  • 1. Data: 2010-12-03 08:54:40
    Temat: Zima - co dobry kierowca winien mieć w samochodzie.
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Witam.

    Temat wałkowany już niejeden raz, ale ja do wczoraj myślałem że mnie nie
    dotyczy. Konkretnie myślałem do momentu w którym nie zakopałem się w zaspie.

    I teraz tak; Co winno się mieć w bagażniku?
    Moja lista jest taka;
    1. Kable rozruchowe
    2. Saperka
    3. Koci żwirek (jeśli nie żwirek to czym najlepiej podsypywać koła)?
    4. Latarka
    5. Lina holownicza

    Co jeszcze?

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Never sleep with anyone crazier than yourself.

  • 2. Data: 2010-12-03 09:13:01
    Od: PB <p...@b...pl>

    Fri, 3 Dec 2010 08:54:40 +0100, na pl.misc.samochody, Artur Frydel
    napisał(a):

    > Moja lista jest taka;
    > 1. Kable rozruchowe
    > 2. Saperka
    > 3. Koci żwirek (jeśli nie żwirek to czym najlepiej podsypywać koła)?
    > 4. Latarka
    > 5. Lina holownicza

    Taśma izolacyjna. DObrze jak jeszcze dodatkowo szeroki i mocny Scotch.
    Koc termiczny
    Jakieś narzędzie wielofunkcyjne (kombinerki, nozyk itp).
    Lina holownicza z prostej czerwonej tasmy, nie kupować zadnych
    wynalazków rozciagliwych...
    Dorzucilbym ogrzewacz chemiczny amerykanskiej armii. Moze byc latami
    przechowywany i aktywowany kiedy trzeba. A dla osoby siedzaqcej w
    unieruchomionym pojezdzie i czekajacej na pomoc - moze byc bezcenny.
    To taki przedmiot ktory warto wozic. Dokladnie toto mam na mysli:
    http://allegro.pl/super-ogrzewacz-chemiczny-us-army-
    i1335380479.html

    Co do latarki - zdecydowanie nie na baterie. Albo na korbkę, albo na
    kablu, wpinana w gniazdo zapalniczki. Bateryjne zawsze padają, mróz
    zabija bateryjki. Można poszukać w necie latarek LED na korbkę z
    magnesem - idealne do np. wymiany koła. Można bowiem przyczepić do
    nadwozia (nie dotyczy przedniego błotnika w Clio;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 3. Data: 2010-12-03 09:18:13
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Kable rozruchowe
    > 2. Saperka
    > 3. Koci żwirek (jeśli nie żwirek to czym najlepiej podsypywać koła)?

    6. Kamizelki odblaskowe (myślę że 2 wystarczą)

    R.G.

  • 4. Data: 2010-12-03 09:21:08
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Artur Frydel napisał:
> [...]
    > 1. Kable rozruchowe
    > 2. Saperka
    > 3. Koci żwirek (jeśli nie żwirek to czym najlepiej podsypywać koła)?
    zawsze mozna uzyc dywanikow podlogowych podkladajac je pod kola napedowe- sprawdzone
    osobiscie i
    dziala :-)
    > 4. Latarka
    najlepiej LEDowa
    > 5. Lina holownicza
    byle nie ta co sie sama zwija tylko zwykla dobra linla holownicza
    > Co jeszcze?
    -Lancuchy/opaski na kola
    -skladana lopata do sniegu - zamiast saperki wole wytrzymala ale lekka
    "alpinistyczna" lopate do
    sniegu z regulacja dlugosci
    - rekawice, takie za lokiec :-)
    - kogos do pomocy (ciagniecia, pchania, prowadzenia auta)
    - sprawny i naladowany telefon komorkowy
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-12-03 09:41:41
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    Artur Frydel wrote:

    > Co jeszcze?

    Nie mam wskaznika poziomu/rezerwy plynu do spryskiwaczy, wiec staram
    sie miec zawsze jakis zapas, chocby minimalna ilosc.
    Zamiast saperki lopata do sniegu normalnego rozmiaru, (szufla z
    tworzywa, trzonek drewniany - nie przykrecony, wkladany w razie
    potrzeby uzycia) - po rozlaczeniu trzonka nie zajmuje wiele miejsca w
    bagazniku.

  • 6. Data: 2010-12-03 09:45:14
    Od: "gk" <g...@g...pl>

> [...]
    >
    > Temat wałkowany już niejeden raz, ale ja do wczoraj myślałem że mnie nie
    > dotyczy. Konkretnie myślałem do momentu w którym nie zakopałem się w

    Ja zawsze woziłem śpiwór.
    Nigdy nie wiadomo kiedy się może przydać.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 7. Data: 2010-12-03 10:10:54
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Fri, 3 Dec 2010 00:41:41 -0800 (PST), choczsz wrote:

> [...]
    > tworzywa, trzonek drewniany - nie przykrecony, wkladany w razie
    > potrzeby uzycia) - po rozlaczeniu trzonka nie zajmuje wiele miejsca w

    IMO lepsza jednak saperka.
    Plastykową szuflą raczej nie rozkujesz lodu, a saperką tak. No a może się
    przytrafić trochę lodu pod zaspą...

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Koszula z Wółczanki bliższa ciału.

  • 8. Data: 2010-12-03 10:13:11
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Fri, 3 Dec 2010 09:45:14 +0100, gk wrote:

    > Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ja zawsze woziłem śpiwór.
    > Nigdy nie wiadomo kiedy się może przydać.
    > Pozdrawiam,
    > Grzegorz

    To jest bardzo dobry pomysł. Szczególnie że leżą mi domu niepotrzebne i
    nieużywane od dawna śpiwory.

    Do powyższych dodam jeszcze jakąś sensowną skrzynkę do której warto włożyć
    ten cały stuff (coby się po aucie to nie pałętało).

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Kto rano wstaje, ten leje jak wół na malowane wrota.

  • 9. Data: 2010-12-03 10:15:31
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" < napisał w wiadomości ...

    > - kogos do pomocy (ciagniecia, pchania,

    i ten tok rozumowania bardzo mi się podoba pod warunkiem że chodzi o
    długonogą blondynkę... :) :) :) :)

  • 10. Data: 2010-12-03 10:19:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 10:13, Artur Frydel pisze:
    (...)
    > Do powyższych dodam jeszcze jakąś sensowną skrzynkę do której warto włożyć
    > ten cały stuff (coby się po aucie to nie pałętało).

    Super pomysł - teraz to wszystko wkładamy do typowego kompakta
    i jedziemy na zakupy.