  • 121. Data: 2023-11-07 11:39:18
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.11.2023 o 13:19, nadir pisze:

    > O tym dokładnie piszę.

    > O ile jeszcze w dużych miastach coś z tym robią, to w tych mniejszych
    > już nie.

    W czym niby widzisz problem? Kilkudziesięciukilometrowy zasięg w
    elektrobusach to rzecz osiągalna na dzisiaj.

    > Nie mnie pytaj. Ludzkość tak wybrała.
    > A z ciekawości czym się poruszasz na co dzień?

    Jak widać popełniła błąd, nie pierwszy i najprawdopodobniej ostatni.
    Z braku alternatywy tym samym co wszyscy.

    > Mogłoby ich nie być, podobno jesteśmy homo sapiens, ale są czyjeś
    > interesy, to są, i wojny i smrodzące samochody.

    Właśnie te "interesy" to główny generator wojen. Ale i cały szereg
    innych przyczyn, ot choćby uroda Heleny Trojańskiej.

    > Nie, w naturze nie ma wojen, to wymysł ludzki.

    Oj, chyba nie przemyślałeś tej wypowiedzi. Np, na ogół spokojne samice
    szpaka potrafią rywalkę zatłuc na śmierć, nie, nie w walce o samca, a o
    dostęp do lepszej lokalizacji na gniazdo.

    > Postulujesz zmniejszenie pojazdów poprzez zmniejszenie populacji?

    Słyszałem już gdzieś bardzo podobne hasło do "samochód albo śmierć",
    zdaje się autorka była Magda Goebbels..

    > Właśnie dlatego, że murzynki są jakie są, to dają się okradać, a jak
    > pozostawić ich samych sobie to się nawzajem powyrzynają. Nie wiem co
    > lepsze?

    Przepłosz bandziorów i złodziei z nad Sekwany, Potomacu i Tamizy z
    Afryki i daj tubylcom pożyć na własny rachunek i dopiero oceń.

    > Jakbym miał 75 lat, potrzebę przemieszczania się oraz orzeknięty zakaz
    > prowadzenie pojazdów, to i tak miałbym to w dupie. Co takiemu
    > dziadkowi zrobią?

    To samo co 25latkowi. Wiek powyżej progu dorosłości nie jest w niczym
    argumentem.

  • 122. Data: 2023-11-07 11:48:23
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.11.2023 o 13:45, io pisze:

    > No to tak jak golfy.

    Transportowcem nie jeżdżą do kibla czy na plażę.

    > Bez sensu. Jeśli w dużych miastach jest deficytowy to co dopiero w
    > małych i na wsiach.

    > Może łatwiej, ale .. jeśli bilet miesięczny kosztuje 200zł a autobus 2
    > miliony to trzeba tych biletów sprzedać 10 tysięcy! I nadal większość
    > będzie wybierała indywidualne ("prywatne" znaczy nie publiczne).

    Państwo zdziera tyle podatków to może niech zacznie sponsorować darmowe
    przejazdy publicznym transportem.. Może zamiast utrzymywać zgraje
    niepotrzebnych nikomu pasożytów niech te podatki idą na wspólne dobro?

    > Ludzie nie chcą do tego wracać.

    Skąd wiesz, pytał się nas (mnie) ktoś?

    > Po co zmniejszać ilość pojazdów poza centrami dużych miast?

    Żeby nie przeszkadzały w normalnym życiu człowiekowi.

    > A oni chcą nie mieć własnego samochodu byś Ty mógł im to zrekompensować?

    No to niech nie mają, przecie nikt na siłę nie będzie ich zmuszał do
    brania rekompensat.

    > Zamówią taksówkę?

    Jasne, kosmiczną..

  • 123. Data: 2023-11-07 11:53:52
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.11.2023 o 13:40, io pisze:

    > Dokładam do tego? To ich sprawa, oni za to płacą. Mam narzekać, że
    > miejsca parkingowe za szerokie i nie mogę wybrać po której stronie
    > stawać?

    > Twizy

    A bagażnik tam jest, bo to chyba nie wyjście zrobić miniaturkę która
    mimo wszystko waży aż 500kg? Tym nie mniej jest to jakaś alternatywa dla
    tych wielotonowych potworów przy zapotrzebowaniu na pojazd miejski.

  • 124. Data: 2023-11-07 12:09:39
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.11.2023 o 09:31, Myjk pisze:
    > Mon, 6 Nov 2023 09:14:02 +0100, Trybun

    > Oczywiście, co nie wyklucza faktu że człowiek swoją drogą powoduje emisję
    > TAKŻE, i o tym TAKŻE naukowcy mówią -- aktualny proces postępuje wyjątkowo
    > szybko, co nie miało miejsca wcześniej i jest to potwierdzone BADANIAMI. No
    > ale jak się opiera na wybiórczej wiedzy własnej i nie potrafi szerzej
    > spojrzeć, to się pomija, jako niewygodne, niepasujace do własnej tezy,
    > fakty.

    Zgadzam się że pod względem ekologii źle się w świecie dzieje i zbrodnia
    jest nic z tym nie robić. Możemy polemizować co do detali ale to i tak
    nie zmieni całego złego obrazu.

    > Oczywiście, wydobyliśmy setki miliardów kWh z ziemi i je spaliliśmy, ale
    > zawartość jest marginalna. heh

    Tak, w porównaniu do oceanów, wulkanów i innych samoistnych generatorów
    jest to działalność marginalna. Myślę że karczowanie lasów ma większy
    wpływ na jakość atmosfery niż kopciuchy na drogach.

    > Oczywiście, bo samoloty są przecież wystrzeliwane przez wulkany a nie
    > użytkowane przez ludzi. Weź usiądź na spokojnie i przelicz ile więcej i ile
    > bardziej by zaszkodziły samochody i statki gdyby ludzi i towary wożone
    > aktualnie samolotami przesadzić na transport morski i kołowy.

    Chodzi to że samoloty zatruwają atmosferę w sposób szczególnie uciążliwy
    dla życia na ziemi.

    > Oczywiście, na wiedzy własnej wybiórczej.

    > Oczywiście, kto jest naukowcem celebrytą oceniasz ty, na
    > podstawie swojej własnej wiedzy, odpowiednio wybiórczej.
    > Oczywiście.

    A ty kogo zobaczyłeś w osobach profesorów Rońdy i Bieniady, że przytoczę
    ten jeden przykład? Oczywiście jest ich w mediach na pęczki, propaganda
    wierzy że ich tytuły naukowy uczyni wiarygodną każdą głupotę jaką oni
    wygłoszą do ciemnego luda.

  • 125. Data: 2023-11-07 12:42:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-11-2023 o 11:48, Trybun pisze:

    > Państwo zdziera tyle podatków to może niech zacznie sponsorować darmowe
    > przejazdy publicznym transportem..

    W celu?
    https://next.gazeta.pl/next/7,151003,30376597,wycofu
    ja-sie-z-darmowej-komunikacji-miejskiej-nie-okazala-
    sie.html#do_t=61&do_g=16&do_s=B&do_w=52&do_v=1066&do
    _st=RS&do_sid=1444&do_a=1444&s=BoxBizImg6&do_upid=10
    66_ti&do_utid=30376597&do_uvid=1699355816481

    > Skąd wiesz, pytał się nas (mnie) ktoś?

    Sam o tym gardłujesz, że chcesz na siłę jeździć samochodem, mimo że stan
    zdrowia już Ci nie pozwala....
    A potem że samochody są zbędne.

    Swoje reformy zacznij od siebie.
    Siedź sobie w zasięgu 1 km od domu i nie truj gitary.
    Dlaczego akurat Ty miałbyś być tym wyjątkiem, który ma samochód i nim
    jeździ?

  • 126. Data: 2023-11-07 15:10:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Transportowcem nie jeżdżą do kibla

    Piechtochodem jeżdżą.

    > czy na plażę.

    A do tego właśnie potrzebują "golfa".

    > Państwo zdziera tyle podatków to może niech zacznie sponsorować darmowe
    > przejazdy publicznym transportem..
    To raczej powód by te podatki obniżyć niż nieoptymalnie wydawać na
    publiczny transport.

    > Może zamiast utrzymywać zgraje
    > niepotrzebnych nikomu pasożytów niech te podatki idą na wspólne dobro?

    No ale nie będzie wspólne, skoro połowa nie będzie z tego korzystała.

    > Skąd wiesz, pytał się nas (mnie) ktoś?

    Mam oczy, uszy i mózg. Jakbyś Ty też swoim ruszył to mógłbyś dojść do
    takich samych wniosków.

    > Żeby nie przeszkadzały w normalnym życiu człowiekowi.

    Przecież pomagają a nie przeszkadzają.

    > No to niech nie mają, przecie nikt na siłę nie będzie ich zmuszał do
    > brania rekompensat.

    Po prostu nikt nie da Ci swoich pieniędzy na rozdawanie.

    > Jasne, kosmiczną..

    Jak będą kosmiczne to kosmiczną :-)

  • 127. Data: 2023-11-07 15:16:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.11.2023 o 11:53, Trybun pisze:

    > A bagażnik tam jest, bo to chyba nie wyjście zrobić miniaturkę która
    > mimo wszystko waży aż 500kg?

    Jak chcesz mieć bagażnik to kupujesz Twizy z bagażnikiem, jak z drugim
    miejscem to drugie miejsce, proste. A jak chcesz by mniej ważył to
    wyjmujesz baterię i wkładasz pedały lub pchasz :-)

    > Tym nie mniej jest to jakaś alternatywa dla
    > tych wielotonowych potworów przy zapotrzebowaniu na pojazd miejski.

    Ale nie ma zapotrzebowania na pojazd miejski, jest na pojazd uniwersalny
    i takie właśnie produkuje się.

  • 128. Data: 2023-11-07 15:22:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.11.2023 o 12:09, Trybun pisze:

    > Tak, w porównaniu do oceanów, wulkanów i innych samoistnych generatorów
    > jest to działalność marginalna. Myślę że karczowanie lasów ma większy
    > wpływ na jakość atmosfery niż kopciuchy na drogach.

    Ale w miastach? Niby w jaki sposób?

  • 129. Data: 2023-11-07 18:45:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 7 Nov 2023 12:09:39 +0100, Trybun

    > Zgadzam się że pod względem ekologii źle się w świecie dzieje i zbrodnia
    > jest nic z tym nie robić. Możemy polemizować co do detali ale to i tak
    > nie zmieni całego złego obrazu.

    Gdyby tak twierdzić, to nadal byśmy wylewali szambo do rzek,
    bez oczyszczania, nie segregowali śmieci, nie recyklingowali.
    Jednak to robimy i przynosi to wymierne skutki dla czystości.
    I mimo że inne zaściankowe kraje typu Indie mają to w dupie,
    to nie widzę powodu aby równać do nich i tego zaniechać.

    Jak paręnaście lat temu wprowadzany był zakaz emisji freonów psujących
    ozon i przyczyniających się do efektu cieplarnianego to też twierdzono
    że to bez sensu i nic to nie zmieni (nawet teraz są idioci którzy twierdzą
    że nie warto tego robić, na przykład zmieniać aktualnie dopuszczonego R32
    na R290 który ma, wiadomo, nie jak wcześniej idący w tysiące, ale nadal 13x
    mniejszy współczynnik -- przypadkiem takim dzbanem jest akurat _Master_). A
    jednak po wprowadzeniu przepisów się zmieniło i dziura ozonowa się
    zmniejszyła a za 40 lat może się odbudować do stanu wyjściowego.

    > Tak, w porównaniu do oceanów,

    To jest tylko półprawda, bo o ile oceany faktycznie produkują CO2,
    to także go pochłaniają, więc ogólny bilans jest mniej więcej zrównoważony.

    > wulkanów

    To już w ogóle mit straszny -- ta wartość to mniej
    niż procent tego co emitujemy z produkcji energii.

    > i innych samoistnych generatorów

    W przyrodzie, patrz oceany, jest tak,
    że zazwyczaj się to wszystko równoważy.

    > jest to działalność marginalna.

    Nie jest na tyle marginalna aby nie zauważyć wpływu.

    > Myślę że karczowanie lasów ma większy
    > wpływ na jakość atmosfery

    Zamiast lasów zazwyczaj sadzi się nowe lasy, albo uprawia pola pod jedzenie
    czy inne biopaliwa (Brazylia). Więc znowu jest coś, co CO2 pochłania.
    Powoli, ale jednak. Wprost przeciwnie niż wydobycie kWh spod
    ziemi i puszczanie z dymem.

    > niż kopciuchy na drogach.

    Przy czym kopciuchy na drogach to nie tylko CO2
    -- a większość zdaje się to ignorować.

    > Chodzi to że samoloty zatruwają atmosferę w sposób szczególnie uciążliwy
    > dla życia na ziemi.

    Nieprawda, dlatego zachęcam do przeliczenia tego co emitują samoloty na
    transport kołowy i morski. Albo po prostu tylko kołowy, gdyby chcieć
    jeździć po samej tylko europie, zamiast latać. Pomijam już brak miejsca,
    ale ilość spalin przy glebie byłaby zatrważająca.

    Tak realnie to pandemia pokazała, że wcale nie trzeba głupkowato jeździć do
    biur -- mamy już technologię która pozwala pracować znacznej części ludzi z
    domów, ograniczając nie tylko wydawanie pieniędzy i emisję na drogach przez
    pracownika, ale jednocześnie zmniejszając koszty utrzymania pracowników
    przez pracodawców -- tylko jakoś pracodawcy tego nie zauważyli i w
    większości nakazali wracać do biur.

    Wg mnie stworzenie biurek rotacyjnych, gdzie każdego dnia ktoś w biurze ma
    dyżur ogarniajac rzeczy którze w biurze trzeba ogarnąć, papiery, etc. to
    był strzał w 10.

> [...]
    > ten jeden przykład? Oczywiście jest ich w mediach na pęczki, propaganda
    > wierzy że ich tytuły naukowy uczyni wiarygodną każdą głupotę jaką oni

    Akurat o fakcie ocieplenia klimatu przez człowieka, nie mówią tacy
    celebryci, tylko rzetelnie pracujący naukowcy. Tak samo większość
    specjalistów oceniało poprawnie co rozbiło prezydencką tutkę
    a nie wyjątki.

    Zatem kogo Ty uważasz za celebryckich naukowców kłamiących
    o ociepleniu i ilu ich jest w stosunku do tych którzy twierdzą
    że jednak to właśnie człowiek jest przyczyną tego, bardzo szybko
    postępującego, ocieplenia?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 130. Data: 2023-11-07 19:55:46
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.11.2023 o 18:45, Myjk pisze:
> [...]
    > jednak po wprowadzeniu przepisów się zmieniło i dziura ozonowa się
    > zmniejszyła a za 40 lat może się odbudować do stanu wyjściowego.

    Ale z okazji freonów? Weź się nie wygłupiaj.

    > To jest tylko półprawda, bo o ile oceany faktycznie produkują CO2,
    > to także go pochłaniają, więc ogólny bilans jest mniej więcej zrównoważony.

    W bąbelkach?

    > Przy czym kopciuchy na drogach to nie tylko CO2
    > -- a większość zdaje się to ignorować.

    Taka jest narracja madialna.

> [...]
    > pracownika, ale jednocześnie zmniejszając koszty utrzymania pracowników
    > przez pracodawców -- tylko jakoś pracodawcy tego nie zauważyli i w

    Jeżdżenie do biura ma może średni sens biorąc jeśli w tym biurze głównie
    siedzi się, ale jeśli wziąć pod uwagę, że dzięki dojazdowi trochę
    ruszymy się to już sens ma. Fakt faktem, że to poruszanie też jest
    wypaczone wykorzystywaniem samojezdnych wozideł, ale już zmiana
    otoczenia ma sens gdy czynności wykonywane w ramach pracy są oderwane od
    naturalnych potrzeb człowieka więc oddzielanie od tej pracy jest
    właściwe. Ludziom to siedzenie w domach naprawdę szkodziło jak go nie
    kompensowali czymś innym. Sensu nie ma tracenie czasu na te dojazdy i
    stresowanie się nimi a przy okazji tych dojazdów zanieczyszczanie
    otoczenia w którym żyjemy.

    > Wg mnie stworzenie biurek rotacyjnych, gdzie każdego dnia ktoś w biurze ma
    > dyżur ogarniajac rzeczy którze w biurze trzeba ogarnąć, papiery, etc. to
    > był strzał w 10.

    I openspace'ów .. dla plebsu.