eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Złe DPFy znowu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 183

  • 21. Data: 2018-09-06 14:00:00
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    >>>> Wycinanie DPF-uf jest złe. kropka. Ale czy nie uważasz, że na
    >>>> drogach jest dużo gorszych rzeczy za które powinny być drakońskie
    >>>> kary? Dlatego, moim zdaniem, nagonka na wycinaczy dpfów jest
    >>>> bardzo zła.
    >>>
    >>> DPF się wycina dlatego, że ma się niesprawny, skrajnie kopcący
    >>> silnik, względnie się nie umie jeździć (dusi silnik, a silnik
    >>> duszony kopci z zasady), albo się kupiło samochód nieodpowiednio
    >>> do zastosowania. Na to wszystko są proste rozwiązania. Po kolei,
    >>> naprawić silnik, nauczyć się jeździć, zmienić auto.
    >>>
    >> To jest bzdura.
    >> Moge ci pokazac filmy z diesli z wycietym dpfem które nie kopca
    >> wcale.
    >
    > Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z
    > podanymi przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co
    > około 200kkm (u niektórych trochę częściej u innych trochę
    > rzadziej). Bo w takim czasie zatyka się popiołami będącymi produktem
    > spalania sadzy która nie jest zupełnie czysta.
    >
    > Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy
    > odpowiednią procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres
    > pomiędzy serwisami jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i
    > mniejszy nie będzie. A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.
    >
    > Oczywiście pod warunkiem że silnik jest sprawny.
    > Kiepskie opinie o czyszczeniu DPF (że wystarcza na kilkanaście, max
    > kilkadziesiąt kkm) biorą się stąd ,że jak silnik jest trupem
    > (głównie układ wtryskowy), to ilość sadzy przekracza to co DPF jest
    > w stanie wydajnie przepalać i układ zapycha się ponownie szybko.
    > Czy ta sadza wylatuje "bąkami" i je widać, czy leci bez przerwy po
    > trochu (i wtedy zazwyczaj nie widać), to nie jest aż takie ważne.
    > Silnik ją emituję, a nie powinien - bo jest uszkodzony.
    > I tą sadzą DPF się zapycha.
    > Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy
    > oznacza że ma uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF
    > wyczyścić i wystarczy na drugie tyle przebiegu.
    >
    > W samochodzie ze sprawnym silnikiem diesla i sprawnym DPF możesz
    > wytrzeć białą szmatką od środka końcówkę tłumika, a jak zaświecisz
    > do środka latarką to tam wszystko jest czyste i się błyszczy.
    >
    No To wszystko prawda.
    Ale ja nie twierdziłem, ze moge ci pokazac filmy z silników trupów tylko
    własnie z silników w dobrym stanie ale bez dpfa...

    Problemem dpfu jako czesci eksploatacyjnej jest jeszcze cos innego - jego
    cena.
    Ja rozumiem, ze trzeba wymienic ale co tam kosztuje pare tysi?
    Przeciez to jest głowny problem - absurdalna cena tej czesci...
    Ale moze to jest problem ogólnie czesci, skoro np. wymiana wtrysków ktora
    ostatio przerabiałem kosztowała mnie: 4000 + 500 + 1000...
    A ktos tu przekonywał ze samochody coraz tansze :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło,
    i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett


  • 22. Data: 2018-09-06 14:42:16
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 14:13:59 UTC+2 użytkownik alberciq napisał:
    > ..ino na stacje benzynową jakoś częściej trzeba zjeżdżać

    Mój dżapański diesel z dwumasą i dpfem pali 9 na 100, też muszę częściej zjeżdżać.
    Ale ponoć "ten typ tak ma" ;)

    L.


  • 23. Data: 2018-09-06 15:15:02
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: z...@g...com

    W dniu czwartek, 6 września 2018 14:42:17 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > W dniu środa, 5 września 2018 14:13:59 UTC+2 użytkownik alberciq napisał:
    > > ..ino na stacje benzynową jakoś częściej trzeba zjeżdżać
    >
    > Mój dżapański diesel z dwumasą i dpfem pali 9 na 100, też muszę częściej zjeżdżać.
    > Ale ponoć "ten typ tak ma" ;)
    >
    > L.

    Może to samochód służbowy? Jak oddałem swoje auto do firmy dla pracowników, to
    zaczęło palić dwa litry więcej na setkę :)


  • 24. Data: 2018-09-06 23:03:59
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 22:28, RadoslawF pisze:
    >>>
    >>> Zależy który suweren. Znaczy wiadomo, że jest tylko jeden suweren i
    >>> gorszy
    >>> sort. Sporo jest zatem gorszego sortu którego kopcące syfy na drogach
    >>> wpieniają. Mnie na przykład.Kara powinna być adekwatna do ceny
    >>> urządzenia,
    >>> a może nawet wyższa. To trochę jak z karą za jazdę bez biletu.
    >>>
    >> Wycinanie DPF-uf jest złe. kropka. Ale czy nie uważasz, że na drogach
    >> jest dużo gorszych rzeczy za które powinny być drakońskie kary?
    >> Dlatego, moim zdaniem, nagonka na wycinaczy dpfów jest bardzo zła. A
    >> co z samochodami które opuszczając fabrykę dpfów nie miały? Też kara?
    >
    > Skoro kiedyś go dopuszczono do ruchu to ma spełniać przepisy z
    > roku w którym go dopuszczono. A idioci i zieloni mogą się co
    > najwyżej denerwować.

    Jakie "przepisy"?!


  • 25. Data: 2018-09-06 23:06:11
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 18:00, Budzik pisze:

    >
    > A samo spalanie? Skoro chcemy byc tacy do bólu eko to moze zrobmy podatek
    > od nadmiernego spalania?
    > Przeciez jeżeli ja spalam w aucie x paliwa na 100km a ktos inny w takim
    > samym aucie 2x to chyba ten drugi jest mało eko?
    >
    > Itp itd.
    >
    > ToMasz - ma racje. Na drogach jest wiele gorszych spraw.
    > Ale immo te najbardziej dymiące złomy mogliby rzeczywiscie kierowac na
    > badania.
    > Tylko czy to sa rzezcywiście te auta ktore nie maja dpfu? Czy problemem
    > jest raczej coś innego w samochodzie?
    >

    W samochodzie? Raczej na drodze


  • 26. Data: 2018-09-06 23:07:41
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 19:19, Zenek Kapelinder pisze:
    > Podatek od nadmiernego spalania jest ukryty w cenie paliwa. Jak komus spala dwa
    razy wiecej to placi dwa razy wiecej podatkow roznych w paliwie.
    >

    To jest podatek od spalania a nie od nadmiernego spalania


  • 27. Data: 2018-09-06 23:25:23
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 23:28, Kaczin pisze:
    > W dniu 05.09.2018 o 18:00, Budzik pisze:
    >
    >> ToMasz - ma racje. Na drogach jest wiele gorszych spraw.
    >
    > Nie tylko na drogach, np. głód w Afryce.
    >
    >

    Brak złota w domach


  • 28. Data: 2018-09-07 11:04:32
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 15:15:04 UTC+2 użytkownik z...@g...com
    napisał:
    > Może to samochód służbowy? Jak oddałem swoje auto do firmy dla pracowników,
    > to zaczęło palić dwa litry więcej na setkę :)

    Nigdy nie miałem służbówki, to prywaciak ;)

    L.


  • 29. Data: 2018-09-07 20:10:43
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 5 Sep 2018 23:10:01 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >W samochodzie ze sprawnym silnikiem diesla i sprawnym DPF możesz wytrzeć
    >białą szmatką od środka końcówkę tłumika, a jak zaświecisz do środka
    >latarką to tam wszystko jest czyste i się błyszczy.

    Teraz to pojechałeś Andersenem :)


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


  • 30. Data: 2018-09-07 20:55:00
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-05 o 23:10, Tomasz Pyra pisze:

    >
    > Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z podanymi
    > przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co około 200kkm (u

    Tak na marginesie - była już o tym dyskusja. 200kkm to całkiem spora ilość.

    Są i tacy, którzy deklarują zaledwie 80kkm.
    https://autokult.pl/2498,co-skraca-zywotnosc-filtra-
    czastek-stalych

    To co napisali w artykule usłyszałem przy okazji pogawędki w firmie
    zajmującej się m.in. ich wycinaniem. Ponoć zdarzają się przypadki
    zatkanych DPFów przy 60kkm. Gwarant się wypina na naprawę bo to element
    zużywający się jak np. żarówka. Nowy kosztuje np. 7k zł więc ludzie
    wycinają nawet w prawie nowych samochodach, gdzie wszystko sprawne.


    > Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy odpowiednią
    > procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres pomiędzy serwisami
    > jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i mniejszy nie będzie.
    > A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.

    Tu też korekta. Jeśli mówimy o paru stówach to zapewne chodzi Ci o
    płukanie DPFa bez jego demontażu. Zatkanego DPFa nie wypłuczesz. Przy
    80% zatkania płukanie może 10% poprawi. Firmy czasem nie chcą się
    podejmować płukania takich filtrów. Przy 50% można zejść nawet do
    kilkunastu procent. Chodzi o to, że zgromadzona w filtrze sadza blokuje
    dopływ chemii do głębszych warstw. Im większy stopień przytkania tym
    nieliniowo gorszy będzie efekt płukania.


    > Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy oznacza że ma
    > uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF wyczyścić i wystarczy na
    > drugie tyle przebiegu.

    Też z opinii warsztatu od DPFów: ludzie nierzadko nie wiedzą, że można
    to chemicznie czyścić. Przyjeżdżają z ASO spoceni po ujrzeniu cennika i
    każą ciąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: