-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.task
.gda.pl!not-for-mail
From: Filip <q...@q...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Zdjęcie z fotoradaru - czy da się podważyć pomiar?
Date: Sat, 11 Feb 2012 05:13:33 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 63
Message-ID: <jh4ptm$314$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-235-129.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1328933622 3108 89.69.235.129 (11 Feb 2012 04:13:42 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Feb 2012 04:13:42 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.26) Gecko/20120129
Thunderbird/3.1.18
X-Antivirus: avast! (VPS 120210-1, 2012-02-10), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2433566
[ ukryj nagłówki ]Witam,
gmina przesłała mi fotkę z fotoradaru, że przekroczyłem prędkość równo o
30 km/h (80/50). (Pamiętam jak niewidoczny fotoradar pstryknął bardzo
mocno rażącym czerwonym światłem) Spojrzałem wtedy na licznik i miałem
równo 72km/h. Kobita zerknęła na gpsa i było 69km/h. Żeby jechać 80 km/h
tak jak przysłali, to bym musiał jechać 88 km/h licznikowo - to bardzo
szybko jak na tamten odcinek trasy i warunki pogodowe. Padał wówczas
deszcz i było ciemno/szaro. Miałem spory zapas czasu do celu więc nie
spieszyło mi się, cały czas miałem ustawioną prędkość na tempomacie nie
więcej jak 70km/h według gps.
Pytanie, co ja mogę w tej kwestii zrobić? Jestem przekonany, że nie
jechałem 80 km/h. A fotoradar zarejestrował rzekomo taką prędkość.
Nie chodzi mi o głupie 100 zł więcej na mandacie, tylko o sam fakt. Czy
da się w jakikolwiek sposób podważyć pomiar z fotoradaru?
Według orzeczenia LOR ponowne pomiary kontrolne powinni przeprowadzić
najpóźniej w kwietniu 2011r.
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
oad/LOR-MultaRadarC.pdf
Do dnia dzisiejszego najprawdopodobniej nie dokonano ponownych pomiarów.
Czy to może mieć wpływ na pomiary?
Decyzja zatwierdzenia jest, proszę bardzo:
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
oad/legalizacje/Decyzja_ZZT_17-2010.pdf
Świadectwo homologacji jest, proszę bardzo:
http://www.sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/d
ownload/legalizacje/504-311_60016_26.10.2011-31.10.2
012.jpg
Ale..
Według protokołu odbioru 2008-08-05, maszt ustawiony jest pod kątem 19
stopni:
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
oad/legalizacje/Sycewice_22.08.17.pdf
A według zatwierdzenia z 2009-01-20, jest 20 stopni.
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
oad/legalizacje/Decyzja_ZT_5-2009.pdf
Nastąpiło zatem przesunięcie masztu?
Według NIKu, pismo z dnia 4 lutego 2001r. na stronie 10 napisane jest:
"widoczne ślady dewastacji powłoki zewnętrznej". Czy podczas dewastacji
powłoki zewnętrznej można przesunąć maszt o 1 stopień, który będzie
powodował przekłamany pomiar prędkości?
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
oad/sgk-nik.pdf
Czy po dewastacji powłoki zewnętrznej powinni dokonać ponownych pomiarów
kontrolnych?
Dla zainteresowanych, tak robi ten fotoradar zdjęcia:
http://www.pi0tr.org/~security/fotoradar.jpg
Czy zdjęcie według Was jest na tyle czytelne aby móc rozróżnić kto
prowadził pojazd? Czy przez takie zdjęcie fotka powinna pójść według Was
do kosza? :) Nie dość, że mam wycieraczkę na gębie, to jeszcze jest
niezbyt czytelnie.. ;)
Swoją drogą bardzo fajna inwestycja. Fotoradar gminę kosztował
120.780,00 zł, spłacili go w rok czasu. A zarobili w 2009 roku
7.028.834,14zł. Z czego wydatki rzeczywiste wyniosły 2.719.419,53 zł.
Nieźle co?
A propos zmniejsza kar za wykroczenia drogowe, w praktyce wygląda to
następująco. Możecie przeczytać na stronie 20 niniejszego raportu:
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
oad/sgk-nik.pdf
Pozdrawiam
Filip
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.12 09:45 to
- 11.02.12 09:48 J.F.
- 11.02.12 10:37 J.F.
- 11.02.12 10:51 to
- 11.02.12 12:21 Pabl_o
- 11.02.12 15:12 kogutek
- 11.02.12 15:22 Jacek
- 11.02.12 16:43 megrims
- 11.02.12 19:50 AZ
- 11.02.12 20:57 Artur Maśląg
- 11.02.12 22:12 Jarek S.
- 11.02.12 22:20 Bydlę
- 11.02.12 22:56 Pa_blo
- 12.02.12 00:12 AZ
- 12.02.12 00:33 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=