sąsiedzi północni i zachodni
    są w UE, Rosja ma tą ropę na miejscu więc sobie zrobi ten nawóz jeszcze taniej.
    Ukraina? Ci mają swoje fabryki, też będą chronić. Janukowycz o swój przemysł dba
    (to w końcu partia oligarchów, swoim krzywdy nie da zrobić)

    > Gaz mają kupować od Rosji w takiej cenie że powietrze droższe.
    > Kiedyś był dowcip polityczny. Jak go przerobić do obecnej sytuacji to puenta
    > będzie taka. Kto się z Rosji śmieje ten kiełbasy nie je.

    \SK