    From: "sundayman" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Zdrada INTELa, problemy z płytą główną i temuż podobnież...
    Date: Thu, 23 Sep 2010 03:06:54 +0200

    Mam otóż taki cholerycznie dziwaczny (i bardzo kłopotliwy) problem.
    Robię właśnie pewien urządź, będący w istocie PC z dwiema specjalizowanymi
    kartami audio (M-Audio).
    Za PC robi MINI-ITX D945GSEJT. I wydawałoby się, że wszystko fajnie.
    Alenie do końca...

    Otóż, płyta ta zasilana jest z "normalnego" zasilacza 12V 5A. Resztę
    potrzebną robi sobie sama.
    W tym - (minus) 12V , które znajduje się na PCI. I tu jest pies pogrzebany.
    Ja mam na PCI wsadzony riser card, który mi robi 2 PCI (no, bo karty audio
    2).
    I okazuje się, że niestety, te karty korzystają z tego -12V (jakieś
    wzmacniacze operacyjne są na tym podpięte).
    Jeszcze jak jest wsadzona jedna - to z Bogiem sprawa - co prawda
    zamiast -12V jest -6V, ale jakoś działa, i git.
    Zresztą, -12V to tam nie ma nawet w ogóle bez żadnych kart - jakieś -10.5V
    jest... no dramat.
    Ale po włożeniu drugiej robi się już -1.5V i dupa blada . Co prawda karty są
    widoczne w systemie i pozornie wszystko działa - tyle, że nic nie słychać,
    bo te wzmacniacze
    operacyjne widocznie już wysiadają...

    No i problem jest taki - co tu zrobić ? Wydajności tej przetwornicy na
    płycie raczej nie poprawię (zwłaszcza, że jej nie znalazłem na razie...).
    Czyli - chyba bym musiał dołożyć własną (da się wpiąć w tym riser cardzie) -
    tyle, że będzie musiała być włączana tymże "-12" z płyty, bo przecież nie ma
    go tam cały czas...
    Jak toto ugryźć ? Na czym by tu zrobić taką przetworniczkę +12 > -12, coby
    było w miarę prosto, i - solidnie - żeby mi toto nie wywaliło potem tych
    kart audio, bo tanie one nie są...
    Za grosze nie musi być - ma być szybko i dobrze :)

    Alternatywnie - w ostateczności mogę spróbować dać inną płytę MINI ITX,
    która ma "normalny" zasilacz, ale to już jako "ostateczna ostateczność", bo
    nie przewidziałem tego,
    a tu całość praktycznie gotowa...Poza tym jest ryzyko, czy się znowu nie
    pogryzą karty audio z czymś tam... Więc bardzo niechętnie.

    No i co myślicie ?