  • 41. Data: 2014-07-08 23:29:01
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 08 Jul 2014 23:07:05 +0200, hiqi napisał(a):

    > Ale KOGO TO OBCHODZI z uzytkownikow?
    >
    > I dlaczego ma mnie obchodzić różnica miedzy "a" a "ą" w bitach?
    >
    > Gowno mnie to obchodzi.

    Zażądaj jeszcze, żeby dwugodzinny film Full-HD zmieścił się na jednej
    płytce CD

    Oraz zrównania cen drukarek laserowych kolorowych i czarno-białych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 42. Data: 2014-07-08 23:38:48
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-08 17:32, Piotr Karocki pisze:

    > Moze slyszales kiedys pojecia typu Mazovia, code page, i tak dalej?
    > Kiedys czesc znakow redefiniowano, i tak powstala np. polonizacja Mazovia
    > - gdyby dwa telefony poslugiwaly sie kodowaniem Mazovia, to SMS
    > zawierajacy polskie litery naprawde by mogl zawierac 160 polskich znakow.

    Wymyślono coś podobnego dla 7-bitowowego zestawu znaków w SMSach:

    http://en.wikipedia.org/wiki/GSM_03.38

    National language shift tables
    Since release 8 of the 3GPP 23.038 standard of March 2008, additional
    characters sets can be accessed through the use of a National Language
    Shift Tables.
    (...)
    Using a shift table, a message can still use 7-bit encoding
    for the characters, but a different set can be chosen to correctly
    show accented and language specific characters. This allows up to 155
    characters, encoded in 136 octets (140 octets, minus the 4-octets
    of User Data Header required to indicate the use of a shift table
    and the language code)

    I to powinien być domyślnie używany sposób kodowania wiadomości
    z "egzotycznymi" znakami (jak np. polskimi).

    P.

  • 43. Data: 2014-07-08 23:49:54
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    hiqi wydumał(a) w news:lphmhn$vp9$1@node2.news.atman.pl :
    > A za swoje kretynskie wywody?

    No ku..wa nie pie..dol. Koni tez szukasz pod maską w samochodzie? Moze dala
    Ciebie witaminy to takie małe ludziki w sukienkach a witamina E wyglada jak
    Ikona Internet Explorera? Czlowiek! N A Z E W N I C T W O i sposób
    tłumaczenia SOBIE nikogo nie interesuje. Znak SIEDMIOBITOWY jest znakiem
    siedmiobitowym a nie kreską czy literą!
    Dajmy na ten przykład słowo PAKIET i lezysz, bo już kombinujesz co się
    zmiesci do paczki. Może lodówka a moze kilo pomarańczy? No jak można być
    takim ignorantem?

    > Ale KOGO TO OBCHODZI z uzytkownikow?

    A co mnie obchodzi uzytkownik i jego wiara we wrozby i zabobony? Znak 7
    bitowy jest znakiem i nie jest to krzyzyk z przybitym facetem ok 30. Powiedz
    komuś HASZ. No tak marycha (narkotyk) a powiedz "płotek" to od razu kojarzą
    ze koło zera na klawiaturze jest "płotek" :>

    > I dlaczego ma mnie obchodzić różnica miedzy "a" a "ą" w bitach?
    > Gowno mnie to obchodzi.

    A mnie gówno obchodzi że znak 7 bitowy nazwałeś literą alfabetu. To że
    dostawca NIE DOPISAŁ słowa 7 bitowy pisząc 'znak' to tylko dowodzi
    "lajkonizmu" usera że nie pojął :]

    > SMSy wysyla sie w znakach,

    Srakach. Tak w znakach 7 bitowych!

    > a, b c, ć, d..... a nie w bitach /z punktu widzenia uzytkownika, tworcy
    > tresci/.

    Sreści, kogo obchodzi co zawierasz w znaku 7 bitowym i DLACZEGO uzywasz 16
    bitowego?

    > Technicznie moga byc przesylane morsem na technologii bazujacej na
    > ultradzwiekach.

    Nie mogą. To jest transmisja cyfrowa a nie analogowa. Znowu "lajkonizm" :>

    > Jak ide do sklepu po mleko, to chuj mnie obchodzi czy krowa byla
    > szczesliwa podczas dojenia. Oraz czy cysterna to byl MAN czy VOLVO.
    > Mleko ma być mleko. Nie musze znac sie na biologii, przetworstwie,
    > transporcie.

    No, znak 7 bitowy to znak 7 bitowy a nie LITERA ALFABETU!!!

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 44. Data: 2014-07-08 23:54:09
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    atm wydumał(a) w news:53bc5944$0$2372$65785112@news.neostrada.pl :
> [...]
    > Idziesz do Empiku, na półce lezy numer gazety o GSM dajmy na to. Jest w
    > dwoch wersjach jezykowych: PL i ANG. Tyle, ze cena wersji PL jest dwa razy
    > wyzsza (pomijam nielimitowane SMSy, nie wszyscy je maja).
    > Dlaczego dwa razy wyzsza? Bo maszyna drukarska byla drozsza, bo ogonki
    > zjadaja dodatkowa farbe i inne takie tam wywody. Who cares: ta sama tresc,
    > dlaczego trzeba placic frycowe? Od czego, od tego ze jest sie sporym
    > krajem w UE?
    > Idac tlumaczeniem bitowym itd, mozna dojsc do czasow przed Gutenbergiem
    > i za jednego ebooka żądać wartosci kilku wiosek.

    Ty, człowiek? Dlaczego mylisz pojecia jak Trybun? Dla Ciebie żuraw to żuraw
    czy dzwon to dzwon lub członek to członek? Masz takie oganieczenia jak
    Trybun ze nie potrafisz zrozumieć że znak a znak czy znak to TRZY (3) RÓŻNE
    rzeczy?
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 45. Data: 2014-07-08 23:57:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Jul 2014 23:19:26 +0200 osobnik zwany hiqi napisał:

    > kup se słownik

    <pac!> sobie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2014-07-09 00:03:05
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "hiqi" napisał:

> [...]
    > szczesliwa podczas dojenia. Oraz czy cysterna to byl MAN czy VOLVO.
    > Mleko ma być mleko. Nie musze znac sie na biologii, przetworstwie,

    Ale musisz jełopie się znać na terminologii typu opakowanie i objętość, bo
    się zasapiesz do kasjerki, że skasowała mały karton mleka za 3 pln, a to nie
    jest litr. Kumasz? Nie każde opakowanie z mlekiem jest litrem, tak jak nie
    każda litera "jednym znakiem".
    Pomijam fakt, że opisywanie ucinania SMSów pamiętam od jakoś 15 lat i dziwi
    mnie bardzo, że niby takie cfaniaki z grupy dyskusyjnej zadają idiotyczne,
    czepialskie pytania, nie znając podstaw. Ręce opadają.

  • 47. Data: 2014-07-09 00:09:15
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał:

    > Oszustwo nazwane inaczej nadal pozostanie oszustwem.

    Czy istnieje jakiś uzasadniony powód, dla którego od ponad 15 lat dziwnym
    trafem nie dowiedziałeś się na czym polega kodowanie w SMSach? - to raz.
    A dwa, czy umiesz w swoim telefonie ustawić w opcjach wiadomości uproszczone
    kodowanie? To też "hakerski sposób" sprzed 15 lat na pozbycie się ogonków w
    momencie wysyłania. Dzięki temu sms ma 160 znaków i go nie ucina. Chociaż w
    dobie darmowych smsów dziwią niejako takie pytania, dlatego najpierw
    sprawdziłem, czy ten wątek nie jest z czasów odległych.

  • 48. Data: 2014-07-09 00:13:18
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 08.07.2014 23:49, MichaelData(R) wrote:

    > A co mnie obchodzi uzytkownik

    No i to jest podrecznikowy przklad dlaczego technologia jest zle
    wykorzysstywana w sluzbie ludziom. Po prostu podejscie...

    Po pierwsze, ma cie obchodzic uzytkownik.

    To jemu technologia ma sluzyc.

    A nie on technologii.

    > Srakach. Tak w znakach 7 bitowych!

    > Sreści, kogo obchodzi co zawierasz w znaku 7 bitowym i DLACZEGO uzywasz
    > 16 bitowego?

    i chuj mnie obchodzi technologia i ilobitowy to jest znak.

    > Nie mogą. To jest transmisja cyfrowa a nie analogowa. Znowu "lajkonizm" :>

    Wez juz na sile "nie pierdol".

    > No, znak 7 bitowy to znak 7 bitowy a nie LITERA ALFABETU!!!

    dla mnie znak to: A, ą, 7

    chuj mnie bity obchodza.

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 49. Data: 2014-07-09 00:15:07
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > and the language code)
    >
    > I to powinien być domyślnie używany sposób kodowania wiadomości
    > z "egzotycznymi" znakami (jak np. polskimi).

    W jakim celu ? Jeśliby chodziło o uzyskanie najmniejszej długości
    niezależnie od języka to SCSU a nie jakieś kodowania.

  • 50. Data: 2014-07-09 00:16:58
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 09.07.2014 00:03, Tomek wrote:

    > Ale musisz jełopie się znać na terminologii typu opakowanie i objętość,

    Nie musze.

    Wybieram takie, jaki uznam, ze akurat chce. I jak to bedzoe 0,75 litra
    to swiat sie nie zawali, tak samo jak kupie 1,25 litra.

    Przy czym jak wybieram 1,25 litra to place za 1,25 litra, nie za dwa litry.

    A za 160 znaków z ę i ą płacę jak za 320 znaków bez ą i ę