  • 531. Data: 2011-09-29 12:34:03
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Sep 2011 12:31:05 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Co w przypadku jeśli nie będzie miał z czego zapłacić?

    a co jest teraz, jeśli sprawca nie ma OC i nie ma z czego zapłacić?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 532. Data: 2011-09-29 12:36:11
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/09/2011 11:27, Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    > będzie zobowiązany odszkodowanie zapłacić. Podobnie jak jest teraz,
    > gdy ów nie ma OC lub prowadził "pod wpływem".

    Operacja kosztuje 10.000PLN, sprawca nie ma dochodu. Z czego zapłaci?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 533. Data: 2011-09-29 12:36:38
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/09/2011 11:34, Jarek Andrzejewski wrote:

    > a co jest teraz, jeśli sprawca nie ma OC i nie ma z czego zapłacić?

    Teraz mamy fundusz pokrywany z podatków. Ty chcesz takie fundusze
    likwidować, bo to niesprawiedliwe.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 534. Data: 2011-09-29 12:37:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > a co jest teraz, jeśli sprawca nie ma OC i nie ma z czego zapłacić?

    UFG na które idą składki z OC?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 535. Data: 2011-09-29 12:41:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-09-2011 12:36, kamil pisze:
    > Operacja kosztuje 10.000PLN, sprawca nie ma dochodu. Z czego zapłaci?

    No jak to z czego. Założy mu sprawę cywilną, potrwa to z rok czasu.
    Później jak sprawca już znajdzie pracę, to będzie mu spłacał po 200PLN
    przez kolejne 4 lata. Wolność jest przecież!

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 536. Data: 2011-09-29 12:57:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 10:05, Przemysław Czaja pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > Czyli źrą prąd bez sensu, w czasie gdy to oświetlenie nie jest
    > potrzebne, a spowodowane jest to Twoją potrzebą przedłużenia żywotności
    > żarówki. Zgodzisz się?

    Nie do końca - po prostu chcę mieć oświetlony domek i otoczenie.

    Jest to kwestia i estetyczna, i użytkowa.

    Przez analogię - pusta ulica wg. twojej powyższej nomenklatury też jest
    "bez sensu" oświetlona ;)

    Przedłużenie żywotności jest niejako "skutkiem ubocznym", bo głównie
    zależało mi na czymś energooszczędnym na ciągłe świecenie.

    Tam, gdzie mam światła zapalane czujnikami ruchu - mam klasyczne żarówki
    (no, prawie - halogenowe zamienniki, ale głównie dlatego że są nieco
    "zimniejsze" - klasyczne żarówki wydawały mi się nieco za "ciepłe) i
    niech ekofaszyści spadają na drzewo banany prostować.

  • 537. Data: 2011-09-29 12:59:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-29 12:08, kamil pisze:

    > Mało skuteczne?

    Nie napisałem mało, tylko średnio.

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Ice
    land

    Hydroelektrownie i geotermia. Powierzchnia podobna do Polski,
    ludność 300 tysięcy, w Polsce 38 milionów. Warunki geologiczne
    przez grzeczność pominę.

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Nor
    way

    Tutaj trochę więcej ludzi - całe 5 milionów. Energia w 99%
    z elektrowni wodnych. Fajnie. Jeszcze mają ropę naftową.
    Patrz jak trafili.

    > http://www.guardian.co.uk/environment/2006/feb/08/fr
    ontpagenews.oilandpetrol

    ROTFL, ale mnie ubawiłeś. Dziwnym trafem 3 lata później wycofali się z
    tych deklaracji i wrócili do koncepcji z użyciem energetyki atomowej
    (mimo deklaracji o jej nierozwijaniu w tym materiale). Przyczyna
    była prozaiczka - hydroelektrownie już dostarczały niecałe 50%
    energii i te atomowe trzeba by czymś zastąpić. Wiatrowe niestety
    okazały się zbyt mało wydajne.

    > To są całe kraje już dzisiaj utrzymujące się w większości z "mało
    > skutecznych" odnawialnych źródeł energii.

    Bardzo fajnie, tylko kontynent nie ma tak dobrze, do tego do
    źródeł odnawialnych zalicza się elektrownie wodne o mocy poniżej
    5MW (bądź 10MW jak w większości Europy).

    No to jak?

  • 538. Data: 2011-09-29 13:01:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 12:04, kamil pisze:

    > Poniekąd tak, słyszałeś o filrach?

    Owszem. W samochodach też są instalowane.

    > Wyłapywaniu i utylizowaniu odpadów stałych?

    Ileż tych stałych jest w prawidłowo wyregulowanych samochodach...

    > Słyszałeś o elektrowniach wiatrowych czy wykorzystujących energię fal?
    > Tam odpadów nie ma.

    O Yeti też słyszałem.

    Wiatrowe są drogie, nieefektywne, hałaśliwe i nie stanowią wiarygodnego
    źródła energii.

    Z falowymi są inne problemy.

    I popatrz sobie jaki udział w bilansie energetycznym mają te elektrownie
    _obecnie_.

  • 539. Data: 2011-09-29 13:02:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > będzie zobowiązany odszkodowanie zapłacić. Podobnie jak jest teraz,
    > gdy ów nie ma OC lub prowadził "pod wpływem".

    A co ma zrobić poszkodowany, skoro sprawca np. zginie, bądź będzie
    tzw. bezrobotny? Może jego żonę (o ile będzie ją miał) trzeba będzie
    sprzedać gdzieś do np. "agencji towarzyskiej" by spłaciła zobowiązania?

  • 540. Data: 2011-09-29 13:02:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 12:11, kamil pisze:

    > Jak na razie to ty nie potrafisz ani jednej ze swoich tez udowodnić
    > Andrzejku, i to nie jest jedyny temat, w którym tak się kompromitujesz.

    Przejąłbym się, jakbyś był kompetentny w jakiejkolwiek dziedzinie.

    A ty potrafisz tylko slogany powtarzać.