  • 51. Data: 2024-07-15 18:53:35
    Temat: Re: Zgody na przetwarzanie danych
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 14/07/2024 08:21 pm, Ewa wrote:

    > Czy Firefox Focus rzeczywiście czyści na wyjściu wszystko
    > czy tylko cookies?
    > Jak  można to sprawdzić?
    > Firefox dla PC po odpowiednim ustawieniu czyści na wyjściu
    > tylko cookies, co zresztą jest wyraźnie napisane.

    Tu masz screeny z ustawien firefoxa na PC:

    https://imgur.com/a/o7uAC9o

    I jak widac, czysci to co chcesz.

    Firefox Focus nie ma prawie zadnych opcji z wujatkiem czyszczenia
    wszystkiego co robiles/as. Wystarczy nic nie zmieniac po zainstalowaniu.

    A co do zaufania to jesli jest jakas przegladarka na rynku, to Firefox jest
    najbardziej godny zaufania. Nawet Tor browser bazuje na Firefoxsie.

    Ogolnie mowiac, ustawinia prywatnosci to bardzo indywidulana sprawa, gdzie
    takze liczy sie doswiadczenie. Wiekszosc z nas przetestowala mase
    rozszerzen, funkkcji, ustawien i wie mniej wiecej co jest skuteczne. Wazne
    jest tez zeby byc na biezaco, czasem cos doczytac.

    U mnie ostanio wygrywa ogladanie wszystkiego na Focusie a sprawy
    interesujace lub wazne, jak bank, zakupy i strony wymagajace
    bezpoieczenstwa ale i wygody, starnm sie skonfigurowac w zwyklym firefoxsie.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 52. Data: 2024-07-15 18:55:18
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 15/07/2024 05:55 am, Cavallino wrote:

    > Te o które pytają.

    No niech juz strace, niech znaja moja rozdzielczosc ekranu i linki ktore
    kliknalem. Oczywiscie do konca sesji.
    Nastepnym raze wyjde na ich strone jako nowy gosc. ;)

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 53. Data: 2024-07-15 19:13:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Jul 2024 23:30:01 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Nie tyle naiwna, co niedoinformowana. Co to są pliki cookie?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie
    >
    > Kiedyś, kiedy strony nie były zaawansowane, pojęciem "cookie" nie bardzo
    > się przejmowano i nie było komunikatów ale cookies były.

    Kiedys, jeszcze dawniej, ich nie było.
    Netscape wymyślił.

    > Gdyby UE nie
    > wymusiła tego komunikatu, to by go nie było i nie miałabyś problemu z
    > zastanowieniem/podejrzeniem.

    O ile pamiętam, to stosowny komunikat był, a raczej - dało się włączyc
    w przeglądarce.
    Jak sie upowszechniły, to włączanie nie miało sensu - za dużo ich było

    > Inna sprawa, to rozumienie "danych osobistych". Dzisiaj głównie, są to
    > ustawienia "profilowania" dla użytkownika danej przeglądarki.
    >
    > Jeśli ktoś sobie zmieni czcionkę na danej stronie, ustawi stronę tak jak
    > mu się podoba, kliknie jakąś reklamę, robi ruchy myszą (każdy ma inne) i
    > wykonuje operacje na danej stronie, zapisywane jest to w cookies JEGO
    > przeglądarki na JEGO komputerze/smartfonie i po ponownym wejściu na
    > stronę, nie ma komunikatu a ustawienia już SPERSONALIZOWANE pozostają.

    Albo jest zapamiętany tylko unikalny identyfikator
    przeglądarki/użytkownika, a reszta na serwerze/serwerach.

    Ewentualnie model hybrydowy - takie nieistorne jak rozmiar czcionki to
    na jego przeglądarce, a takie istotne jak zainteresowania, to na
    serwerach reklamodawcĂłw :-)

    A bywa, ze firmy z Big Data żyją, i sprzedają dane :-)

    > Nie ma to jednak nic wspĂłlnego z tym, co odbiera strona i sobie tworzy
    > swoje algorytmy bazując na kliknięciach/wpisach na danej stronie. To nie
    > należy już do Ciebie a do właściciela danej strony i robi sobie z tym co
    > chce, łącznie ze zbieraniem statystyk, odwiedzinach itd/itp. Tego mu nie
    > skasujesz i jest to jego "wiedza".

    No chyba, ze jest UE, i przepisy zabraniają gromadzic.

    > Brak zgody na "cookies" czyli braku zapisywania SWOJEGO profilu w
    > SWOJEJ przeglądarce, powoduje tyle, że po skonfigurowaniu "pod siebie"
    > danej strony, cała "jazda" zaczyna się od zera po ponownym wejściu na
    > stronę. Chyba bym ochujał, jakbym nie wyrażał zgody na PROFILOWANIE i za
    > każdym razem miałbym sobie ustawiać od nowa.

    Ten brak zgody powinien zostać gdzieś zapisany :-)

    > Wracając do tematu, interpretujesz "dane osobiste" tak, jakby Ci ktoś
    > zaglądał do dowodu. To czyste nieporozumienie. Proponuję doczytać z w/w
    > linka co zawierają "cookies" i przestań to mylić. Obowiązek o
    > komunikacie wprowadziła UE tak samo, jak ostrzeżenie przed "wypiciem
    > wrzątku czy kwasu"...Normalny człowiek posiada wiedzę w tym zakresie a
    > komunikat jest "dla debili" :)

    Normalny człowiek to raczej nie wie jak to działa.

    A potem ździwienie, ze wiadomo jakie porno strony oglądał :-)

    J.

  • 54. Data: 2024-07-15 22:36:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.07.2024 o 19:13, J.F pisze:

    > Kiedys, jeszcze dawniej, ich nie było.
    > Netscape wymyślił.

    Ta, w 1997. Wtedy to strony były w notatniku "read only" i nachuj wtedy
    ciasteczka?

    > Ten brak zgody powinien zostać gdzieś zapisany :-)

    Jest. Nie chcesz zgody, nie właź :) Kurwa, ludziny traktują strony jak
    ich własność. Nie kurwa, to czyiś produkt, tak jak "sklep, wystawa
    itd"...nikt nikogo nie zmusza do łażenia po portalach. Kamery w sklepie
    im nie przeszkadzają a ciasteczka tak.

    > Normalny człowiek to raczej nie wie jak to działa.

    Jestem normalny i wiem, po prostu potrafię w gógla wpisać "cookie
    wikipedia" i przeczytać, jeśli nie wiem/cokolwiek. Linka podałem.

    > A potem ździwienie, ze wiadomo jakie porno strony oglądał :-)

    Ja oglądam i co?
    Czasem przeraża mnie niewiedza innych która się ciągle pogłębia. Powoli
    zaczyna mi się niechcieć dyskutować. Taki mamy klimat :) W realu jestem
    introwertykiem ale z wyboru. Społeczeństwo się starzeje i zamiast być
    mądrzejsze to jest coraz głupsze.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 55. Data: 2024-07-16 07:33:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-07-2024 o 18:47, J.F pisze:

    > Poszło to, co przeglądarka w trybie prywatnym/ograniczonym udostępni,
    > ewentualnie to, co się da wyciągnąć spoza przeglądarki.

    Skoro wpisujesz swoje dane, np. przy jakichś zakupach, to raczej je
    wyśle, prawda?
    Ciasteczka nie mają tu nic do rzeczy.

  • 56. Data: 2024-07-16 07:35:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-07-2024 o 18:55, 2late pisze:

    > No niech juz strace, niech znaja moja rozdzielczosc ekranu i linki ktore
    > kliknalem.

    W sklepie internetowym, gdzie podajesz swoje dane i adres też?

  • 57. Data: 2024-07-16 12:11:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jul 2024 07:35:56 +0200, Cavallino wrote:

    > W sklepie internetowym, gdzie podajesz swoje dane i adres też?

    Ta przeglądarka zaraz te dane zapomni.

    I sklep będzie u siebie pamiętał, ale juz nie skojarzy przy ponownej
    wizycie, ani tym bardziej tysiące innych stron nie skojarzą.

    J.

  • 58. Data: 2024-07-16 12:30:05
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.07.2024 o 12:11, J.F pisze:

    > Ta przeglądarka zaraz te dane zapomni.
    >
    > I sklep będzie u siebie pamiętał, ale juz nie skojarzy przy ponownej
    > wizycie, ani tym bardziej tysiące innych stron nie skojarzą.

    Ale o czym rozmawiacie dziewczęta? Cookie nie zawierają tych danych. Za
    zapamiętywanie poświadczeń odpowiedzialny jest zupełnie inny moduł
    przegladarki.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 59. Data: 2024-07-16 12:33:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ta przeglądarka zaraz te dane zapomni.

    A co to zmienia, skoro już sprzedała dane?
    Wątek nie jest o przeglądarkach, tylko o danych osobowych.

    > I sklep będzie u siebie pamiętał,

    No właśnie - a chodzi o to, żeby nie mógł tym dysponować.

  • 60. Data: 2024-07-16 13:00:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.07.2024 o 12:33, Cavallino pisze:

    > Wątek nie jest o przeglądarkach, tylko o danych osobowych.

    Nie debilu. Wątek jest o zgodzie na przetwarzanie danych a nie danych
    osobowych, debilu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>