  • 1. Data: 2009-07-13 18:17:40
    Temat: Znowu Play lepszy niż Orange!
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Wracając z południa Europy chciałem z terenu Czech wykonać kilka
    połączeń do Polski.
    Nasz telefony z Orange'a były zalogowane do sieci "Eurotel-CZ", ale
    kilkakrotnie ponawiane próby wykonania połączenia każdorazowo kończyły
    się fiaskiem. Za każdym razem słyszeliśmy komunikat, ze nie mamy prawa
    do wykonania połączenia.
    Natomiast połączenie z telefonu Play nawiązaliśmy bez problemów.
    Być może ta informacja będzie użyteczna dla przejeżdżających przez
    Czechy klientów Orange.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-07-13 19:05:59
    Temat: Re: Znowu Play lepszy niż Orange!
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > kilkakrotnie ponawiane próby wykonania połączenia każdorazowo kończyły
    > się fiaskiem. Za każdym razem słyszeliśmy komunikat, ze nie mamy prawa

    ten Orange to abonament czy pre-paid?
    Jesli abonament, to oczywiscie przed wyjazdem wlaczyles usluge polaczen
    miedzynarodowych?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-07-13 19:07:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Być może ta informacja będzie użyteczna dla przejeżdżających przez
    > Czechy klientów Orange.

    Oczywiscie masz wlaczone - oprocz roamingu - polaczenia miedzynarodowe?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-07-13 20:24:59
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    > Natomiast połączenie z telefonu Play nawiązaliśmy bez problemów.
    > Być może ta informacja będzie użyteczna dla przejeżdżających przez

    Ja po przyjeździe do Szwecji i włączeniu telefonu po wyjściu z samolotu, bez
    problemu z Play fresha zadzwoniłem do kraju. Pierwsza próba połączenia, bez
    żadnego kombinowania. Zauważyłem ,że telefon automatycznie zalogował sie do
    sieci Telenor. Później widziałem ,że logował się do różnych sieci , jak mu
    sie podobało. Moze do tej , która miała najsilniejszy sygnał , nie wiem.
    Przy kolejnej próbie połączenia do Polski, dostałem komunikat, ze połączenia
    sa zablokowane. Był wtedy zalogowany do innej sieci niż telenor. Wrzuciłem
    mu logowanie ręczne. Znalazł trzy sieci, tylko z telenora łączył z krajem.
    Wrzuciłem więc ręcznie na Telenor i juz bez problemów dzwoniłem do kraju.
    Trzeba pamiętać ,żeby w Polsce przełączyć z powrotem w automat, bo telefon
    nie zaloguje się. Będzie szukał sieci wybranej ręcznie, w moim przypadku
    koniecznie chciał się w Polsce zalogowac do Telenora.

    wiatrak

  • 5. Data: 2009-07-13 20:58:18
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    Chris pisze:

> [...]
    > Natomiast połączenie z telefonu Play nawiązaliśmy bez problemów.
    > Być może ta informacja będzie użyteczna dla przejeżdżających przez

    Wyjątek potwierdzający regułę że roaming Play to porażka, a roaming Play
    on-line to już w ogóle fikcja literacka, do dziś czekam na odpowiedz na
    reklamację składaną w styczniu na nie działający Play on-line na kartę,
    mimo to że zgodnie z teorią powinienem mieć możliwość korzystania z
    każdej z trzech dostępnych sieci nie udało mi się skorzystać z żadnej.
    Z Litwy z Frescha czasami udaje się zadzwonić z jednej sieci mimo to że
    umowy niby są ze wszystkimi trzema. Za to mój abonament w Orange jak
    zaloguje się do jakiejś sieci za granicą to można korzystać bez problemu
    ze wszystkich usług.

  • 6. Data: 2009-07-13 22:15:15
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 21:07:19 +0200, SDD napisał(a):

    > Oczywiscie masz wlaczone - oprocz roamingu - polaczenia miedzynarodowe?

    A jak się włącza "połączenia międzynarodowe"?
    Bo nigdy nie słyszałem o takiej opcji, nigdy jej ani nie włączałem, ani
    nie wyłączałem,a pomimo tego w ubiegłych latach jakoś udawało mi się
    rozmawiać w będąc w roamingu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2009-07-13 22:42:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A jak się włącza "połączenia międzynarodowe"?

    Nie wiem, nie korzystam z Oragne :)
    A informacje taka wyczytalem na stronie - podejrzewam, ze w prepaid sa one
    wlqaczone standardowo.

    Pozdrawam
    SDD

  • 8. Data: 2009-07-14 11:04:18
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

> [...]
    > nie zaloguje się. Będzie szukał sieci wybranej ręcznie, w moim przypadku
    > koniecznie chciał się w Polsce zalogowac do Telenora.

    Trzeba go ręcznie zalogować do sieci macierzystej. Wbrew pozorom
    ustawienie na ręczne logowanie jest bardzo pożyteczne np. w rejonach
    nadgranicznych.

    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2009-07-14 11:13:32
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba go ręcznie zalogować do sieci macierzystej. Wbrew pozorom
    > ustawienie na ręczne logowanie jest bardzo pożyteczne np. w rejonach
> [...]

    Telefon w Playu ustawić ręcznie do sieci macierzystej? Aleś wymyslił.To
    bedzie działał tylko czasami. Chyba , ze ustawisz ręcznie na Plusa, to
    owszem. Przecież play nie ma pokrycia w całym kraju.

    wiatrak

  • 10. Data: 2009-07-14 11:34:10
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik ".Zykfryd." <x...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakiejś sieci za granicą to można korzystać bez problemu ze wszystkich usług.

    Roznie to bywa, moj np. ciagle gubil zasieg i zmienial operatorow w Chorwacji
    a wystarczylo tylko wylaczyc 3G ;) i bylo juz cacy