  • 1. Data: 2011-07-17 08:34:00
    Temat: Zestaw uruchomieniowy z dotykowym LCD i Linuksem
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Czy jest moze jakis mini komputerek cos w stylu zestawu uruchomieniowego
    pod mikrokontrolery z LCD dotykowym i Linuksem na pokładzie.

    Chcialbym sobie sprobowac cos popisac w C++ (biblioteka QT) na jakies
    urzadzenia wbudowane. Najbardziej by mi pasowalo cos w rodzaju tabletu
    zamknietego w nie za duzej obudowie, ale z mozliwoscia rozbudowy o
    dodatkowe urzadzenia(podpiecie kabla sieciowego, czujnika temperatury
    itp). Nie chce kupowac tabletu, bo to troche za drogie na to co ja chce
    sobie popisac, czylli jakis zegarek, kalendarz, moze jakis odtwarzacz
    muzyki itp.

    Jesli by mi ktos proponowal pisanie pod mikrokontrolery w asemblerze/C,
    to juz ostatnio sie bawilem i po dluzszym czasie stwierdzilem, ze mam za
    mala wiedze o elektronice, zeby sie w to wglebiac. Chcialbym sie skupic
    na programowaniu, ewentualnie konfiguracji Linuksa.

    Jak przegladalem net, to zauwazylem, ze sa takie urzadzenia z
    dostarczonymi sterownikami do wbudowanych urzadzen (zakladam, ze wtedy
    bede sie tylko komunikowal z linuksem, a nie bezposrednio z danym
    urzadzeniem), ale ciezko takie urzadzenia postawic na biurku, gdyz z
    reguly jest to wyswietlacz i cala elektronika na wierzchu beez zadnej
    obudowy.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-07-18 06:24:39
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-07-17 10:34, Pawel pisze:
> [...]
    > itp). Nie chce kupowac tabletu, bo to troche za drogie na to co ja chce
    > sobie popisac, czylli jakis zegarek, kalendarz, moze jakis odtwarzacz

    Nie oczekuj, że cena zestawu uruchomieniowego będzie niższa niż
    najtańszy masowo produkowany tablet.

    http://allegro.pl/listing.php/search?category=2&stri
    ng=android&order=d&change_view=1

    Co prawda to android, ale jak się uprzesz to pewnie zainstalujesz tam
    jakiegoś debiana/ubuntu dla ARM.

    a tu dla porównania zestaw uruchomieniowy:
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=138885
    http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=stm32&_sacat=0&_odk
    w=linux+touch+screen&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270
    .l1313

    Są jeszcze takie:
    http://cgi.ebay.com/STM32F103RBT6-development-board-
    2-8-LCD-Touch-Panel-/150631926316?pt=BI_Electrical_E
    quipment_Tools&hash=item23125cca2c

    Ale tutaj QT, w którym "hello world" zajmuje 20MB chyba nie zmieści się :-)

  • 3. Data: 2011-07-22 21:19:47
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 2011-07-18 08:24, Zbych pisze:

> [...]
    quipment_Tools&hash=item23125cca2c

    > Ale tutaj QT, w którym "hello world" zajmuje 20MB chyba nie zmieści się :-)

    Kumpel mi polecil beagleBoard.org. Co o tym sadzisz? Dosc drogie, ale
    sprzet widac calkiem niezly. Orientujesz sie, czy chcac podlaczyc jakis
    zewnetrzny sprzet(chodzi mi tu o podlaczanie glownie przez ethernet,
    usb, Wifi, Bluetooth) do tego typu sprzetu (z linuksem na pokladzie), to
    bedzie trzeba cos grzebac niskopoziomowo w C/asemberze, tak jak to sie
    robi przy programowaniu atmeg itp.

  • 4. Data: 2011-07-22 21:51:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 22.07.2011 23:19, Pawel pisze:
> [...]
    > usb, Wifi, Bluetooth) do tego typu sprzetu (z linuksem na pokladzie), to
    > bedzie trzeba cos grzebac niskopoziomowo w C/asemberze, tak jak to sie
    Nie. Zwykłe programowanie pod opieką systemu operacyjnego. (Qt, java,
    mono, python - do wyboru)

    Michoo

  • 5. Data: 2011-07-22 22:26:26
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 07/22/2011 05:19 PM, Pawel wrote:
    [...]
> [...]
    > usb, Wifi, Bluetooth) do tego typu sprzetu (z linuksem na pokladzie), to
    > bedzie trzeba cos grzebac niskopoziomowo w C/asemberze, tak jak to sie

    Bardzo fajny system, ze sporymi możliwościami rozbudowy. Na XM masz
    wbudowany port ethernetowy i 4 porty USB i dodatkowo jeden USB OTG,
    który możesz wykorzystać albo jako host, albo jako urządzenie.
    Poza tym na płycie masz gniazdka audio, DVI i interface do podłączenia
    kamery. Do podłączenia "gołego" panela lcd potrzebujesz prosty bufor i
    serializer. Taką płytkę możesz albo sobie zrobić sam, albo kupić gotową.
    Na liście beaglowej kilka dni temu pojawiła się informacja że niedługo
    powinno być dostępne rozszerzenie z panelem dotykowym.
    Bardzo podobne funkcjonalnie, ale mniejsze wymiarami (i niestety
    droższe) są moduły Gumstix Overo. Podobny procesor co na Beaglu, w
    najbardziej rozbudowanej wersji masz zintegrowane wifi i bluetooth.
    Zerknij też na Pandaboard. Wymiarowo większa od beagle, trochą droższa,
    ale ma mocniejszy procesor i zintegrowane wifi i bluetooth. Wadą może
    być brak jakiejkolwiek dokumentacji do DSP.

    Wszystkie te systemy są bardzo dobrze wspierane pod linuksem, jest też
    przeportowany android.

    pzdr.
    j.

  • 6. Data: 2011-07-23 09:03:55
    Od: "elonica.pl" <b...@w...pl>

    On 17 Lip, 10:34, Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> wrote:
    > Witam wszystkich
    >
    > Czy jest moze jakis mini komputerek cos w stylu zestawu uruchomieniowego
    > pod mikrokontrolery z LCD dotykowym i Linuksem na pokładzie.

    Jest też FriendlyARM:
    http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?manufac
    turers_id=&products_id=248
    http://www.mini-box.com/mini2440v2

    W kristechu niestety niedostępny, może jeszcze na zamówienie.
    Tani zestaw dokładnie spełniający Twoje potrzeby.
    O tyle gorszy od Beagle, że słabiej wspierany i chyba trcohę już
    zapominany.

    albo
    Chumby
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chumby

    i ogólnie projekty Open Hardware:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_open_source_har
    dware_projects

> [...]
    > itp). Nie chce kupowac tabletu, bo to troche za drogie na to co ja chce
    > sobie popisac, czylli jakis zegarek, kalendarz, moze jakis odtwarzacz

    Pytanie dlaczego tak bardzo potrzebujesz dotykowego ekranu ?

  • 7. Data: 2011-07-24 07:58:17
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 2011-07-23 11:03, elonica.pl pisze:

> [...]
    > Tani zestaw dokładnie spełniający Twoje potrzeby.
    > O tyle gorszy od Beagle, że słabiej wspierany i chyba trcohę już

    Niestety, ale nie moge sobie pozwolic na sprzet z kiepska dokumentacja,
    a tymbardziej kiepsko wspierany, gdyz to bedzie moje pierwsze podejscie
    do tego typu rzeczy, wiec potrzebuje jakiejs sensownej dokumentacji,
    zeby sobie z tym poradzic.

    > albo
    > Chumby
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Chumby

    Taka maszzynka jaka jest pokazana na zdjeciu, to by mi odpowiadala.
    Chodzi oczywiscie o obudowe, gdyz docelowo chcialbym moc to wrzucic do
    jakiejs obudowy i postawic w formie ramki na zdjecia z zegarem,
    kalendarzem itd.
    A nie wiesz, czy sa jakies firmy ktore robia na zamowienie jakies takie
    ramki? Przykladowo pokazuje gosciom sprzet i oni by mi zrobili jakas
    ramke. Ewentualnie, moze producencji tych maszynek umozliwiaja
    dokupienie jakiejs obudowy? Wazne, zeby przod jakos wygladal, a tyl, to
    juz drugorzędna sprawa, ale żeby jakas oslona takze byla.

    > i ogólnie projekty Open Hardware:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_open_source_har
    dware_projects

    > Pytanie dlaczego tak bardzo potrzebujesz dotykowego ekranu ?

    Tak jak wspomnialem, chcialebym, zeby robilo mi to jako ramka na zdjecia
    z odtwarzaczem muzyki, czy cos w tym stylu, wiec potrzebuje do tego
    jakiegos wyswietlacza dotykowego(do sterowania), gdyz chce ograniczyc do
    minimum kable i peryferia wystajace z tej maszzynki.