  • 1. Data: 2011-07-11 17:20:19
    Temat: Zdziwko - Vectra diesel
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dziś się przyplątała Vectra C z 2004 roku z silnikiem 2.0 DTI.
    Co to za zwierz? Bo w to, że GM zrobił swojego diesla to niespecjalnie
    uwierzę. Inna rzecz, że jakoś nie kojarzę euroopejskich dwulitrowych diesli
    z 2004 roku poza HDi, wszyscy jakoś zgodnie robili 1.9
    Renufkowy 2.0 IDE czy jak?
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 2. Data: 2011-07-11 17:27:01
    Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 11/07/2011 16:20, Waldek Godel wrote:
> [...]
    > uwierzę. Inna rzecz, że jakoś nie kojarzę euroopejskich dwulitrowych diesli
    > z 2004 roku poza HDi, wszyscy jakoś zgodnie robili 1.9

    Google gryzie? Y20DTH.

    http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diese
    l/

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 3. Data: 2011-07-11 18:02:29
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

  • 4. Data: 2011-07-11 18:10:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 18:02:29 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diese
    l/

    świetna odpowiedź, szkoda, że zupełnie nie na temat :-)

  • 5. Data: 2011-07-11 18:14:28
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 11/07/2011 17:10, Waldek Godel wrote:

    l/

    > świetna odpowiedź, szkoda, że zupełnie nie na temat :-)

    Następca silnika Y20DTL to Y20DTH. Silnik odpowiada Euro 3 i jest
    niemalże kopią silnika X20DTH. Znowu, jeśli wyłączyć urządzenia
    niezbędne do przejścia z Euro 2 Euro 3, silnik ten nie ma większych
    różnic w porównaniu do swojego poprzednika. Maksymalna moc 101 KM
    dostępna jest przy 4000 obr / min zamiast 4300, zaś maksymalny moment
    obrotowy wzrasta do 230 Nm w zależności od modelu:SILNIKI OPEL 2.0 DIESEL

    Opel Astra G 2.0 16V DTI (1999-2006);
    Opel Vectra B 2.0 16v DTI (2000-02);
    Opel Vectra C 2.0 16v DTI (2002-05);

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2011-07-11 18:15:32
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 17:10:04 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    l/

    > świetna odpowiedź, szkoda, że zupełnie nie na temat :-)

    "Rodzinę dwulitrowych silników diesel firma Opel wprowadziła na rynek w
    roku 1996 i produkowała aż do 2005."

    "Opel Vectra C 2.0 16v DTI (2002-05);"

    Będziesz teraz musiał żyć z wiedzą, że Opel produkował silniki diesla i HDI
    nie jest jedynym dieslem na świecie LOL

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2011-07-11 18:19:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 11-07-2011 18:15, P.B. pisze:
    > "Rodzinę dwulitrowych silników diesel firma Opel wprowadziła na rynek w
    > roku 1996 i produkowała aż do 2005."
    > "Opel Vectra C 2.0 16v DTI (2002-05);"

    ATSD 100KM diesla w samochodzie typu Omega czy Vectra C montowali chyba
    z myślą o wielbicielach pocisków typu MB 200D ;-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2011-07-11 18:23:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 18:15:32 +0200, P.B. napisał(a):

    > "Rodzinę dwulitrowych silników diesel firma Opel wprowadziła na rynek w
    > roku 1996 i produkowała aż do 2005."

    wprowadziła też na rynek silniki 1.7 od Isuzu oraz silniki 1.9 od Fiata,
    które to też produkowała, do czasu przejścia na silniki 2.0, również
    fiatowskie.

    > Będziesz teraz musiał żyć z wiedzą, że Opel produkował silniki diesla i HDI
    > nie jest jedynym dieslem na świecie LOL

    Taa.. i były tak świetne, że większość for o Oplach, jak i angielska
    wikipedia się tego silnika tak wstydzą, że ledwo opisują jego istnienie.
    Bardziej szczegółowa informacja jest dopiero na włoskiej wikipedii..

    Na forach przy wyborze silnika 2.0 i 1.7, dobrze ponad połowa porad
    wskazuje słabszy 1.7 od Isuzu.
    Dlatego też szukałem konkretnej informacji co to za konstrukcja, a
    dokładnie czyja. Przy obecnej globalizacji pytanie nie jest trywialne.
    Choć już wiem, że jednak ich własna najprawdopodobniej. Co zresztą widać po
    ocenach tego silnika :-)

  • 9. Data: 2011-07-11 18:25:41
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-07-11 17:20, Waldek Godel pisze:
    > że GM zrobił swojego diesla to niespecjalnie
    > uwierzę

    A jak nokia zrobi telefon - to uwierzysz?
    Na tej grupie jeszcze nie pisałem, ale jesteś zamkniętym na jakąkolwiek
    wiedzę i powszechnie dostępną informację debilem.

    I - uwaga - cytuję: "Masz zaświadczenie z dysguglii"?
    P.

  • 10. Data: 2011-07-11 18:29:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 18:19:55 +0200, DoQ napisał(a):

    > ATSD 100KM diesla w samochodzie typu Omega czy Vectra C montowali chyba
    > z myślą o wielbicielach pocisków typu MB 200D ;-)

    100 KM diesla przy dobrze dobranych przełożeniach pozwala się bardzo
    sprawnie poruszać. Nie ścigać - poruszać.
    Przypominam, że przez wiele lat kultowe w Bolandzie TDI miały 90 i 110 KM i
    nawet te 90-konne były montowane do Audi 80/A4. I tabuny wąsatych Marianów
    zachwycały się jak to ciągnie ich funkiel nówki nieśmigane fury z rajchu.

    Dosyć chwalony w Oplach (żeby trzymać się tematu) 1.7 Isuzu ma całe 75
    koni. I - powtórzę się - chwalony był.