  • 1. Data: 2010-03-27 05:48:57
    Temat: Zmiana biegów w górę - bez sprzęgła
    Od: "Marcin N" <n...@u...to.poczta.onet.pl>

    Wczoraj próbowałem zmieniać biegi w górę bez sprzęgła.

    Działa to znakomicie. Prawie nie ma szarpnięć, biegi wchodzą łatwo jak ze
    sprzęgłem.

    Ciekawi mnie jednak, czy może to być szkodliwe na dłuższą metę dla skrzyni
    biegów.

  • 2. Data: 2010-03-27 07:59:14
    Temat: Re: Zmiana biegów w górę - bez sprzęgła
    Od: "tomek" <t...@v...pl>

    "Marcin N" <n...@u...to.poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > sprzęgłem.
    >
    > Ciekawi mnie jednak, czy może to być szkodliwe na dłuższą metę dla skrzyni

    Zalezy od rodzaju oleju, gdzies w sieci widzialem arykul na ten temat, ale
    nie moge teraz znalezc.
    T.

  • 3. Data: 2010-03-27 08:57:24
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    > "Marcin N" <n...@u...to.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Zalezy od rodzaju oleju, gdzies w sieci widzialem arykul na ten
    > temat, ale nie moge teraz znalezc.

    No no. Na syntetyku można włączać wszystkie. A na półsyntetyku tylko
    parzyste.
    Na mineralnym to już nie rób bez sprzęgła, bo Ci się coś może urwać.

    NMSP

    --
    Jasio
    vx etz

  • 4. Data: 2010-03-27 09:01:09
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On 27 Mar, 09:57, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:

    > No no. Na syntetyku można włączać wszystkie. A na półsyntetyku tylko
    > parzyste.
    > Na mineralnym to już nie rób bez sprzęgła, bo Ci się coś może urwać.

    Ja slyszalem ze to zalezy od producenta oleju. Niektorzy daja
    gwarancje ze nic sie nie urwie.

    Pozdr,
    Gonzik.

  • 5. Data: 2010-03-27 09:30:27
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    On 27 Mar, 10:01, gonzik <b...@y...com> wrote:

    > Ja slyszalem ze to zalezy od producenta oleju. Niektorzy daja
    > gwarancje ze nic sie nie urwie.

    Hyhy, a jak taka gwarancja wyglada? :) Tak jak z Colgate, ze jak po
    siedmiu dniach zlapie prochnice to mi szczenke wymieniom?

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba

  • 6. Data: 2010-03-27 09:30:53
    Od: "tomek" <t...@v...pl>

    "gonzik" <b...@y...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Ja slyszalem ze to zalezy od producenta oleju. Niektorzy daja
    >gwarancje ze nic sie nie urwie

    eh, czuc weekend w eterze.
    T.

  • 7. Data: 2010-03-27 11:49:26
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Marcin N" <n...@u...to.poczta.onet.pl> wrote:

    >Ciekawi mnie jednak, czy może to być szkodliwe na dłuższą metę dla skrzyni
    >biegów.

    Alez skad. W ogole ani troche. Sprzeglo to burzuazyjny przezytek.
    Zwlaszcza przy niesynchronizowanej skrzyni i ewentualnym braku
    amortyzatora.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 8. Data: 2010-03-27 16:32:26
    Od: CUT <c...@c...pl>

    W dniu 2010-03-27 06:48, Marcin N pisze:
> [...]
    > ze sprzęgłem.
    >
    > Ciekawi mnie jednak, czy może to być szkodliwe na dłuższą metę dla

    Przy wprawnym jeźdźcu jest to absolutnie nieszkodliwe.

    Poczytaj o urządzeniu: Quick Shifter. BMW stosuje je w swoich maszynach.

  • 9. Data: 2010-03-27 16:33:42
    Od: CUT <c...@c...pl>

    W dniu 2010-03-27 12:49, Jacot pisze:

    > Alez skad. W ogole ani troche. Sprzeglo to burzuazyjny przezytek.
    > Zwlaszcza przy niesynchronizowanej skrzyni i ewentualnym braku
    > amortyzatora.

    Jakoś BMW przy zastosowaniu quick shiftera propaguje bez-sprzęgłową
    zmianę biegów w górę.

  • 10. Data: 2010-03-27 16:37:23
    Od: CUT <c...@c...pl>

    W dniu 2010-03-27 17:33, CUT pisze:

    > Jakoś BMW przy zastosowaniu quick shiftera propaguje bez-sprzęgłową
    > zmianę biegów w górę.

    Nazywa się to BMW Gearshift Assistant