  • 551. Data: 2011-09-29 13:36:37
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-09-2011 13:30, Artur Maśląg pisze:
    > Tu jeszcze jedna uwaga - system ubezpieczeniowy ma również doprowadzić
    > do równowagi w ruchu drogowym i zabezpieczyć wprost interes
    > statystycznego obywatela, który bierze w tym udział świadomie, bądź
    > też nie. Banalny przykład - ktoś w osobówce wymusza na autobusie pełnym
    > ludzi. Teraz pytanie - w jaki sposób sprawca pokryje szkody
    > właścicielowi autobusu, kierowcy i pasażerom?

    Otóż to. ATSD od przyszłego roku min. suma ubezpieczenia na samochód
    osobowy wynosić będzie 5mln euro w przypadku szkody na osobie i 1mln
    euro w przypadku szkody w mieniu :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 552. Data: 2011-09-29 13:42:16
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Sep 2011 13:22:32 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Towarzystwa ubezpieczeniowe to fundacje charytatywna?
    >Jeśli ludzie przestaną płacić składki, to z czego wypłacą odszkodowanie?

    a na pewno przestaną, jeśli będą wiedzieli, że w razie wypadku będą
    musieli na całe odszkodowanie samemu zapracować?

    >Zdajesz sobie sprawę, że towarzystwa wypłacają rocznie ok 5mld PLN za
    >szkody z tytułu OC? Zgadnij na kogo przerzucą koszty jeśli nie będzie
    >funduszu na wypłatę?

    jeśli nie będzie funduszu, to i tych kosztów nie będzie. TU będą
    płaciły tylko za szkody spowodowane przez ich klientów.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 553. Data: 2011-09-29 13:44:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Sep 2011 13:30:39 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >też nie. Banalny przykład - ktoś w osobówce wymusza na autobusie pełnym
    >ludzi. Teraz pytanie - w jaki sposób sprawca pokryje szkody
    >właścicielowi autobusu, kierowcy i pasażerom?

    a jeśli teraz podobną szkodę zrobi pieszy, to z czego pokryje?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 554. Data: 2011-09-29 13:48:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > a na pewno przestaną, jeśli będą wiedzieli, że w razie wypadku będą
    > musieli na całe odszkodowanie samemu zapracować?

    Ubezpieczenie nieruchomości nie jest obowiązkowe i co? Płacą? Nie płacą.
    Przyjdzie burza, zerwie dachy i od razu łapy do rządu wyciągają - jak
    żyć premierze.

    > jeśli nie będzie funduszu, to i tych kosztów nie będzie. TU będą
    > płaciły tylko za szkody spowodowane przez ich klientów.

    I składka ubezpieczeniowa pozostanie taka sama, tak?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 555. Data: 2011-09-29 13:49:35
    Temat: Re: Z?omowisko europy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2011-09-27, Przemys?aw Czaja <p...@p...fm> wrote:
    > Siedzę w domu w półmroku, bo żarówki 100W nie można kupić a obok
    > kościół
    > rozświetlony milionem Watt - paranoja!
    >
    >http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/305506
    ,niemiec-sprzedaje-tradycyjne-zarowki-jako-grzejniki
    .html
    >Moze w Polsce jest ktos taki? ;-)

    http://demotywatory.pl/1259835/Ale-Ty

    J.

  • 556. Data: 2011-09-29 13:50:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 13:44, Jarek Andrzejewski pisze:

    > a jeśli teraz podobną szkodę zrobi pieszy, to z czego pokryje?

    Sęk w tym, że pieszy wielkich szkód autobusowi nie zrobi ;->

  • 557. Data: 2011-09-29 13:53:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/09/2011 12:03, Andrzej Lawa wrote:

    > Skoro ty się nie znasz, to dlaczego się w tym temacie wypowiadasz, hmm?

    Zapytam o to samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 558. Data: 2011-09-29 13:55:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 13:53, kamil pisze:

    > Zapytam o to samo.

    JA się znam.

    Ty sam napisałeś, że się nie znasz.

  • 559. Data: 2011-09-29 14:02:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Sep 2011 13:20:43 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Weź Ty może poczytaj jak to jest zorganizowane. Kamil w sumie też
    >może z tego skorzystać.
    >
    >Np.
    >http://www.rankineo.pl/kat/wiadomosci-z-rynku/dzial
    alnosc-ufg-w-2010-roku/
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/UFG

    Dzięki. Nie sądziłem, że to takie "grosze".

    54,7 mln to szkody, z czego od sprawców UFG odzyskał 15,4 mln, czyli
    zostaje 39,3 mln "dziury". Niestety sam UFG kosztuje 35 mln.
    To chyba trochę drogowo...

    Myślę, że państwo mogłoby taki fundusz wypłacający odszkodowania od
    niezidentyfikowanych sprawców utrzymać. Przecież to "orzeszki" w
    porównaniu np. do subwencji dla partii politycznych, które są 3x
    wyższe (a których nie byłoby, gdyby rządzlili wolnorynkowcy a nie PO,
    które ich likwidację obiecało)!
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 560. Data: 2011-09-29 14:04:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 14:02, Jarek Andrzejewski pisze:

> [...]
    > porównaniu np. do subwencji dla partii politycznych, które są 3x
    > wyższe (a których nie byłoby, gdyby rządzlili wolnorynkowcy a nie PO,

    "Nikt wam nie da tyle, ile ja wam obiecam!" ;-/