-
1. Data: 2023-09-20 10:15:27
Temat: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
propozycja ograniczenia kat B do 1800kg
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-nowe-
prawo-jazdy-kat-b-nie-dla-kazdego-wiele-osob-moze-st
rac,nId,7034961
(pewnie wprowadzą po uprzednim rozszerzeniu do 4250 dla elektryków xD )
https://www.dostawczakiem.pl/elektryczne-vany-z-dmc-
do-4250-kg-rzadowy-projekt-przeglosowany/
-
2. Data: 2023-09-20 11:01:21
Temat: Re: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 20 Sep 2023 10:15:27 +0200, m4rkiz
> (pewnie wprowadzą po uprzednim rozszerzeniu do 4250 dla elektryków xD )
Nie dramatyzuj, nawet mój Outlander PHEV, mając 3 silniki na pokładzie, w
tym spalinowego kloca 2.4L oraz dodatkowo baterię, waży raptem 1890kg.
Większość elektryków nie jest znacznie cięższa niż odpowiedniki spalinowe
-- to że BEV są cięższe dwukrotnie od spalin, jak to niektórzy debile
utykają. Te najczęściej kupowane, Tesla M3 1610-1730kg, Tesla Y 1780-2003
kg, a to segment D. W segmencie C ZOE czy Leaf niecałe 1600kg.
--
Pozdor
Myjk
-
3. Data: 2023-09-20 11:38:16
Temat: Re: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
Od: RadosławF <r...@o...pl>
W dniu 20.09.2023 o 11:01, Myjk pisze:
>> (pewnie wprowadzą po uprzednim rozszerzeniu do 4250 dla elektryków xD )
>
> Nie dramatyzuj, nawet mój Outlander PHEV, mając 3 silniki na pokładzie, w
> tym spalinowego kloca 2.4L oraz dodatkowo baterię, waży raptem 1890kg.
> Większość elektryków nie jest znacznie cięższa niż odpowiedniki spalinowe
> -- to że BEV są cięższe dwukrotnie od spalin, jak to niektórzy debile
> utykają. Te najczęściej kupowane, Tesla M3 1610-1730kg, Tesla Y 1780-2003
> kg, a to segment D. W segmencie C ZOE czy Leaf niecałe 1600kg.
Kluczowe jest DMC a nie waga durny fanboyu.
ZOE ma 1954 DMC, Leaf 1965.
Tesla M3 ma 2232 DMC dla Tesli Y brak danych ale waży 1995kg
więc DMC wyjdzie spokojnie powyżej dwu ton. :-)
Pozdrawiam
-
4. Data: 2023-09-20 13:56:41
Temat: Re: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 20.09.2023 o 10:15, m4rkiz pisze:
> propozycja ograniczenia kat B do 1800kg
>
>
> https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-nowe-
prawo-jazdy-kat-b-nie-dla-kazdego-wiele-osob-moze-st
rac,nId,7034961
>
> (pewnie wprowadzą po uprzednim rozszerzeniu do 4250 dla elektryków xD )
>
> https://www.dostawczakiem.pl/elektryczne-vany-z-dmc-
do-4250-kg-rzadowy-projekt-przeglosowany/
Jak ich wybrano to rządzą.
-
5. Data: 2023-09-20 18:18:03
Temat: Re: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 20.09.2023 o 10:15, m4rkiz pisze:
> propozycja ograniczenia kat B do 1800kg
>
>
> https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-nowe-
prawo-jazdy-kat-b-nie-dla-kazdego-wiele-osob-moze-st
rac,nId,7034961
>
> (pewnie wprowadzą po uprzednim rozszerzeniu do 4250 dla elektryków xD )
>
> https://www.dostawczakiem.pl/elektryczne-vany-z-dmc-
do-4250-kg-rzadowy-projekt-przeglosowany/
Uleciał mi sens :-)
Wydaje mi się, że nie ma miejsca na zabieranie uprawnień bo godzi to w
zasadę praw nabytych. Mogą sobie dzisiaj fikać a przyjdą kolejni i
najwyżej słusznie to skasują.
Natomiast sama optymalizacja transportu indywidualnego w kierunku
używania mniejszych pojazdów mogłaby mieć sens, gdyby coś z takiej
zmiany wynikało dla użytkowników. Nie całkiem wiem co, bo mnie jakoś
wystarcza to co dostaję, ale innym najwyraźniej nie.
-
6. Data: 2023-09-20 22:37:13
Temat: Re: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 20 Sep 2023 11:38:16 +0200, RadosławF napisał(a):
> W dniu 20.09.2023 o 11:01, Myjk pisze:
>
>>> (pewnie wprowadzą po uprzednim rozszerzeniu do 4250 dla elektryków xD )
>>
>> Nie dramatyzuj, nawet mój Outlander PHEV, mając 3 silniki na pokładzie, w
>> tym spalinowego kloca 2.4L oraz dodatkowo baterię, waży raptem 1890kg.
>> Większość elektryków nie jest znacznie cięższa niż odpowiedniki spalinowe
>> -- to że BEV są cięższe dwukrotnie od spalin, jak to niektórzy debile
>> utykają. Te najczęściej kupowane, Tesla M3 1610-1730kg, Tesla Y 1780-2003
>> kg, a to segment D. W segmencie C ZOE czy Leaf niecałe 1600kg.
>
> Kluczowe jest DMC a nie waga durny fanboyu.
> ZOE ma 1954 DMC, Leaf 1965.
> Tesla M3 ma 2232 DMC dla Tesli Y brak danych ale waży 1995kg
> więc DMC wyjdzie spokojnie powyżej dwu ton. :-)
>
Mój Outlander PHEV rocznik 2014 ma wpisane DMC 2310 kg, Pajero II ma DMC
2720 kg.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
7. Data: 2023-09-21 08:49:10
Temat: Re: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
On 20.09.2023 18:18, io wrote:
> Wydaje mi się, że nie ma miejsca na zabieranie uprawnień bo godzi to w
> zasadę praw nabytych.
Już za późno. Przecież zabrali PJ bezterminowe i zamieniają je na
terminowe. Maksymalnie do 2033 będzie trzeba takie bezterminowe
wymienić. Także szlaki już przetarte.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
8. Data: 2023-09-21 11:57:59
Temat: Re: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
Od: RadosławF <r...@o...pl>
W dniu 20.09.2023 o 22:37, Adam pisze:
>>>> (pewnie wprowadzą po uprzednim rozszerzeniu do 4250 dla elektryków xD )
>>>
>>> Nie dramatyzuj, nawet mój Outlander PHEV, mając 3 silniki na pokładzie, w
>>> tym spalinowego kloca 2.4L oraz dodatkowo baterię, waży raptem 1890kg.
>>> Większość elektryków nie jest znacznie cięższa niż odpowiedniki spalinowe
>>> -- to że BEV są cięższe dwukrotnie od spalin, jak to niektórzy debile
>>> utykają. Te najczęściej kupowane, Tesla M3 1610-1730kg, Tesla Y 1780-2003
>>> kg, a to segment D. W segmencie C ZOE czy Leaf niecałe 1600kg.
>>
>> Kluczowe jest DMC a nie waga durny fanboyu.
>> ZOE ma 1954 DMC, Leaf 1965.
>> Tesla M3 ma 2232 DMC dla Tesli Y brak danych ale waży 1995kg
>> więc DMC wyjdzie spokojnie powyżej dwu ton. :-)
>>
>
> Mój Outlander PHEV rocznik 2014 ma wpisane DMC 2310 kg, Pajero II ma DMC
> 2720 kg.
Co oznacza że w przypadku zmian łapią się na obowiązek posiadania B+
Pozdrawiam
-
9. Data: 2023-09-21 12:03:20
Temat: Re: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
Od: RadosławF <r...@o...pl>
W dniu 21.09.2023 o 08:49, Mateusz Bogusz pisze:
>> Wydaje mi się, że nie ma miejsca na zabieranie uprawnień bo godzi to w
>> zasadę praw nabytych.
>
> Już za późno. Przecież zabrali PJ bezterminowe i zamieniają je na
> terminowe. Maksymalnie do 2033 będzie trzeba takie bezterminowe
> wymienić. Także szlaki już przetarte.
Jak niemcy dostosowywali przepisy do unii to z automatu
posiadacze B dostali C1 (pojazdy do 7,5t).
A ci którzy nie jechali za granicę to nawet dokumentu
nie zmieniali.
Tak pewnie będzie i teraz, ale młodzież będzie miała
więcej egzaminów.
Pozdrawiam
-
10. Data: 2023-09-21 12:38:52
Temat: Re: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
On 21.09.2023 12:03, RadosławF wrote:
> Tak pewnie będzie i teraz, ale młodzież będzie miała
> więcej egzaminów.
A wracając do dodatkowego egzaminu...skoro problemem jest waga pojazdów
to od zdania tego egzaminu, ubędzie tej wagi? Jak chcą zniechęcić do
cięższych aut, to jest cała masa innych możliwości: zakazać, nałożyć
podatek, etc.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz