  • 11. Data: 2012-12-09 14:45:57
    Temat: Re: Zuzcie sondy lambda
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-09 13:25, t? pisze:

    > Zależy w jakim aucie. :>

    Hmm no to może być też prawda, a w jakim ma wpływ?

    Lewis

  • 12. Data: 2012-12-09 20:15:06
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Hmm no to może być też prawda, a w jakim ma wpływ?

    Grupy VW, bo takie mam zeszyty szkoleniowe. ;-)

  • 13. Data: 2012-12-09 20:22:06
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Grupy VW, bo takie mam zeszyty szkoleniowe. ;-)

    Tu są po angielsku http://www.volkspage.net/technik/ssp/index_eng.php/
    Po polsku też mam, ale na komputerze. ;-)

  • 14. Data: 2012-12-09 20:44:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek>

> [...]
    > parametry swojej pracy?
    > Uscislajac, czy mimo zachowania funkcjonalnosci i reakcji na zawartosc w
    > spalinach tego co mierzy, moze zmienic sie proporcionalnie jej czulosc?
    >
    > Czyli czy zamiast zalozmy wytwarzac 0.5V przy zrownowazonej mieszance
    > bedzie dawac 0.4V albo w druga strone, 0.6V itd?
    > Chodzi o zagadnienie ktore mzna nazwac zmiana wyskalowania w czasie pracy.
    >
    > Czy tez nie ma to miejsca i zuzycie obajawia sie nie przesunieciem
    > detekcji a zmiana czulosci przez co nie osiaga pelnego zakresu pracy 0-1V?

    To napięcie daje komp, więc raczej nie zmieni się póki sonda nie padnie na
    amen. I ten komp realizuje określony cykl pracy tej sondy. Poszukaj sobie w
    necie. Możesz też jakimś adapterem OBD2 czy innym odpowiednim, sprawdzić jak
    sonda pracuje.

    Zmieniałem ze dwa razy sondę, podejrzaną o zwiększone zużycie po dłuższych
    przebiegach i nigdy niczego to nie wniosło do sprawy. Wyobrażam sobie, że
    mogłoby, gdyby naprawdę była uszkodzona, ale jeśli pytasz czy zmieniają się
    parametry tej sondy to ... biorąc pod uwagę, że te moje sondy zwykle miały
    swój przebieg ... najwyraźniej niespecjalnie. Są też różne sondy. Może
    bardziej zaawansowane bardziej wrażliwe są...

  • 15. Data: 2012-12-09 20:48:10
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek>

    > Przywieszania nie zaobserwowalem, jedynie to ze wiecej chla.

    Ile więcej ?! Też mam zwiększone zużycie o jakieś 2l/100 po jakichś 100tys,
    ale to nie jest wina sondy.

  • 16. Data: 2012-12-09 21:53:17
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-09 20:22, nom pisze:

    > Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tu są po angielsku http://www.volkspage.net/technik/ssp/index_eng.php/
    > Po polsku też mam, ale na komputerze. ;-)

    A co na to sterownik ME7 i silniki 1.8T? :)

    Lewis

  • 17. Data: 2012-12-09 22:15:21
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-09 20:22, nom pisze:

    > Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tu są po angielsku http://www.volkspage.net/technik/ssp/index_eng.php/
    > Po polsku też mam, ale na komputerze. ;-)

    Ogólnie rzecz biorąc, druga sonda nie ma wpływu na korekcje składu
    mieszanki. Po osiągnięciu odpowiednich warunków (temp, prędkość obrotowa
    silnika) wykonuje test składu spalin co w uproszczeniu można nazwać
    sprawdzeniem sprawności katalizatora. Jak zgodzą się jej wartości z
    wartością oczekiwaną to jedziemy sobie dalej, jak nie to wywali CEL.
    I nie spotkałem się jeszcze z samochodem, który po zaliczeniu sławnego
    błędu P0420 miał jakiś tryb serwisowy ECU, ograniczenia mocy, czy
    problemy ze składem mieszanki. LTFT i STFT czy to z błędem P0420 czy bez
    niego zawsze były bardzo zbliżone i zmierzony AFR wynosił też
    praktycznie tyle samo. Tyle z praktyki.
    Nie twierdzę że jest tak zawsze i wszędzie ale z innym przypadkiem się
    nie spotkałem.

    Lewis

  • 18. Data: 2012-12-09 22:47:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Sun, 9 Dec 2012 20:44:19 +0100, John Kołalsky napisał(a):

    > To napięcie daje komp

    Napięcie daje sonda - jest ogniwem elektycznym które generuje różnicę
    potencjałów zależną od obecności tlenu na elektrodach.

    Czyli taka jakby bateryjka :)

  • 19. Data: 2012-12-09 23:29:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl>

    > Napięcie daje sonda - jest ogniwem elektycznym które generuje różnicę
    > potencjałów zależną od obecności tlenu na elektrodach.
    >
    > Czyli taka jakby bateryjka :)

    Tak, ale ... sterownik mieszanką wymusza to napięcie względem napięcia
    referencyjnego, które sam wystawia, więc sonda wcale nie pracuje w zakresie
    0..1V tylko właśnie wokół tego referencyjnego ze sterownika.

  • 20. Data: 2012-12-09 23:41:43
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Ile więcej ?! Też mam zwiększone zużycie o jakieś 2l/100 po jakichś
    > 100tys, ale to nie jest wina sondy.

    Podobna wartosc, ale na przestrzeni kilku miesiecy.

    Tmek