  • 11. Data: 2011-09-05 15:01:39
    Temat: Re: Zmęczenie sprężyn ?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 5, 2:58 pm, "WM " <c...@g...pl> wrote:

    > I jedno i drugie, bo jest to w zasadzie to samo zjawisko.
    >
    > W ogólnym przypadku zmienia się i długość i siła,
    > ale dla lepszego porównywania wygodniej jest coś ustalić.
    >
    > Gdy ustalamy długość i mierzymy zmiany siły, to jest relaksacja.
    > Gdy ustalamy siłę i mierzymy zmiany długości, to jest pełzanie.

    Ciekawostka :-)
    A co mierzymy w sprężynie od przerzutki?
    Konrad

  • 12. Data: 2011-09-05 17:02:48
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > Ciekawostka :-)

    Co w tym ciekawego?
    W trakcie zmiany biegów sprężyna pracuje, czyli zmienia położenie i nacisk.
    Nie możemy założyć występowania stałego położenia, ani stałej siły.

    > A co mierzymy w sprężynie od przerzutki?

    Sprężyna podobno pracuje leniwie, czyli przy polożeniach odpowiadających
    biegom dziala z pomniejszoną siłą.

    WM

  • 13. Data: 2011-09-05 17:27:36
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    zbigi <z...@w...pl> napisał(a):
    > W miescie Odzi? Dawaj namiary! :)
    > W sensie, ze poprosze :)

    http://katalog.pf.pl/Lodz/PRODUKCJA-SPR%C4%98%C5%BBY
    N-W5P0R10C-m09.html

    WM

  • 14. Data: 2011-09-05 19:34:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 5, 6:02 pm, "WM " <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Nie możemy założyć występowania stałego położenia, ani stałej siły.

    > Sprężyna podobno pracuje leniwie, czyli przy polożeniach odpowiadających

    No więc mamy do czynienia z interakcją niskocyklowego zmęczenia i
    niskotemperaturowego pełzania, wszystko przy znacznym wykraczaniu poza
    elastyczny zakres, być może i z jakimiś ciekawszymi korozjami. Świetny
    temat na doktorat :)
    Konrad
    Pejot, teraz całkiem fajne sprężyny się robi drutówką z rurki.
    Wyglądają na niedrogie.

  • 15. Data: 2011-09-06 04:45:54
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-09-05 21:34, Konrad Anikiel pisze:

    > Pejot, teraz całkiem fajne sprężyny się robi drutówką z rurki.
    > Wyglądają na niedrogie.

    Chyba taniej wyjdzie nowa przerzutka + przeróbka.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2011-09-06 07:46:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 6, 5:45 am, PeJot <P...@o...pl> wrote:

    > Chyba taniej wyjdzie nowa przerzutka + przeróbka.

    Nie dostrzegam krzty wiary w Tobie...
    http://www.google.co.uk/#q=machined+spring+custom

    Konrad

  • 17. Data: 2011-09-06 07:49:25
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-09-06 09:46, Konrad Anikiel pisze:

    > Nie dostrzegam krzty wiary w Tobie...
    > http://www.google.co.uk/#q=machined+spring+custom

    Co się dziwisz - ta przerzutka to *tylko* w rowerze żony :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2011-09-06 09:07:23
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    PeJot <P...@o...pl> napisał(a):
    > Co się dziwisz - ta przerzutka to *tylko* w rowerze żony :)

    Ma spory przebieg, najwyższy czas wymienić na nowszy model ;-)

    WM

  • 19. Data: 2011-09-06 18:55:31
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-09-06 11:07, WM pisze:

    > Ma spory przebieg, najwyższy czas wymienić na nowszy model ;-)

    Z lepszymi 3D ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2011-09-06 20:05:42
    Od: " lukaszPK85" <l...@g...pl>

    WM <c...@g...pl> napisał(a):

    > To jest zjawisko pełzania materiału.
    > http://www.iim.p.lodz.pl/wyklady/6_pekanie,%20zmecze
    nie,%20pelzanie.pdf

    Pełzanie? Sięgając do notatek z reologii to widzę, że pełzanie kojarzone jest
    z wysokimi temperaturami. Dla niskich temp. to raczej relaksację można by tu
    podciągnąć. Zresztą w linku, który podałeś przy temacie "pełzanie" przytoczony
    jest wzór Larsona-Millera (epsilon - szybkość pełzania), który używa się w
    obliczeniach rur na wysokie temperatury w zakresie "creep design" np. API 530.