-
1. Data: 2013-07-05 20:17:10
Temat: Zużycie samochodu...
Od: Waz <w...@o...pl>
Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?
-
2. Data: 2013-07-05 20:22:39
Temat: Zużycie samochodu...
Od: Konfabulator <k...@1...pl>
Oczywiście, że tak. Zależy od stylu jazdy i ogólnego użytkowania pojazu. Jak masz 10
letni złom z przebiegiem 60 tysi, którym jeździł dres dociskając do podłogi po polu
tatusia, ale raz na miesiąc i nie robił w wozie nic to to jest przykład skrajnego
złomu z małym przebiegiem.
-
3. Data: 2013-07-05 21:13:40
Temat: Re: Zużycie samochodu...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 05 Jul 2013 20:17:10 +0200, Waz napisał(a):
> Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
> 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?
Bez żadnego problemu.
Auto jeżdżone na prawdę ostro wymaga serwisu z częstotliwością rzędu setek
kilometrów, a remontowania co parę tysięcy.
Jeżdżony delikatnie będzie działał 100x dłużej - serwis co dziesiątki
tysięcy, a remonty co kilkaset tysięcy.
-
4. Data: 2013-07-05 21:55:31
Temat: Re: Zużycie samochodu...
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał:
> Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
> 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?
Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.
Pozdrawiam
-
5. Data: 2013-07-05 23:15:36
Temat: Re: Zużycie samochodu...
Od: scobowski <s...@i...pl>
W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze:
> Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał:
>> Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
>> realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym
>> 60tys ?
>
> Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
> kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
> lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
> facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
> na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.
>
>
> Pozdrawiam
I co wyszło?
-
6. Data: 2013-07-05 23:53:50
Temat: Re: Zużycie samochodu...
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2013-07-05 20:17, Waz pisze:
> Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
> 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?
Wystarczy popatrzeć co robią z samochodem na nauce jazdy. Te samochody
mają kilkadziesiąt tysięcy w chwili sprzedaży a zużycie jakby zrobiły
pół miliona.
Podobnie jest z samochodami używanymi przez stereotypowych "dresików" do
leczenia swojego ego. Z tego wniosek, że oni nigdy nie opanowali nic
ponad to co robi uczeń w L-ce. Akurat taka konkluzja pasowałaby do ich
pokurczowatych mózgów.
-
7. Data: 2013-07-06 08:18:14
Temat: Re: Zużycie samochodu...
Od: Waz <w...@o...pl>
W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze:
> Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał:
>> Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
>> realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym
>> 60tys ?
>
> Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
> kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
> lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
> facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
> na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.
>
>
> Pozdrawiam
nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy
np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje
samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w
jedną stronę do pracy
oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz
pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci
czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są
zużyte w tym samym stopniu?
-
8. Data: 2013-07-06 09:50:48
Temat: Re: Zużycie samochodu...
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-07-06 08:18, Użytkownik Waz napisał:
>>> Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
>>> realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym
>>> 60tys ?
>>
>> Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
>> kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
>> lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
>> facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
>> na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.
>>
> nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy
> np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje
> samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w
> jedną stronę do pracy
>
> oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz
> pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci
Stawiał bym że bardziej się zużyje samochód który ma mniejszy
przebieg ale więcej razy stawał i ruszał na światłach.
> czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są
> zużyte w tym samym stopniu?
W tym przypadku nie mają takiej samej liczby obrotów.
Ale w przypadku kiedy ich czas pracy było porównywalny to
mniej zużyty będzie silnik który spokojnie pracował na
autostradzie na tych samych obrotach niż taki który co
chwile musiał ruszać i nabierać prędkości aby za chwile
wyhamować.
Pozdrawiam
-
9. Data: 2013-07-06 11:42:52
Temat: Re: Zużycie samochodu...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 06 Jul 2013 08:18:14 +0200, Waz napisał(a):
> oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz
> pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci
Zależy co.
Sprzęgło się zużywa głównie przy ruszaniu z jedynki, ten co jeździł po
mieście pewnie zużył je bardziej.
Zawieszenie z kolei będzie się zużywał od kilometrów (no chyba że ten po
mieście po jakiś dziurach jeździł).
Dużą rolę gra jeszcze to jak kto dbał - czy jak mu jakaś gumka w
zawieszeniu zacznie pukać, to idzie i wymienia od razu, czy czeka aż się
całe zawieszenie roztelepie i mu przeglądu nie podbiją.
> czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są
> zużyte w tym samym stopniu?
Tu już dużo zależy od sposobu eksploatacji.
Silnik zużywa się bardzo tuż po rozruchu, na zimno - sądzę że bardziej
istotna może być pierwsza minuta, niż cała reszta trasy.
W przypadku turbo istotny jest też sposób wyłączania silnika.
-
10. Data: 2013-07-06 18:46:43
Temat: Re: Zużycie samochodu...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:42:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Zależy co.
> Sprzęgło się zużywa głównie przy ruszaniu z jedynki, ten co jeździł po
> mieście pewnie zużył je bardziej.
> Zawieszenie z kolei będzie się zużywał od kilometrów (no chyba że ten po
> mieście po jakiś dziurach jeździł).
Hm, zawieszenie sie tak wprost od kilometrow nie zuzywa, chyba ze masz
na mysli lozyska w kolach.
60km nowa autostrada, rowna, plaska, lagodne zakrety, lagodne
przyspieszenia, hamowan brak - co ma sie zuzyc w zawieszeniu ?
A przejedz 8 km po wroclawiu :-)
> Dużą rolę gra jeszcze to jak kto dbał - czy jak mu jakaś gumka w
> zawieszeniu zacznie pukać, to idzie i wymienia od razu, czy czeka aż się
> całe zawieszenie roztelepie i mu przeglądu nie podbiją.
Niemcy ... co 15 tys na przeglad w aso :-)
> Silnik zużywa się bardzo tuż po rozruchu, na zimno - sądzę że bardziej
> istotna może być pierwsza minuta, niż cała reszta trasy.
> W przypadku turbo istotny jest też sposób wyłączania silnika.
Rzadko jest sytuacja ze ktos ma parking na autostradzie.
Zwolnienie, zjazd, ze dwa zakrety - i juz troche ostyglo.
J.