  • 1. Data: 2009-07-13 16:19:09
    Temat: "uszkodzona karta" SIM
    Od: "Enrico Pallazzo" <l...@g...pl>

    Witam

    Żona ma Orange prepaid , dziś nagle telefon wyświetlił komunikat , że
    nieprawidłowa karta sim, przełożyłem do innego do samo. Telefon nie spadł ,
    nie został zalany itp. Karta sim cała bez śladów uszkodzeń. Żona pojechała
    do salonu , powiedzieli , że ok. i duplikat 25 PLN ale kontakty zapisane
    przepadną. Zależy żonie na tym numerze więc zapłaci. Ale chodzi mi o zasadę
    bo czegoś nie rozumiem. Jeśli karta "popsuła się" nie z winy użytkownika ,
    nie została zniszczona tylko tak po prostu odmówiła posłuszeństwa to czemu
    użytkownik musi za to płacić? Chyba to bardzo nie fair. Czy można jakoś
    wymóc na sieci aby wymienili za free? Ktoś ma doświadczenia?

    Drugie pytanie czy dobrze myślę ,że kontakty które są zapisane na karcie sim
    faktycznie zapisane są na jakimś serwerze a nie na karcie? Jak to jest?

    Pozdrawiam serdecznie E.P.

  • 2. Data: 2009-07-13 16:27:56
    Temat: Re: "uszkodzona karta" SIM
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-07-13 18:19, Enrico Pallazzo napisał/a:
    > Witam

    > Drugie pytanie czy dobrze myślę ,że kontakty które są zapisane na karcie sim
    > faktycznie zapisane są na jakimś serwerze a nie na karcie? Jak to jest?

    Tak, kontakty, SMSy są zapisane lokalnie w pamięci danej karty SIM

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2009-07-13 16:46:46
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Tak, kontakty, SMSy są zapisane lokalnie w pamięci danej karty SIM

    Ale rownie dobrze te kontakty moga byc zapisane w pamieci telefonu i byc
    moze mozna je odzyskac.

    Jingiel

  • 4. Data: 2009-07-13 16:52:01
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-07-13 18:46, Jingiel napisał/a:

    > Ale rownie dobrze te kontakty moga byc zapisane w pamieci telefonu i byc
    > moze mozna je odzyskac.

    Fakt, nieprecyzyjnie się wyraziłem w poprzednim poście jednak nie są one
    zapisywane na "jakimś serwerze" jak to zasugerował "Enrico Pallazzo"
    tylko lokalnie na karcie SIM i/lub w pamięci telefonu.

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2009-07-13 19:31:21
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Enrico Pallazzo wrote:

    > do salonu , powiedzieli , że ok. i duplikat 25 PLN ale kontakty zapisane
    > przepadną.

    a jesteś pewien że kontakty są na karcie SIM? bo w 99% przypadków
    domyślnie zapisują się w pamięci telefonu...

  • 6. Data: 2009-07-18 20:42:28
    Od: uzytkownik <b...@u...pl>

    Enrico Pallazzo pisze:
> [...]
    > użytkownik musi za to płacić? Chyba to bardzo nie fair. Czy można jakoś
    > wymóc na sieci aby wymienili za free? Ktoś ma doświadczenia?

    miałem wymienioną za darmo... w formularzu pracownik wypełnia
    odpowiednie pole i nic się nie płaci.