  • 21. Data: 2011-10-27 03:32:37
    Temat: Re: Zmar? John McCarthy
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 12:39:54 -0500, A.L. napisał(a):

    > Dobrze odczytujesz. Rzemieslnik instalujacy zarowki nie musi wiedzic
    > kto wynalazl zarowke, ale inzynier elektryk pewne wyobrazenie o
    > historii swojej dziedziny powinien takie rzeczy wiedziec. Kwestia
    > wyksztalcenia ogolnego i inteligencji
    >
    > A.L.

    Czy programista nie jest rzemieslnikiem?
    Jest takim samym robolem, jak kazdy inny, ktory swoja praca zarabia na
    zycie.

  • 22. Data: 2011-10-27 05:05:28
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    W dniu 2011-10-27 05:32, Jacek pisze:

    > Czy programista nie jest rzemieslnikiem?
    > Jest takim samym robolem, jak kazdy inny, ktory swoja praca zarabia na
    > zycie.

    Na budowie też jest podział. Jest gość od noszenia cegieł,
    jest rzemieślnik od rur i jest inżynier. Do tego można
    nosić cegły przy budowie szopy albo być inżynierem
    budującym kosmodrom. Od tego ostatniego odruchowo wymagamy
    więcej, także spoza jego działki. Bo taki 'nie wiem,
    kto to ten John, ani nie wiem, co to pierwsza wojna światowa,
    bo nie jest mi to potrzebne do zawodu' budzi nasze obawy.
    Abo nie iść w ocenianie inteligencji, to choćby możemy
    mieć wątpliwości, czy np. aby nie zlekceważył jednak
    czegoś ze swojej działki, go 'niepotrzebne'.

    Robol może podpisywać się krzyżykiem.

    pzdr
    bartekltg

  • 23. Data: 2011-10-27 08:34:13
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    Użytkownik A.L. napisał:

    > McCarthy to znacznie wiecej niz Lisp. Niestety, w czasach gdy
    > "computer science" ogranicza sie do "pierdykniecia stronki webowej"
    > oraz "GUI do bazy danych szlauchow i kaloszy", mlodzi miszczowie
    > informatycy ani o McCarthym nie slyszeli ani slyszec nie chca.

    Dodam jeszcze co pisze o McCarthym Herb Sutter:
    [...]
    "But perhaps McCarthy's most important single contribution to modern
    computer science is still something else, yet another major technology
    you won't hear nearly enough about as being his invention:

    Automatic garbage collection. Which he invented circa 1959."
    [...]
    "I've encountered people who think GC was invented by Java in 1995."

    Całość:
    http://herbsutter.com/2011/10/25/john-mccarthy/

    Pozdrawiam
    KK

  • 24. Data: 2011-10-27 09:40:34
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > [...]
    > "I've encountered people who think GC was invented by Java in 1995."
    ... <zart> to taki ... czeski blad;-))) </zart> Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 25. Data: 2011-10-27 14:04:14
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 27 Oct 2011 10:34:13 +0200, Krzysiek Kowaliczek
    <k...@g...com> wrote:

> [...]
    >[...]
    >"I've encountered people who think GC was invented by Java in 1995."

    Przeciez wiadomo ze przed wynalezieniem Internetu nei wynaleziono
    niczego. Bo jek czegos nei ma na Internecie, to jak wiadomo, nie
    istnieje

    A.L.

  • 26. Data: 2011-10-27 14:31:45
    Temat: Re: Zmarł John McCarthy
    Od: KO <m...@e...com>

    On Thu, 27 Oct 2011 09:04:14 -0500, A.L. wrote:

    > Przeciez wiadomo ze przed wynalezieniem Internetu nei wynaleziono
    > niczego. Bo jek czegos nei ma na Internecie, to jak wiadomo, nie
    > istnieje

    Wiadomo też, że internet wymyślono w 1995r, a teraz jest już chyba z
    dziewiąta albo dziesiąta wersja internetu.
    Kiedyś ktoś mi wyrzucił internet z pulpitu i musiałem zawołać sąsiada
    informatyka żeby mi przeinstalował komputer.

  • 27. Data: 2011-10-27 14:58:29
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 27 Oct 2011 07:05:28 +0200, bartekltg napisał(a):

> [...]
    > mieć wątpliwości, czy np. aby nie zlekceważył jednak
    > czegoś ze swojej działki, go 'niepotrzebne'.

    Mozesz powiedziec w jakim celu te Twoje porownania?
    Moze w takim, ze w Twojej hierarchi uwazasz mnie za taboret?:)
    I git, pisze aplikacje, na nich zarabiam na zycie, wiec jestem robolem.
    I Tobie tez zycze, zebys nim byl, do rodzine wykarmisz...

  • 28. Data: 2011-10-27 17:34:18
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    W dniu 2011-10-27 16:58, Jacek pisze:

    > Mozesz powiedziec w jakim celu te Twoje porownania?

    Bo się dziwisz, dlaczego od _pewnych_ programistów wymaga
    się więcej. to dostałeś prostą, a nawet przerysowaną
    ilustrację.

    > Moze w takim, ze w Twojej hierarchi uwazasz mnie za taboret?:)

    A gdzie tak napisałem? Skąd kompleksy;)

    pzdr
    bartekltg

  • 29. Data: 2011-10-28 02:37:01
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 27 Oct 2011 19:34:18 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Bo się dziwisz, dlaczego od _pewnych_ programistów wymaga
    > się więcej. to dostałeś prostą, a nawet przerysowaną
    > ilustrację.

    > A gdzie tak napisałem? Skąd kompleksy;)
    To nie kompleksy, tylko stwierdzenie, ze piszac aplikacje czuje sie
    rzemieslnikiem.