    Date: Fri, 25 Oct 2013 13:23:47 +0200
    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znowu ronda :)
    <5267c821$0$2286$65785112@news.neostrada.pl> <9bp4zn3p6dyp$.dlg@myjk.org>
    <52680135$0$2167$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <52681ccd$0$2169$65785112@news.neostrada.pl> <oudytfbjigyv$.dlg@myjk.org>
    <5268f321$0$2137$65785112@news.neostrada.pl> <35dtbbglul93$.dlg@myjk.org>
    <52691d7e$0$2172$65785112@news.neostrada.pl>
    <12oujfhps8pmf$.dlg@myjk.org>
    <52692d41$0$2176$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <52695a04$0$2279$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <526970e0$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <526990bb$0$2176$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>

    W dniu 2013-10-25 07:31, Myjk pisze:

    > Nie zabrania. Po objechaniu wysepki skręcasz w lewo (nadal) na
    > _skrzyżowaniu_ * (tylko) o ruchu okrężnym.

    myśląc w ten sposób to bym mógł na środku ronda sobie zawrócić.

    "Panie! Ja wjechał na ronda jak znak kozoł, objechał ja wysepkę ale nie
    zdążył zjechać więc ja zawrócił te 5m, bo przecież tam nie obwiązuje
    jazda w jednym kierunku" - rozumiesz błędy Twojego myślenia?

    Wjechałem na rondo zgodnie z nakazem c12 i objechałem wysepkę by
    wyjechać "na lewo", ale że spóźniłem się z reakcją i nie zjechałem to
    zrobiłem szybki drift i wróciłem na zjazd.

    C12 spełniłem a skoro odcinek ten nie jest jednokierunkowy...

    Albo można tam się poruszać w jednym kierunku albo nie.

    > Nie ma to znaczenia, ponieważ rozmawiamy o ruchu na _obszarze_
    > _skrzyzowania_ *(rozumiem, że wiesz co to za obszar wg przepisów), a nie o
    > ruchu na zupełnie innej drodze. Kolejne zjazdy nie są niezależnymi
    > skrzyżowaniami jakby ta teoria sugerowała, ale należą do jednego i tego
    > samego skrzyżowania na które wjeżdżałeś przy znaku C-12.
    > *) Liczba pojedyńcza! Więc zacznij traktować rondo jako JEDNO skrzyżowanie,
    > które posiada pewne, szczególne dla skrzyzowań, właściwości.

    Nie. Im bardziej się nad tym zastanawiam tym bardziej dochodzę do
    wniosku, że nie można rozpatrywać ronda jako pojedyncze skrzyżowanie a
    trzeba jednak jako zespół skrzyżowań.

    Na Twój argument, że nie ma przepisów nakazujących traktować to jako
    kilka skrzyżowań, odbiję i zapytam się jeżeli masz skrzyżowanie, a 50m
    kolejne to jakie przepisy nakazują Ci traktować je jako różne skrzyżowania?

    Wiesz co podważa argument jednego skrzyżowania? Logika. Na normalnym
    skrzyżowaniu zawracałbyś jadąc najkrótszą drogą skręcając od razu w
    lewo. Rondo Ci tego zabrania, c12 wymusza na tobie jazdę prosto aż do
    wysepki.

    Nie może istnieć jednocześnie pojedyncze skrzyżowanie zabraniające Ci
    skrętu w lewo ale pozwalające Ci skręcić w lewo i zawrócić. To musi być
    zespół skrzyżowań.

    Zresztą sam spójrz - to bez sensu co mówisz:
    http://www.tinypic.pl/t6qzgbi42468