  • 71. Data: 2019-09-30 11:38:15
    Temat: Re: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
    Od: Kviat

    W dniu 30.09.2019 o 10:38, J.F. pisze:

    > Ale dopoki stoi na chodniku, to sytuacja nie wskazuje ... i czy wtedy
    > mozesz sie zatrzymac tak calkiem zgodnie z przepisami ? :-)

    Tak. Może zatrzymać się zgodnie z przepisami.
    Bo to kierowca decyduje, czy sytuacja na to wskazuje.
    Może mu się wydawać, nawet błędnie, że dziecko jest niepełnosprawne
    intelektualnie, bo zrobiło głupi wyraz twarzy, mogło mu się wydawać, że
    babcia ma demencję, mogło mu się wydawać pierdyliard różnych rzeczy,
    które ocenił, że ktoś może mu wskoczyć przed maskę.
    Jaśniej nie potrafię tego wytłumaczyć i nie rozumiem skąd biorą się
    takie wątpliwości.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 72. Data: 2019-09-30 11:48:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-09-30 o 11:38, Kviat pisze:

> [...]
    > które ocenił, że ktoś może mu wskoczyć przed maskę.
    > Jaśniej nie potrafię tego wytłumaczyć i nie rozumiem skąd biorą się

    Nawet bez tych warunków można się zatrzymać, tak samo jak można się
    zatrzymać przed skrzyżowaniem, aby ustąpić komuś pierwszeństwa, albo
    nawet aby móc zobaczyć, czy komuś pierwszeństwa trzeba ustępować, i nie
    koliduje to z zakazem zatrzymywania się przed skrzyżowaniem.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2019-09-30 14:54:45
    Od: p...@g...com

    --Jaśniej nie potrafię tego wytłumaczyć i nie rozumiem skąd biorą się
    takie wątpliwości

    Seniorzy cię trolluja i tyle ;-)

  • 74. Data: 2019-09-30 17:08:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2019 o 10:38, J.F. pisze:

    > Ale dopoki stoi na chodniku, to sytuacja nie wskazuje ...

    Owszem wskazuje, doświadczenie (zebrane za kółkiem, za kierowncą
    motocykla, roweru i jako pieszy) mówi mi, że piesi gromadzą się w
    okolicach przejść, żeby przejśc na drugą stronę. A jak wejdą to mają
    pierwszeństwo. Więc zasadnym się wydaje zwolnić do takiej prędkości,
    żeby ich nie pierdolnąć (co stanowi odwrotność ustąpienie
    pierwszeństwa), jak wejdą.

    Oczywiście można udawać, że nie wiadomo po chuj tam stoją i ogólnie
    tworzyć z tego niesamowity problem. Po raz kolejny w takim razie zapytam
    czy przeciętny Polak jest po prostu kretynem, skoro nie ogarnia tego, co
    za Odrą ogarnia Turek wyrwany z kultury, gdzie piesi uchodzą za stonkę,
    który jednak ogarnia analogiczną sytuację? Więc należy spytać czy jesteś
    kretynem, czy udajesz. Akurat w twoim przypadku jestem prawie pewny że
    udajesz, ale kretynów na grupie nie brakuje:P

    --
    Shrek

  • 75. Data: 2019-09-30 17:33:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kretynem jestes Ty po nie rozumiesz ze jeden pieszy potrafi zatrzymac kilka,
    kilkanascie, kilkadziesiat ( nepotrzebne skreslic) samochodow ktore ruszajac wydala z
    siebie trucizny porownywalne z Zyklonem. Podobaja Ci sie niemcy i ich "kultura" to
    wsiadaj w jakis srodek transportu i z najdalszego punktu w Polsce dojedziesz tam
    maksymalnie w kilkanascie godzin. Zgodnie z ONZtowska karta praw czlowieka masz prawo
    zyc w dowolnym miejscu na Swiecie. Nie musisz akurat w Polsce. Zwlaszcza ze nie
    pasuje Ci co polski ustawodawca robi.

  • 76. Data: 2019-09-30 18:52:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-29 12:47, Kviat wrote:

    > I bardzo dobrze, że przekonują. Przy okazji słyszą to także kierowcy.
    > Wyjedzie taki kierowca do cywilizowanego kraju i nie dostanie szoku.
    > http://urbnews.pl/pieszy-w-miescie/

    Taaaak, pokażą jeszcze jak nasza dzielna policja łapie Porsche jadące
    autostradą z prędkością 170km/h i już będziemy wiedzieli w jak czarnej
    d..ie jesteśmy.

  • 77. Data: 2019-09-30 19:21:41
    Od: Kviat

    > Kretynem jestes Ty po nie rozumiesz ze jeden pieszy potrafi zatrzymac kilka,
    kilkanascie, kilkadziesiat ( nepotrzebne skreslic) samochodow ktore ruszajac wydala z
    siebie >trucizny porownywalne z Zyklonem.

    To niech nie ruszają i stoją.
    Bądź konsekwentny. Po co się tak ograniczasz?
    Jeden pieszy w ogóle nie wydala trucizny przy ruszaniu, więc lepiej jak
    przez przejście idzie pieszy, niż jadą samochody.

    Bo widzisz... trollować też trzeba umieć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 78. Data: 2019-09-30 19:35:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czyli nawet gdy przed przejściem czeka staruszka, to ty teraz to Ty trochę
    bredzisz. moja córka skończyła jakiś czas temu
    przeszkole, ale tam jej wbili do głowy tak mocno dziecięce zasady, ze
    zawsze ale to zawsze, zatrzymuje się, podnosi rękę i patrzy. Wiem,
    wygląda dziwnie, ale ratuje życie. gdyby tak wszyscy robili, to ilość
    wypadków byłaby równa zero. co nie zmienia niczego w tym że kierowcy
    którzy nie ustąpili pierwszeństwa, na pasach, przed pasami mogliby
    płacić wysokie mandaty. KAżdy z Was jest ślepy na argumenty drugiej
    strony. Aby stało się nieszczęście musi dojść do spotkania dwóch
    debilów. JEdna strona twierdzi ze ten który jedzie szybciej powinien się
    zatrzymać, druga ze ten który ma niższą prędkość może to zrobić łatwiej,
    skuteczniej... a najbardziej leży to w jego interesie. Ja NIE TWIERDZĘ
    czy lepsza jest logika czy lepiej zmienić przepisy, które będą zmuszały
    w starych miastach, do jazdy 10km/h. zapomnijcie o tym na chwilę. ja
    twierdzę, że to co jest w temacie - jest 100% prawdą. im bardziej
    przekonujecie, przekonujemy, pozwalamy na przekonanie KOGOKOLWIEK, ze
    COKOLWIEK mu się należy, powodujecie(my) konflikty. przekonanie narodu
    że są nadludźmi wywołało wojnę. przekonanie połowy społeczeństwa że
    należy im się darmowa kasa, a następnie odwołanie tego przywileju -
    wywoła wojnę domową. to logiczne i łatwe do przewidzenia. to co się
    dzieje na przejściach dla pieszych - również

    ToMasz

  • 79. Data: 2019-09-30 19:39:51
    Od: Kviat

    W dniu 30.09.2019 o 18:52, kk pisze:
    > On 2019-09-29 12:47, Kviat wrote:

    > Taaaak, pokażą jeszcze jak nasza dzielna policja łapie Porsche jadące
    > autostradą z prędkością 170km/h i już będziemy wiedzieli w jak czarnej
    > d..ie jesteśmy.

    To musi być autostrada?
    A może być S i 239 km/h?

    http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,25252478,pedzil-m
    ercedesem-po-s7-22-latek-przekroczyl-dozwolona-predk
    osc.html

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 80. Data: 2019-09-30 20:05:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2019 o 19:35, ToMasz pisze:

    > moja córka skończyła jakiś czas temu
    > przeszkole, ale tam jej wbili do głowy tak mocno dziecięce zasady, ze
    > zawsze ale to zawsze, zatrzymuje się, podnosi rękę i patrzy.

    I dalej, wbrew temu co się imputuje w szkołach uczą w lewo, prawo
    jeszcze raz w lewo - bez podnoszenia ręki, bo tak naprawdę to po co -
    argument, że nie wiadomo po co ona przed przejściem stoi jest oczywiście
    argumentem zastępczym - doskonale wiadomo i nawet u nas głupi kogutek
    doskonale wie, więc nie spuszczajmy się nad pseudozagadnieniami.

    Nikt nie postuluje żeby tego nie uczyć, żeby nie uważać na przejściach,
    albo żeby egzekwować pierwszeńtwo za wszelką cenę (nie istnieje pojęcie
    "bezwzględenego pierwszeństwa" zarówno w przypadku pieszych jak i
    pojazdów).

    Problemem są idioci, którzy są przekonani że "pieszy na przejściu ma
    pierwszeństwo" oznacza "ma ustąpić pierwszeństwa" i w edukacji
    społeczeństwa widzą zagrożenia. I kogutków trzeba jebać, karać i nie
    wyróżniać, bo są zwykłymi chamami, mającymi innych i ich bezpieczeństwo
    w dupie, bo nie wierzę że będąc takim idiotom za jakiego usiłuje
    uchodzić kogutem można ogarnać serwer usenetu. A taki cham innego
    argumentu niż argument siły (którym sam się posługuje powołując się na
    "pierwszeństwo masy") po prostu nie rozumie.

    --
    Shrek