  • 11. Data: 2014-11-18 09:23:59
    Temat: Re: Zimowy ON w Orlenie
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-17 o 14:28, masti pisze:

    > z każdą partią paliwa przyjeżdża kwit je opisujący. Na wielu stacjach
    > nawet jest wywiweszony. to niech sobie zerkną co tam napisane.

    Widać im się nie chce...

  • 12. Data: 2014-11-18 09:24:58
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-17 o 16:01, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    >
    > Zajedź na inną stację. W dokumentach dostaw paliw są takie informacje.
    > Kiedyś na Statoil dziewczyna za kasą tez nie wiedziała, że jest ON
    > zimowy. Podejrzewała, że się z niej nabijam.

    Pozostałe stacje w okolicy są mocno podejrzane. Nawet nie ON, ale nawet
    syfiastą benzynę można u nich zatankować. Ale w takiej benzynie takie
    paliwo w baku to trochę po-prychania silnika i to wszystko, natomiast
    syf w paliwie do silnika CRDI to proszenie się o poważne kłopoty.

  • 13. Data: 2014-11-18 09:26:06
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-17 o 16:17, J.F. pisze:

    > Prawie na pewno tak - oni tez nie chca reklamacji i dobrze wiedza co
    > kiedy produkowac i sprzedawac.
    >
    > Tylko ze "zimowy" nie jest na ciezkie mrozy. Na takie potrzebny
    > "arktyczny".
    >
    > J.

    Skoro Dominik twierdzi że idzie dokupić jakiś dodatek zimowy do ON to
    nie ma już strachu.

    Jak to "arktyczny"? W instrukcji obsługi auta nie ma o tym nawet
    wzmianki. Jest tylko ostrzeżenie że poniżej -5 stopniC należy tankować
    paliwo "zimowe".

  • 14. Data: 2014-11-18 09:27:01
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-17 o 21:02, jerzu pisze:

    > W prognozach długoterminowych to do końca roku nie przewidują takich
    > temperatur.

    Ja też nie przewiduję.. Ale od tego jest zima żeby zaskakiwać. Zresztą
    podobno do unieruchomienia diesla jeżdżącego na letnim paliwie nie
    trzeba aż -20 stopni.

  • 15. Data: 2014-11-18 10:00:09
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.11.2014 Trybun <i...@j...ru> napisał/a:

    > Skoro Dominik twierdzi że idzie dokupić jakiś dodatek zimowy do ON to
    > nie ma już strachu.

    Tym bardziej, że najpewnie zatankujesz już przejściowy, a nie letni.
    A jak zaczekasz dzień-dwa i na stacji o dużym ruchu, to pewnie będzie już
    zimowy. Kołatała mi się data 1 grudnia, a jest 16 listopada.

    http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedo
    we/Strony/OlejNapedowyEkodieselUltra.aspx

    > Jak to "arktyczny"? W instrukcji obsługi auta nie ma o tym nawet

    Tu jest ładnie wytłumaczone:
    http://maciejmikula.pl/2013/04/porownanie-arktyczneg
    o-i-standardowego-zimowego-oleju-napedowego/

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 16. Data: 2014-11-18 10:12:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 17 listopada 2014 14:27:48 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
    > stacji w Słupcy nie wiedzą co sprzedają a ja muszę zatankować cały
    > zbiornik, a niechciałbym w razie czego mieć w zbiorniku letniego paliwa

    Lejesz flaszkę denaturatu na 50L paliwa i problem z głowy,
    najprostsze i najtańsze rozwiązanie ;)

    L.

  • 17. Data: 2014-11-18 11:48:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > Jak to "arktyczny"? W instrukcji obsługi auta nie ma o tym nawet
    > wzmianki. Jest tylko ostrzeżenie że poniżej -5 stopniC należy tankować
    > paliwo "zimowe".

    to broń Lenina nie lej zimowego. Możesz tylko "zimowe". Do kupienia na
    stacji u Ziutka.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2014-11-18 12:06:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-18 09:23, Trybun pisze:

    > Skoro piszesz że jest coś takiego do nabycia to nie ma strachu. W każdej
    > chwili można kupić i dodać.

    Ale:

    1/ musi się wymieszać - lepiej dodać przed tankowaniem

    2/ należy dodać zanim wytrąci się parafina z powodu zbyt niskiej temperatury

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2014-11-18 14:16:12
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-11-18 o 10:12, Lisciasty pisze:

    > Lejesz flaszkę denaturatu na 50L paliwa i problem z głowy,
    > najprostsze i najtańsze rozwiązanie ;)

    Poglądy z okresu Stara 28, ewentualnie merca beczki.
    Wtryskiwacze piezo już czekają na takie eksperymenty.

  • 20. Data: 2014-11-18 14:28:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Poglądy z okresu Stara 28, ewentualnie merca beczki.
    > Wtryskiwacze piezo już czekają na takie eksperymenty.

    Pół litra denaturatu będzie niezauważalne. Gorsze świństwa są dodawane do
    paliw i nic się nie dzieje.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba