  • Data: 2012-02-11 09:48:30
    Temat: Re: Zdjęcie z fotoradaru - czy da się podważyć pomiar?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 11 Feb 2012 05:13:33 +0100, Filip napisał(a):
    > Pytanie, co ja mogę w tej kwestii zrobić? Jestem przekonany, że nie
    > jechałem 80 km/h. A fotoradar zarejestrował rzekomo taką prędkość.
    > Nie chodzi mi o głupie 100 zł więcej na mandacie, tylko o sam fakt. Czy
    > da się w jakikolwiek sposób podważyć pomiar z fotoradaru?

    Praktycznie nie. Po prostu "funkcjonariusz na sluzbie ma zawsze racje".
    Szczegolnie jesli ma wydruk z aparatury.

    > Według orzeczenia LOR ponowne pomiary kontrolne powinni przeprowadzić
    > najpóźniej w kwietniu 2011r.
    > http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
    oad/LOR-MultaRadarC.pdf
    > Do dnia dzisiejszego najprawdopodobniej nie dokonano ponownych pomiarów.
    > Czy to może mieć wpływ na pomiary?

    Rozkalibrowac sie mogl, po to sa badania legalizacyjne. Aczkolwiek w takim
    stopniu to malo prawdopodobne. Zaprotestowac na tej podstawie mozesz, czy
    sad to uzna - decyzja sadu. Predzej jakies chwilowe zaklocenie to bylo.

    W zasadzie jedyna mozliwosc ingerencji to widze przez prokuratora. Jest
    swiadek, byl gps, masz jakis 1% szans ze zechce mu sie sprawe ciagnac, i
    moze cos z tego wyjdzie. Nie masz w nawigacji zapisu trasy ?

    Bo wersja druga - poszukac kolegi lotnika, pozyczyc od niego szybowcowy
    rejestrator gps, zamontowac do auta kamere, pojechac do Kobylnicy, i
    pojezdzic w kolko przed tym FR najpierw 50, a jak nie blysnie to 60.

    > Według protokołu odbioru 2008-08-05, maszt ustawiony jest pod kątem 19
    > stopni:
    > http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
    oad/legalizacje/Sycewice_22.08.17.pdf
    > A według zatwierdzenia z 2009-01-20, jest 20 stopni.

    A masz gdzies tam na zdjeciu 19 czy 20 ?

    Normalnie to dziala na twoja korzysc - skledowa w osi pomiaru mniejsza,
    jedziesz 60 a radar mierzy 56.7. Ale byc moze tu juz uwzglednili - czyli
    radar mierzy 57, a wyswietla/drukuje 60. tym niemniej 19 czy 20 to juz
    znikoma roznica

    > Dla zainteresowanych, tak robi ten fotoradar zdjęcia:
    > http://www.pi0tr.org/~security/fotoradar.jpg
    > Czy zdjęcie według Was jest na tyle czytelne aby móc rozróżnić kto
    > prowadził pojazd? Czy przez takie zdjęcie fotka powinna pójść według Was
    > do kosza? :) Nie dość, że mam wycieraczkę na gębie, to jeszcze jest
    > niezbyt czytelnie.. ;)

    Ale to jest w zasadzie twoj problem rozroznic :-)
    Wykroczenie jest, pan sie przyznaje czy wskazuje sprawce?
    W nowych przepisach w ogole fotki nie ma.

    Niewykluczone ze zdjecie jest lepsze, tylko wydruk mocno psuje jakosc.

    > A propos zmniejsza kar za wykroczenia drogowe, w praktyce wygląda to
    > następująco. Możecie przeczytać na stronie 20 niniejszego raportu:
    > http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
    oad/sgk-nik.pdf

    No to wiesz ... magnetofon w reke, zadzwonic, powiedziec ze masz zapis
    trasy z gps, ze tam jest 69 km/h przez cala wies, bo na tempomacie miales
    70 nastawione ... a jak obniza to wtedy do prokuratora - wiedza ze blednie
    mierzy, ale wystawiaja mandaty :-)

    J.