  • 31. Data: 2018-01-29 12:49:45
    Temat: Re: Znalezienie nabywcy samochodu - realne?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Pytanie kiedy pierwszy raz otrzymałeś urzędowa informacje z której
    >wynikałoby ze nadal jesteś właścicielem. Nie wiem jak długo trzeba
    >trzymać takie umowy sprzedaży, ale jeśli to typowe piec lat, to
    >zgłaszasz, ze 7 lat sprzedałeś auto umowy nie posiadasz, i cześć.

    Jest to jakis pomysl, ale z rozmowy sprzed okienka dawno temu:
    "miasto chce ode mnie zalegly podatek drogowy, a to auto to ja
    sprzedalem dawno temu, i juz nie pamietam komu".

    To bylo 3 czy 5 lat po skasowaniu tego podatku, jeszcze sie mogli
    upominac za ostatni rok, a dawno po transakcji.
    Tu mandaty tez jeszcze dlugo moga przychodzic.

    Trzymac dlugo, i powiadamiac urzad o sprzedazy.

    J.

  • 32. Data: 2018-01-29 12:50:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 12:35:52 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Zglosic do UM/UG, tam gdzie zarejestrowany, i tam gdzie miales
    > obowiazek zglosic.
    > Niestety - umowa sie przyda, chyba, ze chcesz na durnia wyjsc - chce
    > zglosic sprzedaz, a nie wie komu, ani kogo :-)

    Ja bym poszedł do UM/UG i powiedział:
    lat temu sprzedałem samochód, zgłaszałem Państwu sprzedaż a dalej otrzymuję mandaty
    jako włąściciel
    Umowy ze zgłoszeniem sprzedaży już nie mam bo tylko 5 lat trzymałem;)
    Może mają jakieś procedury/możliwości na taką sytuacje
    Znają vin itp więc może w cepik coś wyszukają- jakiś przegląd ktoś gdzieś robił,
    ubezpieczenie itp
    Urzędnik ma więcej możliwości tylko musi mu się chcieć

    A i przecież w UFG online można sobie od ręki wygenerować "przebieg ubezpieczenia
    Od tego nalezy zacząć
    PS:
    Co jest "ważniejsze"
    niezgłoszenie sprzedażny czy nieprzerejstrowanie po kupnie?

  • 33. Data: 2018-01-29 12:51:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 stycznia 2018 22:33:53 UTC+1 użytkownik j...@o...pl napisał:
    Dzieki sprobuje. No wlasnie tego sie boje ze nie skonczy sie na mandacie. Tymbardziej
    ze to pewnie jakis kombinator bo jak tyle lat nie przerejestrowal...:(

    Wygeneruj Sobie w UFG przebieg ubezpieczenia. Zobacz co tam mają za dane

  • 34. Data: 2018-01-29 13:19:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Ja bym poszedł do UM/UG i powiedział:
    > lat temu sprzedałem samochód, zgłaszałem Państwu sprzedaż a dalej
    > otrzymuję mandaty jako włąściciel

    Teraz mamy komputery, a i teczki nadal sa, wiec taki numer raczej nie
    przejdzie.
    Raczej zaczac ze "nie pamietam czy zglosilem" ...

> [...]
    >gdzieś robił, ubezpieczenie itp
    >Urzędnik ma więcej możliwości tylko musi mu się chcieć

    W CEPIK sa przede wszytkim informacje, ktore urzad zbiera - wiec adres
    zarejestrowanego posiadacza :-)

    Polisy tez tam sa, ale pewnie tylko nr polisy i firma.
    A watpie, aby urzednicy WK mogli tak sobie grzebac po CEPIK ...

    A tak swoja droga ... policja nie pomoze ?
    Czy powie, ze zadnego przestepstwa tu nie widzi, poza niezgloszeniem
    sprzedazy w terminie :-)

    J.

  • 35. Data: 2018-01-29 13:42:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 13:19:18 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > A tak swoja droga ... policja nie pomoze ?
    > Czy powie, ze zadnego przestepstwa tu nie widzi, poza niezgloszeniem
    > sprzedazy w terminie :-)
    Sprzedałem, nie pamiętam komu, umowy już nie mam a ktoś nie przerejestrował i dostaję
    mandaty.
    Jak im się zechce to przeszukają swoje bazy danych. Jak mandat nie z fotoradaru to
    będą mieli dane kierowcy przecież.

  • 36. Data: 2018-01-29 14:11:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-29 o 13:42, Kris pisze:

> [...]
    dostaję mandaty.
    > Jak im się zechce to przeszukają swoje bazy danych. Jak mandat nie z fotoradaru to

    A co do wątkotwórcy teraz przychodzi? Czy nie właśnie zdjęcia z
    fotoradarów z prośbą o wskazanie kierującego?

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2018-01-29 14:23:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 14:11:41 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    to będą mieli dane kierowcy przecież.

    > A co do wątkotwórcy teraz przychodzi? Czy nie właśnie zdjęcia z
    > fotoradarów z prośbą o wskazanie kierującego?

    Napisałem przecież: "mandat nie z fotoradaru"
    A skąd wiesz że kierujący tym pojazdem innych mandatów nie płacił?
    Wtedy policja raczej ma dane kierującego
    Kwestia tylko czy policja może wyfiltrować mandaty po nr rejestracyjnym auta.

  • 38. Data: 2018-01-29 14:31:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-29 o 14:23, Kris pisze:

    to będą mieli dane kierowcy przecież.

    > Napisałem przecież: "mandat nie z fotoradaru"

    To skąd? Za parkowanie?
    Bo jak z kontroli drogowej, to przecież mandat już jest wystawiany na
    konkretnego kierowcę.

    > A skąd wiesz że kierujący tym pojazdem innych mandatów nie płacił?
    > Wtedy policja raczej ma dane kierującego

    Skoro ma, to dlaczego wysyła wezwania do ciebie?

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2018-01-29 15:15:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 14:31:55 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Skoro ma, to dlaczego wysyła wezwania do ciebie?

    Słabszy dzień masz dzisiaj jakiś czy co?
    Moze prościej:
    Samochód jak w tyym watku zarejstrowany na Kowalskiego
    Kowalski go sprzedał 7 l;at temu ale nie dopełnił formalnosci i dalej w DR jest
    właścicielem Kowalski
    Autem tym jeżdzi Nowak
    Jak Nowaka policja 3 lata temu złapała w tym aucie bo pasów zapiętych nie miał to
    wystawiła mandat dla Nowaka
    Jak to samo auto tydzień później fotoradar pstryknął to wezwanie do wskazania
    kierującego prześlą do Kowalskiego
    Kowalskiemu jest na dzisiaj potrzebna wiedza kto tym autem jeżdzi
    I jakby policja sprawdziła w swoich bazach że 3 lata temu mandat za jazdę tym autem
    bez pasów zapłacił/przyjął Nowak to już jest jakaś konkretna informacja ułatwiająca
    ustalenie aktualnego posiadacza tego auta.

  • 40. Data: 2018-01-29 15:25:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-29 o 15:15, Kris pisze:

> [...]
    wystawiła mandat dla Nowaka
    > Jak to samo auto tydzień później fotoradar pstryknął to wezwanie do wskazania

    Co mają przesłać, skoro piszesz, że:

    "Napisałem przecież: "mandat nie z fotoradaru""

    Masz słabszy dzień, czy jak? :)

    Skoro nie z fotoradaru, to od razu walą do Nowaka, więc ponawiam pytanie
    - skoro dostajesz jakieś mandaty, to za co?

    --
    Liwiusz