  • 11. Data: 2011-01-04 12:26:27
    Temat: Re: Znikaja atrapy fotoradarow
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-01-04 12:01, news-gazeta pisze:
    > Ładna ściema, przeciez puszka na fotoradar jesli jest pusta - to jest
    > atrapa fotoradaru...
    >
    > Pozdrawiam - Darek.

    Według policjantów to miejsce gdzie można zamontować fotoradar, jeśli
    będzie tka potrzeba.
    Zgodnie z ich interpretacja, "atrapy" to puszki do których nie da się
    wstawić fotoplastikonu. Takich jest z 1% w Polsce.

    A tak przy okazji, od kiedy to policja jest od interpretacji prawa ?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 12. Data: 2011-01-04 17:34:50
    Temat: Re: Znikaja atrapy ?
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    A ja się pytam dlaczego "wolne i niezależne media" mamiły nas opowieściami o
    pozytywnych zmianach dla kierowców w nadchodzącym roku?
    Dlaczego używały informacji o fotoradarach dla zrównoważenia złych wieści o
    zaprzestaniu budowy nowych dróg?

    Odpowiedź oczywiście znam: ten rząd jest najlepszy, zapewnia "spokój", nie
    grzebie w przeszłości, nie węszy w przetargach, daje zarobić swoim ludziom
    (teraz już nie, nie wie skąd pożyczać następne pieniądze).

    Paweł

  • 13. Data: 2011-01-04 18:12:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w
    owej_rewolucji__Znikna_atrapy__a_nie_maszty.html
    > Normalnie można boki zrywać.
    > Teraz przez pół roku będziemy dyskutować co było intencją
    > ustawodawcy pisząc słowo "atrapa". Miało być tak że urządzenie
    > DZIAŁA i jest stosownie oznakowane i postawione tam gdzie być
    > powinno.
    > Teraz będą się okrakiem wycofywać z tych deklaracji.
    > Żenada.

    Oj tam, mialo byc 3*15, i jakos nikt nie protestuje.

    A tu trzeba poczekac .. bo moze byc jeszcze tak ze slupek zostanie,
    ale skrzynke beda demontowac - bo sam slupek to sie zgodze ze nie
    "atrapa" :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-01-04 18:24:41
    Od: z <z...@g...pl>

    A Ken właśnie wyszedł na mównicę się chwali. O żesz ty ...

  • 15. Data: 2011-01-06 00:30:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2011, WW wrote:

    > A tak przy okazji, od kiedy to policja jest od interpretacji prawa ?

    Hm... od zawsze?
    Co niby innego policjant robi wystawiając mandat?

    Zawsze możesz iść do sądu.
    W przypadku "sprawy fotoradarów" też.
    A opinie głównego komendatna itede sprowadzają się do publikowania co
    policja *ma zamiar* robić w takich przypadkach, prawa nie stanowi,
    *chyba* że obwiniony uzna że mają rację (przyjmując mandat).
    Zgadza się?

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-01-06 09:27:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > policja *ma zamiar* robić w takich przypadkach, prawa nie stanowi,
    > *chyba* że obwiniony uzna że mają rację (przyjmując mandat).

    Co ma mandat wspólnego z atrapami fotoradarów?
    Kto wystawi policji mandat, za niepozdejmowanie atrap?

  • 17. Data: 2011-01-06 16:54:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:

    > Co ma mandat wspólnego z atrapami fotoradarów?

    Pytanie było o interpretację prawa, a nie fotoradary.
    W przypadku czynu zabronionego strony są dwie - jedna
    która popełnia czyn, druga która ocenia karalność
    u ew. wymiar kary; w tym przypadku z obu stron jest
    policja :P
    Ale odnoszę się *tylko* do strony oceniającej,
    która jak najbardziej stosuje "swoją interpretację".
    Czasami w wersji "co urząd to inaczej" (zajrzeć
    na .podatki).

    > Kto wystawi policji mandat, za niepozdejmowanie atrap?

    Policja :>
    (powinna).

    Żeby nie było - przypadek zasądzenia odszkodowania od sądu
    był albo w 2009 albo 2010 we Wrocławiu, jakby policji nie
    zdarza się wystawiać mandatów sobie to byłoby to dziwne
    (a w .pl dziwne jest tylko że znane publicznie przypadki
    dotączą takich rzeczy jak "wyrabiania normy mandatów",
    a nie karania za *faktyczne* wykroczenia).

    BTW: policja nie wystawi mandatu kierowcy, jeśli *ich
    zdaniem* (czyt: interpretacja!) nie popełnił wykroczenia,
    nawet jeśli my na podstawie przepisów będziemy uważać
    inaczej. Zgadza się?
    I ten rodzaj interpretacji *w niczym* nie różni się
    od niewystawienia mandatu policji za niezdjęcie czegoś
    czego nie uważają za "atrapę".
    O tym była mowa.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2011-01-06 18:58:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pytanie było o interpretację prawa, a nie fotoradary.

    Interpretację w kontretnej sprawie - musu usuwania atrap z dróg.
    Żadne postępowanie mandatowe nie ma tu żadnego znaczenia.

    > Policja :>
    > (powinna).

    Owszem.
    I to że nie wystawi, to kolejny dowód że to nic innego, jak tylko zbrojne
    ramię mafii.

  • 19. Data: 2011-01-07 02:09:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Owszem.
    > I to że nie wystawi, to kolejny dowód że to nic innego, jak tylko zbrojne
    > ramię mafii.

    A, do tego się nie odnosiłem.
    Wyłącznie do sprawy "interpretacji" jako zdarzenia (bez względu na to,
    w którą stronę idzie).
    Bo skłonny jestem uwierzyć, że manewr z publiczną prezentacją (w sumie
    byłaby zwyczajnie populistyczna) "nakazu usuwania atrap" i następnie
    "wykrycia", że przepis nie dotyczy pustych skrzynek, mógł być dokładnie
    zaplanowany, a posłowie nie myśleli nad czym głosują (inna sprawa, że
    jakby się "poczuwali" to powinna by się pojawić lawina wniosków
    o nowelizację).

    pzdr, Gotfryd