  • 41. Data: 2012-08-09 20:55:19
    Temat: Re: Złomy na drogach.
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-09 17:07, Cavallino pisze:

    > Zasadnicza.
    > Eksploatuję również auto 25 letnie i czasami 13 letnie, więc doskonale
    > czuję tą różnicę, między jazdą autem w miarę młodym, a starociem.

    to zależy co to za auto, ja mając 13letnie bmw i w tej chwili 5-letnią
    octavię wybrałem to pierwsze - bo komfort jazdy jest nieporównywalny-
    ale faktycznie, jak miałem do wyboru golfa 3 czy nawet subaru impreza gt
    to na codzień wolałem octavkę...

    Lukasz

  • 42. Data: 2012-08-09 21:47:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dddddd" <d...@k...oplk> napisał w wiadomości grup

    > to zależy co to za auto,

    Również kompakt i dość niezły, zwłaszcza wtedy.

  • 43. Data: 2012-08-09 23:21:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 09 Aug 2012 15:57:55 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):

    > Co to znaczy, że nie wiesz czy hamulce sprawne ? To widzisz na pierwszej
    > jeździe testowej albo na stacji diagnostycznej.

    W swoim wiesz (*), ale jak widzisz jadacy cudzy, to nie wiesz.

    W swoim tez zreszta nie zawsze wiesz - zobacz w ilu przypadkach badanie cos
    wykrywa - myslisz ze wszyscy wiedzieli, ale pojechali, bo moze nie zauwazy
    ?

    J.

  • 44. Data: 2012-08-10 10:59:28
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie ma testowania amorów na przeglądzie. Kiedyś było, teraz nie ma.

    Widocznie nie jest obowiazkowe, bo faktycznie teraz sobie uswiadomilem,
    ze na 1 stacji (chyba) nie robili, na 2 robili i mam wydruk. BTW, wyniki
    LP=PP=67%, LT=66%, PT=64. Roznice pomiedzy amorkami nie sa duze, ale
    same wartosci (chyba) takie sobie (?). Ponoc nowe tez nie maja 100%.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 45. Data: 2012-08-10 13:01:24
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-10 10:59, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > LP=PP=67%, LT=66%, PT=64. Roznice pomiedzy amorkami nie sa duze, ale
    > same wartosci (chyba) takie sobie (?). Ponoc nowe tez nie maja 100%.

    mi wyszły na 45% i zmieniłem bo stwierdziłem że mi przeglądu nie
    przejdzie, ale w odczuciach nie były jakieś złe, auto nie skakało itp.
    Teraz częściowo żałuję że wymieniłem, bo miałem jeszcze wywalone gumy
    trzymające kołyskę i przez to amory mogły gorzej wychodzić w testach,
    ale w sumie to może będę miał na dłuższy czas spokój.

    Lukasz

  • 46. Data: 2012-08-10 16:05:20
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-08-09 17:09, Cavallino pisze:

    > Akurat jeśli chodzi o koszty eksploatacji to raczej właśnie z tych.

    A co za sens oddzielać (jak rozumiem) koszty eksploatacji bieżącej od amortyzacji?

    Fakt, że miło jest wyprzeć jedne, albo drugie (zależności od przypadku), żeby sobie
    poprawić nastrój... :)

  • 47. Data: 2012-08-10 16:10:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Absolutnie nie.

    Ależ ważne. A poza tym, ważne jest jeszcze to, tamto i owamto.

    Typowy problem wielokryterialny.
    Przy czym każdy waży sobie te nieporównywalne kryteria według własnego gustu (i nie
    ma tak, że czyjś gust jest lepsiejszy)

  • 48. Data: 2012-08-10 16:23:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    PT=64. Roznice pomiedzy amorkami nie sa duze, ale same wartosci (chyba) takie sobie

    Mnie też wyszły po 60-65%. A rok później po 80%. Te same...

  • 49. Data: 2012-08-10 20:04:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:k034f0$2pjd$...@n...ipartners.pl...

    > A co za sens oddzielać (jak rozumiem) koszty eksploatacji bieżącej od
    > amortyzacji?

    Zasadniczy - amortyzację liczy księgowa, a ja na to już co miesiąc kasy nie
    wydaję.
    Zresztą jak sobie wolisz - amortyzacja już teraz wynosi 0 zł miesięcznie.
    ;-)

  • 50. Data: 2012-08-11 01:49:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 10 Aug 2012 10:59:28 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > LP=PP=67%, LT=66%, PT=64. Roznice pomiedzy amorkami nie sa duze, ale
    > same wartosci (chyba) takie sobie (?). Ponoc nowe tez nie maja 100%.

    90% to równie dobra wartość jak 40%.
    Po prostu różnie to wygląda w różnych samochodach z różnym zawieszeniem,
    oponami, ciśnieniem w nich itp.
    W jednych wraz ze zużywaniem się amortyzatorów procenty spadają, ale
    widziałem też takie gdzie z roku na rok procentów było coraz więcej.

    Tak naprawdę jedyne co się w tym teście nadaje do zastanawiania to to
    różnica między prawą a lewą stroną.
    Co sprytniejsze urządzenia porównują nie tylko suche procenty wyniku, a
    całą charakterystykę - niektóre nawet ładne wykresy rysują.
    To coś tam mówi, bo same procenty nie mówią zupełnie nic.

    Wynik w procentach to stosunek nacisku statycznego na dane koło do
    minimalnego nacisku dynamicznego w trakcje testu - dla ustalonej amplitudy
    i zakresu częstotliwości.