  • 61. Data: 2019-09-29 23:03:54
    Temat: Re: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-29 20:46, Kviat wrote:

    > Bzdura.
    > Jesteś gotowy kogoś przejechać, bo nie wolno ci się zatrzymać?

    Nie, Ty jesteś. Ja tu o prawach i zachowaniach pieszych. O głupie babie
    co uważa, że kierowcy powinni się zatrzymywać przed przejściem jak tylko
    jej zachce się przejść, gdy duch prawa jest zupełnie inny.

    > Oczywiście...
    > Staruszka może mieć demencję i mieć w dupie czy ty akurat jedziesz czy
    > nie. Po prostu wejdzie ci na jezdnię, a ty w imię swojego pierwszeństwa
    > ją przejedziesz. Przejedziesz ją zgodnie z prawem zamiast zatrzymać się
    > przed przejściem. Brawo.

    Nie, Ty przejedziesz. Ty nie odróżniasz szczególnych okoliczności od
    zasady, która mówi, że pieszy nie może wejść przed nadjeżdżający pojazd
    i kierowca może to właśnie zakładać i może dla bezpieczeństwa użyć
    klaksonu albo zatrzymać się gdy wydaje się inaczej.

  • 62. Data: 2019-09-29 23:12:23
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-29 21:02, Queequeg wrote:

    > Ale jakie ma dla ciebie znaczenie to, o czym ona była święcie przekonana?
    > Niech dzwoni na policję jak taka przekonana jest.

    Ma znaczenie bo może mi wejść pod koła kiedy się tego najmniej będę
    spodziewał. To głupie babsko może też przekonać innych pieszych. Dla
    powszechnego bezpieczeństwa taką głupotę należy piętnować.

  • 63. Data: 2019-09-30 02:53:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na goscinne wystepy pizdziak vel runt dziura w dupie przyszedles?

  • 64. Data: 2019-09-30 06:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > 10%?

    50%?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 65. Data: 2019-09-30 07:47:26
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-09-28 o 14:27, Adam pisze:
    > Jeśli nie znasz przepisów (np. PORD art. 14 pkt 1a) to nie zabieraj głosu.
    > Wykazujesz tylko swoją indolencję.

    Nie bardzo widzę związek
    https://sjp.pwn.pl/sjp/indolencja;2561436.html

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2019-09-30 09:01:10
    Od: Kviat

    > Nie dales zadnych przepisow odnoszacych sie do sprawy przejscia przez pieszego.

    Bo ponieważ rozmawiamy o tym, czy KIEROWCA może zatrzymać się przed
    przejściem, czy nie może.
    Geniuszu.

    > Do tej pory okazalo sie ze piesi maja zakaz wchodzenia bezposrednio przed
    nadjezadzajacy ... .

    Do tej pory okazało się, że kierowca może zatrzymać się przed przejściem...
    Geniuszu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 67. Data: 2019-09-30 09:02:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello CTP,

    Sunday, September 29, 2019, 6:49:11 PM, you wrote:

    > Pani Joanna chyba powinna pożegnać się z pracą, bo wykazuje głęboką
    > nieznajomość PORD. Parkowanie ma swoją definicję w Kodeksie i nazywa
    > się to postojem. Natomiast wzmiankowany artykuł 49 dotyczy zatrzymywania się.
    > Bzdura! Prawo zabrania zatrzymywania się, z wyjątkiem sytuacji,
    > które zmuszają kierowcę do takiego manewru (sygnalizacja świetlna,
    > znak ustąp pierwszeństwa, korek, itp.). Pieszy stojący na chodniku nie jest takim
    przypadkiem.

    Bzdury opowiadasz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 68. Data: 2019-09-30 09:04:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, September 29, 2019 at 9:49:07 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Masz racje ze ustawodawca jak by chcial to by uzyl zwrotu o ustapieniu
    pierwszenstwa. Ustawodawca poszedl dalej i zakazal. Ty to napisales ze zakazal
    wchodzenia. Zdefiniuj teraz " bezposrednio" ale nie sam. Odpowiednia definicje daj.

    Powszechcie wiadomo, ze w PoRD tej definicji nie ma, pozostaja interpretacje sadow +
    zdrowy rozsadek.
    Sa 2 opcie:

    1. chcieli pieszym jeszcze bardziej ograniczyc prawo wejscia gdy zbliza sie pojazd:
    to nie ma sensu, bo ustapienie pierwszenstwa jest w sumie najbardziej ogolnym
    sformulowaniem, jesli bez zwalniania/zatrzyma da sie przepisowo przejechac przez
    przeciecie drog (skrzyzowanie) to znaczy, ze tory pojazdow/pieszych nie krzyzowaly
    sie w tym samym czasie.

    2. czyli przeciwnie - dac wieksze prawo, co oznacza, ze moga zmusic pojazd do zmiany
    predkosci, bad zatrzymania.
    Kwestia dyskusyjna jest tylko co to znaczy dokladnie ;) sa wybory, mozna pytac
    kandydatow, postulowac zmiany itp... ;)
    Aktualnie interpretacja zalezy od sadow i kasy na adwokata :(, wiec jest nie do konca
    normalna...
    Najczestsze interpretacje to odleglosc taka, zeby kierowca mial szanse sie zatrzymac.
    Tylko znow z jakiej predkosci? Tej co jedzie juz nie przechodzi (jesli przekracza
    dopuszczalny limit), z predk. dopuszczalnej na danej drodze - to juz pozwalalo uznac
    wine pieszego, ostatnio jeszcze zwraca sie uwage na wymog "kierowca powinien zwolnic
    przed przejsciem", czyli z odpowiedzialnosci za wypadek przy max dozwolonej predk.
    coraz trudniej sie "wykrecic"...

  • 69. Data: 2019-09-30 09:12:08
    Od: Kviat

    W dniu 29.09.2019 o 23:03, kk pisze:

    > Nie, Ty jesteś.

    Ja się zatrzymam przed przejściem...

    > Ja tu o prawach i zachowaniach pieszych.

    A ja nie. Ja o tym, czy wolno się zatrzymać, czy nie.

    > Nie, Ty przejedziesz.

    Jakim cudem? Ja się zatrzymam przed przejściem.

    > Ty nie odróżniasz szczególnych okoliczności od
    > zasady, która mówi, że pieszy nie może wejść przed nadjeżdżający pojazd

    To, że pieszemu nie wolno, nie oznacza równocześnie, że chciałbym go
    przejechać, jeśli pomimo zakazu wejdzie.
    Po co ma mi wchodzić pod nadjeżdżający pojazd, skoro mogę się zatrzymać?

    > i kierowca może to właśnie zakładać i może dla bezpieczeństwa użyć
    > klaksonu

    Serio? Mam klaksonem straszyć dziecko albo staruszkę, żeby wskoczyła mi
    pod samochód?
    Ręce opadają...

    >albo zatrzymać się gdy wydaje się inaczej.

    Czyli jednak wolno się zatrzymać.
    Cieszę się, że doszedłeś do tego samodzielnie i bez mojej pomocy.
    Brawo.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 70. Data: 2019-09-30 10:38:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 29.09.2019 o 20:08, kk pisze:

    >A którego argumentu nie zrozumiałeś? Wyroku sądu, czy wyjaśnień
    >Zbigniewa Drexlera, współautora tego przepisu?
    >Bo widzisz, oprócz przepisu istotna jest również intencja
    >ustawodawcy.
    >Ten przepis w żaden sposób nie zabrania zatrzymania się przed
    >przejściem jeżeli okoliczności tego wymagają. A taką okolicznością
    >może być stojąca

    Ale zabraniaja, jesli okolicznosci nie wymagaja :-

    >przed przejściem staruszka z demencją,

    A skad wiesz, ze z demencja ?

    >dziecko (nawet z rodzicami), czy

    Czy dziecko z rodzicami, a nawet bez, to wystarczajace okolicznosci ?

    >niepełnosprawny umysłowo chłopak (o czym dowiesz się po jego
    >potrąceniu).
    >Oczywiście możesz się nie zatrzymać. Ale nie chrzań głupot, że nie
    >wolno ci się zatrzymać i musisz kogoś przejechać, bo tak ci przepisy
    >każą.

    Przejechac to nie mozesz - i jesli sytuacja na to wskazuje, to
    hamujesz ostro.
    Tylko, ze juz jest za pozno.

    Ale dopoki stoi na chodniku, to sytuacja nie wskazuje ... i czy wtedy
    mozesz sie zatrzymac tak calkiem zgodnie z przepisami ? :-)

    J.