  • 11. Data: 2013-07-07 22:01:10
    Temat: Re: Zużycie samochodu...
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Waz" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:51d70da5$0$1462$65785112@news.neostrada.pl...
    > Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys
    > może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

    Może. Znajomy kurier ma fiata ducato (~ 3,5 roku) z przebiegiem 120k km po
    mieście. Rozjebane dosłownie wszystko od skrzyni począwszy a na elektryce
    skończywszy i to nie jest wynik katowania albo zaniedbania samochodu. Mało tego,
    koleś jeździ nader spkojnie i nic super ciężkiego nie wozi. Jego kumpel z pracy
    ma takiego samego, ale jeździ w trasy czyli przebieg ok 400k km. Poza normalną
    eksploatacją czyli tarcze klocki nic się nie wysrało tak jak w tym co jeździ po
    mieście.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 12. Data: 2013-07-09 08:07:43
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    Dnia 2013-07-06 08:18, Użytkownik Waz napisał:

    > nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy
    > np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje
    > samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w
    > jedną stronę do pracy
    >
    > oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz
    > pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci

    Stawiał bym że bardziej się zużyje samochód który ma mniejszy
    przebieg ale więcej razy stawał i ruszał na światłach.

    > czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są zużyte
    > w tym samym stopniu?

    W tym przypadku nie mają takiej samej liczby obrotów.
    Ale w przypadku kiedy ich czas pracy było porównywalny to
    mniej zużyty będzie silnik który spokojnie pracował na
    autostradzie na tych samych obrotach niż taki który co
    chwile musiał ruszać i nabierać prędkości aby za chwile
    wyhamować.

    ============

    hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

    pzdr.,
    R.G.

  • 13. Data: 2013-07-09 09:59:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-09 08:07, Użytkownik Ryszard G. napisał:

    > hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

    Tak samo bo ruszyć od zera musisz niezależnie czy silnik gasisz
    czy nie gasisz. W tych nowych dochodzi dodatkowo większe
    obciążenia akumulatora co nie musi przynosić negatywnych
    skutków na nowym aku i rozrusznika co na pewno skróci jego
    żywotność.
    No i nie wyobrażam sobie gaszenia silnika w upały kiedy
    pracuje klimatyzacja, w zimie przed nagrzaniem silnika też
    nie uznam tego za optymalne rozwiązanie.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2013-07-09 10:01:58
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 09.07.2013 09:59, RadoslawF pisze:

> [...]
    > obciążenia akumulatora co nie musi przynosić negatywnych
    > skutków na nowym aku i rozrusznika co na pewno skróci jego

    Rozrusznik jest inny, przystosowany.

    > No i nie wyobrażam sobie gaszenia silnika w upały kiedy
    > pracuje klimatyzacja

    Nie wyłącza się do póki nie uzyska żądanej temperatury. Potem kiedy się
    podniesie temperatura silnik startuje, w efekcie na jednych światłąch
    potrafi uruchomić i wyłączyć silnik dwa razy.

    >, w zimie przed nagrzaniem silnika też
    > nie uznam tego za optymalne rozwiązanie.

    A tu akurat nie wiem, zimą nie jeździłem

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 15. Data: 2013-07-09 10:15:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ryszard G. wrote:

    > hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

    Nie zużywa się znacząco szybciej w stosunku do oczekiwań
    całego przebiegu.
    Oczywiście są tam jakieś ustawienia typu, że nie wyłącza się na zimnym
    silniku,
    ale w ruchu miejskim jest to cokolwiek irytujące i nawet kierowca, który
    z tym start-stopem jeździ już kilka lat denerwuje się np przy wyjeździe
    z podporządkowanej, gdzie trzeba myknać, bo tak się nie da.

  • 16. Data: 2013-07-10 22:31:50
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2013-07-09 08:15, cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > z tym start-stopem jeździ już kilka lat denerwuje się np przy wyjeździe
    > z podporządkowanej, gdzie trzeba myknać, bo tak się nie da.

    Ja jeździełem takim czymś tylko jeden dzień, ale działało w miarę
    sensownie - jak się stało na światłach na luzie to wyłączało silnik, a
    włączało już w momencie wciśnięcia sprzęgła żeby wrzucić bieg, więc
    wyjazd nie byłby problemem. Był to jakiś średio-mały VW, chyba Golf (nie
    najnowszy model).