  • 1. Data: 2013-04-13 13:45:56
    Temat: Zyxel nsa310
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Jak najszybciej skopiowac jednorazowo duza ilosc danych (2TB) bo po sieci
    to potrwa z miesiac.
    Dane sa na zewnetrznych dyskach 2TB (USB) + 1TB (USB/eSATA).
    W tej chwili kopiuje po wi-fi, mam do dyspozycji wolny router/switch,
    jezeli po kablu poszloby znacznie szybciej. A moze polaczenie bezposrednie
    sieciowe laptopa z Zyxelem, tylko czy mam odpowiebi kabel ( w sensie
    skretka, nie skretka ;) )
    Opcja 'copy/sync' kopiuje tylko cale dyski.
    Jakies inne pomysly?

  • 2. Data: 2013-04-13 14:11:19
    Temat: Re: Zyxel nsa310
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-04-13 13:45, 2late pisze:
> [...]
    > w sensie skretka, nie skretka ;) )
    > Opcja 'copy/sync' kopiuje tylko cale dyski.

    Wyciągnąć dyski z obudowy i podłączyć bezpośrednio w komputerze
    stacjonarnym wraz z dyskiem od laptopa i kopiować.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 3. Data: 2013-04-13 14:20:18
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "BQB" <a...@s...com.invalid> wrote in message
    > Wyciągnąć dyski z obudowy i podłączyć bezpośrednio w komputerze stacjonarnym
    > wraz z dyskiem od laptopa i kopiować.

    ale ten nas ma gigabitowy ethernet, wiec po lanie wcale nie musi byc
    wiele wolniej - a biorac pod uwage ze przedpisca meczy to po wifi
    wydlubanie i podlaczenie dyskow moze nie byc dla niego trywialnym
    zadaniem (dodatkowo: What is the file system supported in NSA 310?
    Internal file system: XFS or EXT4 )

  • 4. Data: 2013-04-13 15:27:45
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 13/04/2013 13:11, BQB wrote:

    > Wyciągnąć dyski z obudowy i podłączyć bezpośrednio w komputerze
    > stacjonarnym wraz z dyskiem od laptopa i kopiować.

    Nie mam peceta.

  • 5. Data: 2013-04-13 15:32:08
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 13/04/2013 13:20, m4rkiz wrote:
    > "BQB" <a...@s...com.invalid> wrote in message
    >
    > ale ten nas ma gigabitowy ethernet, wiec po lanie wcale nie musi byc

    Laptop stary 100GBit karta sieciowa.

    > wiele wolniej - a biorac pod uwage ze przedpisca meczy to po wifi
    > wydlubanie i podlaczenie dyskow moze nie byc dla niego trywialnym

    Jak wspomnialem koledze, nie mam i nikt w okolicy nie ma peceta.

    > zadaniem (dodatkowo: What is the file system supported in NSA 310?
    > Internal file system: XFS or EXT4 )

    EXT4

  • 6. Data: 2013-04-13 15:49:40
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    > w sensie skretka, nie skretka ;) )
    > Opcja 'copy/sync' kopiuje tylko cale dyski.

    Po eternecie 100mb/s to będzie jakieś 600GB/dobę
    Po USB które ma(jak widzę na obrazku) Zyxel nsa310 to będzie pewnie
    jakieś 1,5 TB/dobę

    miab

  • 7. Data: 2013-04-13 16:06:46
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-04-13 14:20, m4rkiz pisze:

    > ale ten nas ma gigabitowy ethernet, wiec po lanie wcale nie musi byc
    > wiele wolniej

    To, że coś ma port gigabitowy wcale nie oznacza pracy z taką szybkością
    - wiele penów ma USB 2.0 a z jaką szybkością działa?

    Wiele zależy od tej przejściówki.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 8. Data: 2013-04-13 16:10:13
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-04-13 15:49, miab pisze:

    > Po eternecie 100mb/s to będzie jakieś 600GB/dobę
    > Po USB które ma(jak widzę na obrazku) Zyxel nsa310 to będzie pewnie
    > jakieś 1,5 TB/dobę

    Zależy od interfejsu - to, że coś może mieć taką prędkość, wcale nie
    znaczy, że ją będzie miało - zerknij jakie są peny USB 2.0 - ile z nich
    osiąga prędkość maksymalną dla tego portu? Albo peny USB 3.0 - ile ich
    działa z tą prędkością? Jeszcze pozostaje kwestia, czy to wiele małych
    plików, czy mało dużych, bo jeśli ta pierwsza opcja, to czas można
    spokojnie pomnożyć przez 4 jak nie 10.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 9. Data: 2013-04-13 18:19:04
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-13 16:10, BQB pisze:

> [...]
    > działa z tą prędkością? Jeszcze pozostaje kwestia, czy to wiele małych
    > plików, czy mało dużych, bo jeśli ta pierwsza opcja, to czas można

    Mowa jest o szybkich dyskach i szybkim NAS a nie o jakichś penikach za
    dyszkę.

    miab

  • 10. Data: 2013-04-14 12:24:14
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-04-13 18:19, miab pisze:

    > Mowa jest o szybkich dyskach i szybkim NAS a nie o jakichś penikach za
    > dyszkę.

    Miałem takie tanie "NASy", z portem 1Gbit, bo miałem nadzieję, że będzie
    szybko ale niestety było wolno. Prędkość w niektórych wynosiła 4 MB/s, w
    innych była większa, ale żaden tani - do 600 zł nie miał prędkości
    większej niż 10 MB/s. Trzeba było również używać specjalnego programu,
    aby można było się z tym dyskiem komunikować. Oczywiście program był pod
    windows, wymagał praw admina i nie mógł działać jako usługa. Co mnie
    bardzo zawiodło, brak możliwości zapisu z więcej niż z jednego kompa w
    danym czasie. Zobacz sobie, jak będzie szybko działać, gdy będziesz go
    używał przez sambę mając na dysku jakieś 300 000 plików. W dzisiejszych
    czasach szybciej coś przez neta wyślesz. Po FTP działa dobrze. Transfery
    po FTP jakieś 20-30 MB/s. Jak uważasz, że przy takich transferach to
    szybki NAS, to ja zakończę.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl