-
11. Data: 2011-07-11 18:34:27
Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 11-07-2011 18:29, Waldek Godel pisze:
> 100 KM diesla przy dobrze dobranych przełożeniach pozwala się bardzo
> sprawnie poruszać. Nie ścigać - poruszać.
Chyba po autostradach, gdzie nie ma potrzeby wyprzedzania.
W Polskich realiach wyprzedzenie w trasie czegokolwiek 100KM Omegą
(która już do setki ma w porywach do 16s) musi być traumatycznym
przeżyciem.
> Przypominam, że przez wiele lat kultowe w Bolandzie TDI miały 90 i 110 KM i
> nawet te 90-konne były montowane do Audi 80/A4. I tabuny wąsatych Marianów
> zachwycały się jak to ciągnie ich funkiel nówki nieśmigane fury z rajchu.
Tylko Audi waży 1250-1300kg...
> Dosyć chwalony w Oplach (żeby trzymać się tematu) 1.7 Isuzu ma całe 75
> koni. I - powtórzę się - chwalony był.
Do Astry się nadaje.
Pozdrawiam
Paweł
-
12. Data: 2011-07-11 18:52:33
Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
news:nsdj2rzbn057$.dlg@lepper.institute.com...
> Dziś się przyplątała Vectra C z 2004 roku z silnikiem 2.0 DTI.
> Co to za zwierz? Bo w to, że GM zrobił swojego diesla to niespecjalnie
> uwierzę.
zrobił zrobił i to już jakies 15 lat temu (tak tak, to ciągle praktycznie
ten sam silnik)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
13. Data: 2011-07-11 18:52:35
Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>
W dniu 2011-07-11 18:23, Waldek Godel pisze:
> silniki 2.0, również
> fiatowskie
Jakbyś miał cokolwiek pojęcia, to dowiedziałbyś się, że GM i Fiat przez
pewien czas mocno współpracowali. Owocem owej współpracy jest Fiat GM
Powertrain - producent silników, jak i pojazdy: fiat punto / opel corsa
czy opel vectra / fiat croma.
Ale google jest ci niedostępne, a nawet jeśli jest - piszą nieprawdę.
P.
-
14. Data: 2011-07-11 19:11:11
Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
Od: Albercik <n...@g...pl>
W dniu 11.07.2011 17:20, Waldek Godel pisze:
> Renufkowy 2.0 IDE czy jak?
ten 2.0 IDE (co należy rozumieć dosłownie "idę") to jest silnik benzynowy.
W przyrodzie występuje jeszcze "Renufkowy" 2.0 dCi chyba najlepszy z
całej rodziny dCi'ków.
-
15. Data: 2011-07-11 19:24:06
Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-07-11 18:29, Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 11 Jul 2011 18:19:55 +0200, DoQ napisał(a):
>
>> ATSD 100KM diesla w samochodzie typu Omega czy Vectra C montowali chyba
>> z myślą o wielbicielach pocisków typu MB 200D ;-)
>
> 100 KM diesla przy dobrze dobranych przełożeniach pozwala się bardzo
> sprawnie poruszać.
Taaa... bardzo sprawnie ;)
Jak kogoś cieszy kręcenie tego diesla do czerwonego pola i sportowe
przepinanie biegów, to 100km/h na liczniku pojawi się już po 13 sekundach.
Ja wiem że są ludzie którzy się jarają jak samochód przyspiesza
porównywalnie z rowerami, ale _bardzo_ sprawnie się tym nie poruszysz.
> Przypominam, że przez wiele lat kultowe w Bolandzie TDI miały 90 i 110 KM i
Przypomnij jeszcze kultowe 24KM :)
Też bardzo sprawnie :)
> Dosyć chwalony w Oplach (żeby trzymać się tematu) 1.7 Isuzu ma całe 75
> koni. I - powtórzę się - chwalony był.
Nie wiem przez kogo chwalony, bo ani to nie było specjalnie oszczędne, a
osiągi miało wręcz zadziwiające.
W Astrze był nawet taki silnik 1.7 który miał całe 57KM (diesel n/a))
-
16. Data: 2011-07-11 19:27:11
Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 11 Jul 2011 19:24:06 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Taaa... bardzo sprawnie ;)
> Jak kogoś cieszy kręcenie tego diesla do czerwonego pola i sportowe
> przepinanie biegów, to 100km/h na liczniku pojawi się już po 13 sekundach.
A jak ktoś jest na tyle inteligentny, żeby odróżnić diesla od benzyny i
zmienia biegi wcześniej, to pojawi się też wcześniej.
Zwłaszcza jeżeli nie jeździ z pełnym obciążeniem (dla którego
oblicza/mierzy się osiągi pojazdów)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
17. Data: 2011-07-11 19:34:37
Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-07-11 19:27, Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 11 Jul 2011 19:24:06 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Taaa... bardzo sprawnie ;)
>> Jak kogoś cieszy kręcenie tego diesla do czerwonego pola i sportowe
>> przepinanie biegów, to 100km/h na liczniku pojawi się już po 13 sekundach.
>
> A jak ktoś jest na tyle inteligentny, żeby odróżnić diesla od benzyny i
> zmienia biegi wcześniej, to pojawi się też wcześniej.
Nie umiesz zmieniać biegów.
> Zwłaszcza jeżeli nie jeździ z pełnym obciążeniem (dla którego
> oblicza/mierzy się osiągi pojazdów)
Bzdura.
-
18. Data: 2011-07-11 19:36:09
Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 11 Jul 2011 19:34:37 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Nie umiesz zmieniać biegów.
> Bzdura.
zieeeew. z pewnością.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
19. Data: 2011-07-11 19:46:34
Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-07-11 19:36, Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 11 Jul 2011 19:34:37 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Nie umiesz zmieniać biegów.
>> Bzdura.
>
> zieeeew. z pewnością.
Możesz się pocieszyć że jesteś wśród demokratycznej większości
kierowców, która sztuki zmieniania biegów nie opanowała.
Automaty sobie pokupujcie - wtedy biegi się będą zmieniać prawidłowo.
-
20. Data: 2011-07-11 19:59:05
Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
> Dziś się przyplątała Vectra C z 2004 roku z silnikiem 2.0 DTI.
> Co to za zwierz? Bo w to, że GM zrobił swojego diesla to niespecjalnie
> uwierzę.
łomatkobosko, gdzieś Ty był przez ostatnie min. 10 lat? ;-)
przecież pompy VP44 w tych silnikach obrosły już w legendę,
tak, to silnik spod znaku Zorro,
w skrócie silnik mechanicznie bardzo OK, za to w kość daje elektronika,
zacierające się Bosch-owskie pompy VP44 (trochę przestały padać odkąd
poprawiła się jakość gnojówki na stacjach), padające Bosch-owskie
przepływomierze (5pinów, pasują z TDI grupy VW po małym tuningu wtyczki),
poza tym zapowietrzają się przez przelewy i/lub uszczelki (brak pomocniczej
pompy w zbiorniku - więc chełtanie na sucho pompą częściej kończy się jej
padem niż odpaleniem auta), przy braku osłon dolnych silnika padają
elektrozawory sterowania turbiną,
brat