  • 31. Data: 2014-07-08 22:51:06
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    hiqi wydumał(a) w news:lphkh2$tfi$1@node2.news.atman.pl :
    > Niemniej jednak co to ma obchodzic uzytkownika.
    > Uzytkownik chce wyslac 160 znaków. I wtem jakas gadka o bitach, pierdach.
    > Ktoras siec informuje, ze sms to iles bitow czy iles znakow i w zaleznosci
    > od znakow moze to byc <160 znakow?

    ...bo jak użytkownik słowo "znak" tłumaczy sobie jako "litera" to ja za
    takie kretynstwo uzytkownika nie odpowiadam :]...Dobrze że znaków drogowych
    nie chce wysłac :>

    Własnie cała sprawa polega na "sobietłumaczeniu" i bardzo niskiej
    świadomosci terminów technicznych dla przesyłu CYFROWEGO. No tak,
    nietechniczne tez sobie niektórzy tłumaczą bo znoszą kwiaty i znicze na
    obsikaną przez pijaka scianę budynku w kształcie "dzieciątka jezus", tak to
    mniej wiecej wygląda :)
    Osobiście, kiedy wychodzi na jaw taka swiadomość rozmówcy, pozwalam sobie na
    pełną ignorancję i obchodzę jak bezpańskiego psa :) z daaaleka.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 32. Data: 2014-07-08 22:55:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Jul 2014 22:33:19 +0200 osobnik zwany hiqi napisał:

    > No ale co to obchodzi uzytkownika jak sobie to technicznie rozwiazali?

    bo SMS jest taki jak standard określił. i tyle.
    Jak płacisz za prąd to analizujesz czy to moc czynna, bierna czy pozorna?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2014-07-08 23:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik hiqi h...@a...pl ...

    > No ale co to obchodzi uzytkownika jak sobie to technicznie rozwiazali?

    Nic nie musi.
    Ale skoro pisza, że sms zawiera 170 znaków a jak uzywasz pl literek to
    mniej, to co obchodzi siec, ze do uzytkownika to nie dociera i przyswoil
    tylko pierwsza czesc zdania?

  • 34. Data: 2014-07-08 23:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik hiqi h...@a...pl ...

> [...]
    >
    > Ktoras siec informuje, ze sms to iles bitow czy iles znakow i w
    > zaleznosci od znakow moze to byc <160 znakow?

    A to już inna inszość.
    Na tak postawiony problem należy: sprawdzić.

    No to sprawdzam:

    PLAY:
    Pamiętaj, że wiadomość SMS może zawierać maksymalnie 160 znaków. Jednak
    niektóre telefony umożliwiają utworzenie wiadomości dłuższej niż 160
    znaków, a taka wiadomość jest dzielona na kilka SMS-ów. Opłata naliczana
    jest za każdy SMS osobno. Możesz wstawić do wiadomości SMS polskie litery,
    jednak spowoduje to zmniejszenie się liczby dostępnych znaków - jeśli
    używasz w SMS-ach polskich znaków, masz do dyspozycji mniej niż 160 w
    jednej wiadomości.

    ORANGE:
    Standardowe wiadomości SMS zawierają do 160 znaków. Jeśli używasz polskich
    znaków (ą, ź...), może to być maksymalnie 70 znaków, ze względu na zmianę
    sposobu kodowania. Nawet użycie jednego polskiego znaku powoduje skrócenie
    wiadomości.

    Dalej mi się nie chce.
    Jak widać - nie jest to jakaś wiedza tajemna, chociaż być może na któryms
    etapie takiej informacji nie było.

  • 35. Data: 2014-07-08 23:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik atm ...@v...pl ...

    > Trybun jednak ma w pewien sposob racje....

    Być może. Tylko kwestia pokazania tego, gdzie.

    > Idziesz do Empiku, na półce lezy numer gazety o GSM dajmy na to. Jest w
    > dwoch wersjach jezykowych: PL i ANG. Tyle, ze cena wersji PL jest dwa
    > razy wyzsza (pomijam nielimitowane SMSy, nie wszyscy je maja).
    > Dlaczego dwa razy wyzsza? Bo maszyna drukarska byla drozsza, bo ogonki
    > zjadaja dodatkowa farbe i inne takie tam wywody. Who cares: ta sama
    > tresc, dlaczego trzeba placic frycowe? Od czego, od tego ze jest sie
    > sporym krajem w UE?

    Hmm, wracamy do ery cen regulowanych?
    Może wersja ang jest drozsza bo jest na nią mniejsze zapotrzebowanie?
    Może dlatego, ze trzeba bło przetłumaczyc?

    > Idac tlumaczeniem bitowym itd, mozna dojsc do czasow przed Gutenbergiem
    > i za jednego ebooka żądać wartosci kilku wiosek.

    A dlaczego nie? Widzisz przeciwskazania?
    Najwyzej nikt nie kupi.

  • 36. Data: 2014-07-08 23:03:17
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl>

> [...]
    > Idac tlumaczeniem bitowym itd, mozna dojsc do czasow przed Gutenbergiem
    > i za jednego ebooka żądać wartosci kilku wiosek.

    Ten SMS to jest właśnie taki łupany sposób komunikacji.

  • 37. Data: 2014-07-08 23:07:05
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 08.07.2014 22:51, MichaelData(R) wrote:

    > ...bo jak użytkownik słowo "znak" tłumaczy sobie jako "litera" to ja za
    > takie kretynstwo uzytkownika nie odpowiadam :]

    A za swoje kretynskie wywody?

    > Własnie cała sprawa polega na "sobietłumaczeniu" i bardzo niskiej
    > świadomosci terminów technicznych dla przesyłu CYFROWEGO.

    Ale KOGO TO OBCHODZI z uzytkownikow?

    I dlaczego ma mnie obchodzić różnica miedzy "a" a "ą" w bitach?

    Gowno mnie to obchodzi.

    SMSy wysyla sie w znakach, a, b c, ć, d..... a nie w bitach /z punktu
    widzenia uzytkownika, tworcy tresci/.

    Technicznie moga byc przesylane morsem na technologii bazujacej na
    ultradzwiekach.

    Jak ide do sklepu po mleko, to chuj mnie obchodzi czy krowa byla
    szczesliwa podczas dojenia. Oraz czy cysterna to byl MAN czy VOLVO.

    Mleko ma być mleko. Nie musze znac sie na biologii, przetworstwie,
    transporcie.

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 38. Data: 2014-07-08 23:12:13
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 08.07.2014 23:00, Budzik wrote:

    > Jak widać - nie jest to jakaś wiedza tajemna, chociaż być może na któryms
    > etapie takiej informacji nie było.

    To może ujednolicić - SMS ma 70 znaków. Jeśli nie uzywasz znakow spoza
    ASCII to ma 160 znakow.

    A nie pierdolic - SMS ma 160 znaakół, ale jak użyjesz ą to ma już tylko 70.

    Oczywiscie, marketingowo brzmi to chujowo, bo jak tak, zawsze bylo 160 a
    tu nagle jest tylko 70.

    Inna sprawa - to niech bedzie - oplata za SMS obejmuje oplate za tyle a
    tyle bitów. W zaleznosci od kodowania SMS ma od 70 do 160 znakow.

    Ale to tez chujowo marketingowo.

  • 39. Data: 2014-07-08 23:16:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Jul 2014 23:12:13 +0200 osobnik zwany hiqi napisał:

    > To może ujednolicić - SMS ma 70 znaków. Jeśli nie uzywasz znakow spoza
    > ASCII to ma 160 znakow.
    >
    > A nie pierdolic - SMS ma 160 znaakół, ale jak użyjesz ą to ma już tylko
    > 70.

    i tak byś niezrozumiał

  • 40. Data: 2014-07-08 23:19:26
    Od: hiqi <h...@a...pl>