  • 11. Data: 2010-07-29 20:43:08
    Temat: Re: Zestaw ~1500 zł
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 22:19:50 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Z tą ilością dostępnej pamięci fizycznej trzeba uważać.

    Wiesz - jeżeli ona leży do użycia, to niech wciąga. Ważne jest dla mnie by
    soft - jak już jej nie potrzebuje - to ją zwalniał.

    > Systemy Vista zjadają tyle ile się da; u mnie w Vista 32 bit goły system
    > zabiera prawie wszystko, i wolna pamięć fizyczna to parę MB.

    Bez przesadyzmu. :) U mnie naprawdę komputer potrafi dostać wycisk, więc te
    8GB pamięci niejednokrotnie szybko znika. Częściowo odpowiada za to też błąd
    w usłudze Windows Audio - przy X-Fi i włączonych dodatkowych funkcjach
    usługa zaczyna konsumować coraz więcej pamięci i jej nie zwalnia. Ale nie
    zgodzę się, że goły system zżera prawie całą dostępną pamięć fizyczną
    (przesiadałem się na Vistę x64 mając 4 GB pamięci w komputerze).

    > W 7 64b jest trochę lepiej, w tej chwili task manager pokazuej 533 MB RAM
    > wolnej pamięci fizycznej (na 4GB zainstalowanej)

    Co Ci tyle żre? :-O

    Windows 7 Professional x64, odpalonych dosłownie kilka aplikacji (OneNote w
    tray'u, Microsoft Security Essentials, z pakietu Adobe CS3 - Illustrator,
    InDesign, Photoshop - bez żadnych wczytanych dokumentów):
    Całkowity rozmiar pamięci fizycznej: 8 190 MB
    Dostępna pamięć fizyczna: 7 123 MB

    [ Cameron: I took an oath to "do no harm." House: Yeah, but it's not like ]
    [ they make you sign it or anything. ]
    [ ("House M.D. 2x01 Acceptance") ]

  • 12. Data: 2010-07-29 20:50:19
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 29-07-2010 o 21:43 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > uruchomionych (a nie szalałem z VMware) - systeminfo wyrzuca:
    > Całkowity rozmiar pamięci fizycznej: 8 189 MB

    Zerkam w tej chwili: 76 procesów, 880 wątków - zajęta pamięć 54% na 3065MB.
    Aha, działa Skype, odtwarzacz muzyki, Office, 25 zakładek w Operze,
    antywirus, PDF Reader, "blutuf" .. Nie wyłączałem indeksowania ani
    Superfeth.

    Wybacz, ale wysnuję daleko posunięty wniosek, że nie jesteś przeciętnym
    użytkownikiem :)

    > Zdecydowanie śmiem twierdzić, że w codziennych zastosowaniach użytkownik
    > odczuje większy komfort mając tak samo lub wyżej taktowanego
    > dwurdzeniowca i
    > więcej ramu, niż cztery rdzenie i mniej pamięci operacyjnej. Stosuję taką
    > zasadę już dłuższy czas i jak na razie znajomi polecają mnie swoim
    > znajomym.

    Zdecydowanie śmiem twierdzić, że na dzień dzisiejszy przeciętnemu
    użytkownikowi wystarczy 2GB RAM, dwurdzeniowy procesor i dobrze
    skonfigurowany system, ale niestety czas leci, a ja jestem zwolennikiem
    zabezpieczania się na przyszłość - jeśli to możliwe.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 13. Data: 2010-07-29 21:13:07
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 22:50:19 +0200, WiesłaW napisał(a):

> [...]
    > Superfeth.
    >
    > Wybacz, ale wysnuję daleko posunięty wniosek, że nie jesteś przeciętnym

    Generalnie się zgodzę, ale - w tej chwili mam odpalonego playera, Mirandę,
    Skype'a, serwer FTP (FileZilla), antywirus, firewall, Total Commander,
    40tude, Thunderbird, Firefox (pusty w tej chwili), Google Chrome (dwie
    zakładki), Hamachi, UltraVNC server, parę pierdółek typu Daemon Tools,
    Hamster, EIZO ScreenManager Pro, usługi systemowe. Inna sprawa, że w ciągu
    tygodnia od ostatniego restartu trochę się różnych programów i plików
    przewinęło. :)

> [...]
    > skonfigurowany system, ale niestety czas leci, a ja jestem zwolennikiem
    > zabezpieczania się na przyszłość - jeśli to możliwe.

    Zdecydowanie śmiem twierdzić, że nawet do typowo "domowych" zastosowań, przy
    obecnych cenach pamięci i procesorów, przy tym, jak "wiele" z programów
    potrafi rzeczywiście działać wielowątkowo - zakup 4 GB ramu i
    dwurdzeniowego, podobnie taktowanego procesora, w miejsce czterordzeniowego
    modelu na tej samej architekturze, da jednak lepsze rezultaty.

    [ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie. (Seneka) ]

  • 14. Data: 2010-07-30 08:48:08
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-29 23:13, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > dwurdzeniowego, podobnie taktowanego procesora, w miejsce czterordzeniowego
    > modelu na tej samej architekturze, da jednak lepsze rezultaty.
    a ja uwazam ze nie bedzie roznicy - na obu Word bedzie dzialal tak samo,
    przegladarka bedzie dzialala tak samo i w zasadzie wszystkie podane
    programy beda dzialaly bez zauwazalnej roznicy w predkosci.
    Zeby ta roznice zauwazyc trzeba komputer dociazyc: gry, kompilacja,
    konwersja filmow, edycja filmow czy nawet zdjec - to sa operacje przy
    ktorych dopiero mozna poczuc roznice.
    Nadal bywaja to domowe zastosowania, choc juz nie takie typowe.
    Marx

  • 15. Data: 2010-07-30 22:14:03
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 10:48:08 +0200, Marx napisał(a):

    > a ja uwazam ze nie bedzie roznicy - na obu Word bedzie dzialal tak samo,
    > przegladarka bedzie dzialala tak samo i w zasadzie wszystkie podane
    > programy beda dzialaly bez zauwazalnej roznicy w predkosci.

    To w takim razie po kiego grzyba dopłacać do czterech rdzeni, jak w tej
    cenie można mieć wyżej taktowanego dwurdzeniowca i więcej pamięci?

    > Zeby ta roznice zauwazyc trzeba komputer dociazyc: gry, kompilacja,
    > konwersja filmow, edycja filmow czy nawet zdjec - to sa operacje przy
    > ktorych dopiero mozna poczuc roznice.

    No tak. Na domowym komputerze prosta edycja filmu, zdjęć czy gry, to
    diabelnie rzadko spotykane rzeczy...

    > Nadal bywaja to domowe zastosowania, choc juz nie takie typowe.

    Co w takim razie według Ciebie jest faktycznie takim typowym, domowym
    zastosowaniem?

    [ Boksera obrazić może każdy, ale nie każdy zdąży przeprosić. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 16. Data: 2010-08-01 19:33:57
    Od: grzesiek <n...@n...xx>

    W dniu 2010-07-27 09:44, grzesiek pisze:

    <ciach />

    dziękuję wszystkim za pomoc, w końcu zdecydowałem się na wersję z 4GB
    pamięci RAM. pozdrawiam :)

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 17. Data: 2010-08-02 08:29:49
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-31 00:14, Przemysław Ryk pisze:

    > No tak. Na domowym komputerze prosta edycja filmu, zdjęć czy gry, to
    > diabelnie rzadko spotykane rzeczy...
    komputer "do gier" to zupelnie inna para kaloszy, chyba sie zgodzisz ze
    nie o takim tutaj rozmawiamy?
    Edycja filmu to czesto spotykana rzecz??? Ilu Twoich znajomych posiada
    soft do edycji filmow i ilu potrafi to zrobic? Chyba ze przez edycje
    rozumiesz wrzucenie filmu na Youtube... :)
    Edycja zdjec to tez nie jest takie czeste - byc moze obracasz sie w
    gronie osob ktore to robia (np jestes studentem) ale w przekroju calego
    spoleczenstwa malo kto edytuje zdjecia...

    > Co w takim razie według Ciebie jest faktycznie takim typowym, domowym
    > zastosowaniem?
    WWW, poczta, GG, edytor tekstu, przegladarka zdjec - to chyba 90%
    zastosowan komputera u przecietnego uzytkownika.
    Wystarczylaby do tego w zasadzie troche bardziej wypasiona komorka ;)
    Marx

  • 18. Data: 2010-08-02 11:04:08
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 31-07-2010 o 00:14 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

    > To w takim razie po kiego grzyba dopłacać do czterech rdzeni, jak w tej
    > cenie można mieć wyżej taktowanego dwurdzeniowca i więcej pamięci?

    Widzę, że prócz "więcej i jeszcze więcej pamięci" nie przemawiają do Ciebie
    żadne inne argumenty. Czy Ty w ogóle czytasz te posty?
    Napiszę jeszcze raz. Przyszłość rysuje się w ten sposób, że coraz więcej
    programów będzie korzystało z wielu rdzeni. Jeżeli nawet nie będą te
    programy
    optymalizowane, to i tak w większości przypadków system jest w stanie
    obciążyć równo kilka rdzeni, więc niedużo stracimy. Chyba nie muszę
    tłumaczyć
    czym różni się procesor czterordzeniowy od dwu? Jeżeli mamy ograniczony
    budżet musimy niestety iść na kompromis. Aby ten komputer jak najdłużej nam
    służył jestem zdania, że trzeba zaopatrzyć się w odpowiedni procesor z tej
    prostej przyczyny, że pamięci prawdopodobnie będą tanieć, a dołożenie
    pamięci
    jest o wiele prostsze niż wymiana procesora. Reszta to jest to, co napisał
    Marx.

    Następny może trafić się ktoś, komu z kolei spodobają się terabajty dysku i
    napisze coś w tym stylu:
    Do typowo domowych zastosowań wystarczy jednordzeniowy procesor i 1GB RAM,
    natomiast 2TB na dysku są niezbędne, ponieważ użytkownicy często składują
    potworne ilości danych jak zdjęcia, filmy fabularne i z kamery, muzykę,
    gry w ISO, kopie zapasowe i różne śmieci. Ja tak składam i wszyscy są
    zadowoleni :).. i również w niektórych przypadkach się to sprawdzi.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 19. Data: 2010-08-02 11:38:15
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 01-08-2010 o 21:33 grzesiek napisał na pl.comp.pecet:

    > w końcu zdecydowałem się na wersję z 4GB pamięci RAM.

    Ale oczywiście 64bitowy system znajomi posiadają i nie mają
    urządzeń do których nie ma sterowników na 64b ?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 21. Data: 2010-08-02 12:33:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 02 Aug 2010 10:29:49 +0200, Marx napisał(a):

    > komputer "do gier" to zupelnie inna para kaloszy, chyba sie zgodzisz ze
    > nie o takim tutaj rozmawiamy?

    Oczywiście, że tak. Choć z drugiej strony - nie przesadzajmy, że jest aż tak
    tragicznie - vide wyniki platform do 1000 zł z
    http://pclab.pl/art42364-7.html.

    > Edycja filmu to czesto spotykana rzecz??? Ilu Twoich znajomych posiada
    > soft do edycji filmow i ilu potrafi to zrobic? Chyba ze przez edycje
    > rozumiesz wrzucenie filmu na Youtube... :)

    Nie każdy od razu szaleje z Adobe Premiere Pro, ale owszem - kilkoro
    znajomych majstruje sobie jakieś filmy z imprez czy innych wyjazdów.

    > Edycja zdjec to tez nie jest takie czeste - byc moze obracasz sie w
    > gronie osob ktore to robia (np jestes studentem) ale w przekroju calego
    > spoleczenstwa malo kto edytuje zdjecia...

    Znowu - jaką edycję zdjęć masz na myśli? Retuszu na potrzeby druku
    faktycznie dokonuje mało z moich znajomych, ale już kadrowanie, usuwanie
    czerwonych oczu, lekkie "rasowanie" nasycenia kolorów - to owszem, nie jest
    jakieś specjalnie rzadkie.

    > WWW, poczta, GG, edytor tekstu, przegladarka zdjec - to chyba 90%
    > zastosowan komputera u przecietnego uzytkownika.
    > Wystarczylaby do tego w zasadzie troche bardziej wypasiona komorka ;)

    I do tego - wg WiesłaWa - koniecznie należy kupić czterordzeniowy
    procesor... :)

    [ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz ]
    [ używanymi autami poszedłby do więzienia. (Nick Nolte) ]