  • 51. Data: 2013-10-25 15:35:08
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-25 14:49, BArek pisze:

    > To są dwie różne sprawy. Pierwsza to ta, czy możesz skręcić w
    > lewo/zawrócić wjeżdżając na rondo z prawego pasa - nie możesz. Na
    > klasycznym skrzyżowaniu bez strzałek też nie.

    To akurat jest kwestia sporna, którą próbujemy sobie nawzajem
    wytłumaczyć z Myjkiem od dwóch dni. Ja ciągle stawiam na sprawę
    nierozwiązaną tutaj :)

    > Pierwszeństwo na wyznaczonym pasie na rondzie to inna sprawa -
    > zmieniając pas ustępujesz pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na tym
    > pasie.

    Agree

    > Czyli, jeśli objeżdżasz takie rondo dookoła po zewnętrznym pasie masz
    > pierwszeństwo przed pojazdami na pasie wewnętrznym, jednak możesz dostać
    > mandat za wjazd na skrzyżowanie z niewłaściwego pasa.

    A w takiej sytuacji? Dostanę mandat?
    http://www.tinypic.pl/p1mg3b96k3p3

  • 52. Data: 2013-10-25 15:45:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Oct 2013 15:31:47 +0200, PlaMa

    > ha :D

    Nie wiedziałem, że trzeba Cię, tak samo jak RoMana, ostrzegać przed tym
    dużym, gryzącym. ;P

    > To trochę jak uważanie, że przestrzeń "pod" wysepką to jakiś niebyt, ni
    > to jednokierunkowe, ni to wolna przestrzeń skrzyżowania... niewiadomo co.

    Doskonale wiadomo co to. Jest to obszar skrzyżowania, na dodatek (uwaga,
    niespodzianka) opisany w przepisach.

    --
    Pozdor Myjk

  • 53. Data: 2013-10-25 15:48:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Oct 2013 15:31:47 +0200, PlaMa

    > (i ewentualnie a1),

    No, jeszcze tego brakowało!

    > dodaj c12 [...] troche wyprofiluj - zrobiło nam się
    > jedno skrzyżowanie czy coągle jest wiele?

    Jeśli ten Twój "twór" nosi nazwę (uwaga, zgodnie z zapisami w PoRD)
    SKRZYŻOWANIE o ruchu okrężnym, to sam sobie odpowiedz...

    --
    Pozdor Myjk

  • 54. Data: 2013-10-25 15:53:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BArek,

    Friday, October 25, 2013, 2:49:54 PM, you wrote:

> [...]
    > pierwszeństwo przed pojazdami na pasie wewnętrznym, jednak możesz dostać
    > mandat za wjazd na skrzyżowanie z niewłaściwego pasa.

    Jesli pasy nie są wyznaczone, to nie ma takiej możliwości.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 55. Data: 2013-10-25 16:04:17
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-25 15:48, Myjk pisze:

    > No, jeszcze tego brakowało!

    jakiś pokręcony sens to ma... musisz skręcić kierownice w prawo? Musisz.
    Musisz uważać? Musisz :P

    A7 oczywiście :)

    > Jeśli ten Twój "twór" nosi nazwę (uwaga, zgodnie z zapisami w PoRD)
    > SKRZYŻOWANIE o ruchu okrężnym, to sam sobie odpowiedz...

    czyli c12 czyni różnice?

    PS. zgodnie z nazewnictwem z PoRD to ja ciagle nie mam 100% pewniości co
    to jest droga dwujezdniowa

  • 56. Data: 2013-10-25 18:07:05
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-10-23 23:48, Myjk pisze:
    > Wed, 23 Oct 2013 21:18:26 +0200, LEPEK

    > W zasadzie to jest. Już Art 3. o tym traktuje.

    Pfff... Jeśli ktoś ma ustąpić pierwszeństwa (wjeżdżając na rondo, jeżeli
    znak "ustąp..." tam stoi), to ja tu żadnego utrudniania nie widzę. To
    co, jak jadę główną drogą prosto prawym pasem, to przed każdym
    skrzyżowaniem mam zjeżdżać na lewy, bo art. 3? Bez jaj.

    > Ale jeśli siętraktuje zasady
    > wybiórczo, to oczywiście nie będzie problemu żeby sobie w kółko po rondzie
    > pojeździć. W końcu komu to cokolwiek utrudnia...

    Nie - lepiej skakać z pasa na pas na odcinku 100 m, "żeby nie utrudniać".

    > Co dwie?

    Nie wiem - łyżeczki, żmije, metafory... Jezdnie oczywiście! Jedna za drugą.

    > Oczywiście. Tylko czy to jest jakieś usprawiedliwienie do naginania
    > istniejącego, obowiązującego prawa by dać fory kierowcom którzy nie
    > potrafią się odnaleźć? Przecież ci kierowcy to jest klucz do bajzlu na
    > drogach.

    Jakiego naginania?! To ty piszesz, że w zasadzie nie ma zakazu, ale art.
    3... To nie żadne fory - są kierowcy lepsi i gorsi. Chodzi o to, żeby
    bezpiecznie dojechać do celu, bez bezsensownego stresu, a nie o
    komplikowanie i wymyślanie nowych reguł.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 57. Data: 2013-10-25 18:24:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    On Fri, 25 Oct 2013 16:04:17 +0200, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:
    PoRD)
    > czyli c12 czyni różnice?

    Pewnie, tak jest w większości przypadków kiedy przepisy ogólne są
    "modyfikowane" przez znaki.
    Tylko co właściwie chciałeś przez to stwierdzić? :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 58. Data: 2013-10-25 23:23:53
    Od: BArek <a...@R...pl>

    W dniu 25.10.2013 15:35, PlaMa pisze:

    > A w takiej sytuacji? Dostanę mandat?
    > http://www.tinypic.pl/p1mg3b96k3p3

    IMHO nie. Będąc na rondzie możesz wyprzedzać/zmieniać pas.

    --
    BArek

  • 59. Data: 2013-10-26 00:11:23
    Od: "Karolik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A w takiej sytuacji? Dostanę mandat?
    > http://www.tinypic.pl/p1mg3b96k3p3

    Dostaniesz mandat, bo nie stosujesz się do art. 22, ust. 2, pkt 2
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

  • 60. Data: 2013-10-26 00:33:58
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-26 00:11, Karolik pisze:

> [...]
    > 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    czyli wszyscy którzy zjeżdżają z ronda popełniają wykroczenie drogowe? :)

    IMO art 22 ust 2 tyczy się tylko momentu wjazdu na skrzyżowanie