  • 11. Data: 2012-10-30 22:27:08
    Temat: Re: Zimno
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 30 Oct 2012 21:15:28 GMT, PK napisał(a):

    > Ale przecież elektronika generalnie lubi zimno.

    To jest trzeci rodzaj prawdy.
    Prawdą jest, że elektronika LUBIAŁA zimno.
    Ale później weszło ROHS.
    Zaraza cynowa rozpoczyna się poniżej 13,2 stopnia celsjusza.
    Nie darmo sprzęt wojskowy, medyczny i każdy przeznaczony do ważnych
    zastosowań jest wyłączony z ROHS.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2012-10-31 01:27:37
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-30, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > To jest trzeci rodzaj prawdy.

    No nie. Metale lepiej przewodzą w zimnie. Półprzewodniki
    gorzej, ale to nie jest istotnie duży efekt. Dalece ważniejszy
    jest fakt, że się bardzo nagrzewają. Nie bez powodu komputery
    się chłodzi, a nie ogrzewa :].

    > Prawdą jest, że elektronika LUBIAŁA zimno.

    Znałem kiedyś dziewczynę z Białorusi, która nazywała się
    LUBIAŁA. Mieli prąd chyba przez 6h dziennie, więc bez przesady
    z tą elektroniką :).

    > Ale później weszło ROHS.

    Weszło dawno temu i - jak w przypadku większości "restrykcji"
    tworzonych w EU - nie był żadną rewolucją, tylko prawnym potwierdzeniem
    pewnych zmian i zjawisk, które były już bardzo zaawansowane (tak jak
    z papierosami itp).
    Producenci AGD chwalili się "ekologicznością" swoich produktów przed
    uprawomocnieniem tego dokumentu. Chwalą się nią także w krajach,
    w których takie ograniczenia w ogóle nie istnieją. Taka jest po prostu
    tendencja :).

    > Nie darmo sprzęt wojskowy, medyczny i każdy przeznaczony do ważnych
    > zastosowań jest wyłączony z ROHS.

    Z tego co wiem sprzęt medyczny nie jest wyłączony z ROHS (od zeszłego
    roku).

    Sprzęt wojskowy (jak i cała wojskowość) jest właściwie niezależny
    od EU. Wydaje mi się, że W ROHS nie jest w ogóle wspominany.
    Oczywiście dotyczy to sprzętu specjalistycznego. Obieraki do ziemniaków
    i tym podobne się do tego nie wliczają.

    pozdrawiam,
    PK

  • 13. Data: 2012-11-02 18:53:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jan45" <j...@w...pl> wrote in message

    > Swoją drogą to cyfrowe aparaty nie lubią zimna.
    > Więc uwaga jest na czasie. Przy temperaturze
    > rzeczywistej +3, a odczuwalnej -2, mój nikon
    > miał opory przy robieniu trzech kolejnych
    > zdjęć z braketingiem. Co drugi-trzeci raz
    > robił co trzeba. Kiedy go osłaniałem własnym
    > odzieniem. W domu pracował z pełną wydajnością.

    Trochę to wstyd dla Nikona jako firmy...
    Co do temperatury rzeczywistej/odczuwalnej to
    aparat foto będzie się przejmował wyłącznie tą
    rzeczywistą, bo wskaźnik "odczuwalnej" jest
    przygotowany dla ludzi a nie aparatów foto... :-)

  • 14. Data: 2012-11-02 19:00:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > To jest trzeci rodzaj prawdy.
    > Prawdą jest, że elektronika LUBIAŁA zimno.
    > Ale później weszło ROHS.
    > Zaraza cynowa rozpoczyna się poniżej 13,2 stopnia celsjusza.