  • 61. Data: 2014-09-13 06:59:42
    Temat: Re: Zużycie baterii
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Na baterię pół roku pewnie.

    W specyfikację telefonu jest wpisany oczekiwany czas dziąłania = pol roku?
    Czy miałes na mysli tylko samą gwarancję jako taką?
    Bo jeżeli to drugie to przeciez mozna reklamować z ustawy.

  • 62. Data: 2014-09-13 07:52:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-13 06:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > W specyfikację telefonu jest wpisany oczekiwany czas dziąłania = pol roku?
    > Czy miałes na mysli tylko samą gwarancję jako taką?

    Gwarancję.

    > Bo jeżeli to drugie to przeciez mozna reklamować z ustawy.

    Było pisane o reklamacji z gwarancji :)

    A z ustawą trzeba uważać - 2 lata jest na zgłaszanie szkód istniejących
    w momencie zakupu, a nie że 2 lata ma działać produkt. Całkiem możliwe,
    że będzie uznane, że bateria z czasem się zużywa, i całkiem możliwe, że
    będzie to opisane w jakiejś specyfikacji (niekoniecznie dołączonej do
    telefonu, tak samo jak kupujesz skarpetki, to wiesz, że za pół roku się
    przetrą, mimo że w instrukcji tego nie dostajesz).

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2014-09-13 10:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > (niekoniecznie dołączonej do telefonu, tak samo jak kupujesz
    > skarpetki, to wiesz, że za pół roku się przetrą, mimo że w instrukcji

    Oj nie porównywałbym sprzetu elektronicznego ze skarpetkami za 10zł.
    juz redzej z butami a tutaj jakos problemu nie ma - o ile producent nie
    okreslił inaczej (tak, tak - niektorzy juz okreslają) to maja 2 lata
    "działac" i juz.

    Wiec o ile gdzies w specyfikacji telefonu ktos tego nie okreslił to juz
    problem sprzedawcy.
    I raczej musi to byc dołączone - jako kupujacego mają mnie interesowac
    jakies wewnetrzne zapiski np. nokii?

  • 64. Data: 2014-09-13 11:35:03
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-11 12:24, GAD Zombie pisze:

    > Nie wiem, też byłem zdziwiony. Na razie obserwuję. Sytuacja musi się
    > powtarzać, żeby było z czym pójść do serwisu. Jak powiem w serwisie,
    > że raz tak się zdarzyło, ale teraz się nie dzieje, to przetrzymają
    > telefon 2 tygodnie i oddadzą bez zmian, mówiąc, że jest w porządku.
    > Szkoda mi na to czasu. Ale jak się będzie powtarzać i nie dojdę do
    > tego, co może być przyczyną, to pójdę do serwisu. Mam 2 lata gwarancji
    > przecież.

    Jasna sprawa.

  • 65. Data: 2014-09-13 11:35:53
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-13 07:52, Liwiusz pisze:

> [...]
    > telefonu, tak samo jak kupujesz skarpetki, to wiesz, że za pół roku się
    > przetrą, mimo że w instrukcji tego nie dostajesz).

    Jaką gwarancję masz na myśli, producencką czy od sprzedawcy, wynikającą
    z tytułu niezgodności towaru z umową? Ta druga istotnie ma oparcie w
    ustawie, natomiast ta pierwsza (producencka) to zależy tylko i wyłącznie
    od widzimisię producenta. Może dać ją na i 10 lat, moze wcale niczego
    nie gwarantować. Tak że przed zakupem lepiej czy w ogóle jest, a jak
    jest to dobrze ja przeczytać. Np. taka firma GoClever wszem i wobec
    oświadcza że daje 2 lata gwarancji na urządzenie (Nawigacja GPS).. i
    drobnym druczkiem pod spodem dopisuje że na baterię i.... ekran
    wyświetlacza daje tylko 6 miesięcy gwarancji.

  • 66. Data: 2014-09-14 10:06:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-13 10:59, Budzik pisze:

> [...]
    > juz redzej z butami a tutaj jakos problemu nie ma - o ile producent nie
    > okreslił inaczej (tak, tak - niektorzy juz okreslają) to maja 2 lata

    W butach też nie ma takiej zasady.

    > Wiec o ile gdzies w specyfikacji telefonu ktos tego nie okreslił to juz
    > problem sprzedawcy.
    > I raczej musi to byc dołączone - jako kupujacego mają mnie interesowac
    > jakies wewnetrzne zapiski np. nokii?

    Z "doświadczenia życiowego", "ogólnej wiedzy", "zasad praw fizyki" itp.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2014-09-14 10:07:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-13 11:35, Trybun pisze:

    > Jaką gwarancję masz na myśli, producencką czy od sprzedawcy, wynikającą
    > z tytułu niezgodności towaru z umową?

    Ta druga to nie gwarancja.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2014-09-14 18:59:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > W butach też nie ma takiej zasady.

    Nie ma?
    A to ciekawe - jednak chyba sklepy myslą inaczej bo raczej nie ma problemu
    z reklamowaniem ostatnio.

    > Z "doświadczenia życiowego", "ogólnej wiedzy", "zasad praw fizyki" itp.

    Z doswiadczenia zyciowego to wiem, ze bateria bez problemu wytrzymuje 2
    lata w telefonie. Jeszcze mi sie nie zdarzyło zeby padła wczesniej.

  • 69. Data: 2014-09-14 19:14:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-14 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Nie ma?
    > A to ciekawe - jednak chyba sklepy myslą inaczej bo raczej nie ma problemu
    > z reklamowaniem ostatnio.

    No i dobrze, że trafiłeś na porządny sklep :) Drugie tyle klientów, albo
    więcej, żali się potem na forach, że im sklep reklamacji nie uznał.

    > Z doswiadczenia zyciowego to wiem, ze bateria bez problemu wytrzymuje 2
    > lata w telefonie. Jeszcze mi sie nie zdarzyło zeby padła wczesniej.

    Paść nie pada, ale "długość pracy" się zmniejsza.

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2014-09-14 21:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No i dobrze, że trafiłeś na porządny sklep :) Drugie tyle klientów,
    > albo więcej, żali się potem na forach, że im sklep reklamacji nie
    > uznał.

    Ok, ale na jakiej podstawie?
    Bo to ze sklepy czasami próbuja to nic dziwnego, chociaz sadziłem, ze to
    cwaniakowanie juz sie skonczyło.

    > Paść nie pada, ale "długość pracy" się zmniejsza.

    Jezeli drastycznie, to równiez nie mam takiego doswiadczenia zyciowego.