  • 11. Data: 2012-09-26 19:53:09
    Temat: Re: Znowu z Rosji
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2012-09-26 10:21, Mirek Ptak pisze:
> [...]

    Bzdura
    Przewody trakcyjne robi się z miedzi
    Drut jezdny (to, po czym się ślizga pantograf pojazdu) typu Djp jest z
    czystej miedzi, a DjpS ma minimalny dodatek srebra.

    BTW niektórzy "trakcją" nazywają każdy przewód elektryczny wiszący w
    powietrzu czyli to co normalni ludzie nazywają linią przesyłową. W
    liniach o napięciu powyżej 1kV stosuje się przewody stalowo-aluminiowe
    AFl. Ale nawet tu stal nie jest "na górze" tylko w środku - rdzeń
    stalowy i oplot z drutów aluminiowych.

    > Chyba na kolei - trolejbusowe są z miedzi (a przynajmniej były w latach
    > 80/90). Miałem okazję oglądać taki z bliska w Lublinie. Po jakimś
    > zwarciu tak się rozgrzały i wyciągnęły, że dotykały asfaltu

    I do dzisiaj takie są, również na kolei

    --Slawek