  • 1. Data: 2011-03-02 22:40:45
    Temat: Zdjęcia po światło
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    niedawno kupiłem sobie Canona 70-300 f/4-5.6 IS USM i pierwszy raz
    dzisiaj przed wschodem słońca postanowiłem go wypróbować.
    Niestety nie spodziewałem się takiej porażki przy zdjęciach pod
    światło. Co ciekawe, słońca nie było w kadrze i założona była ogromna
    osłona przeciwsłoneczna. Wielki czerwony blik zajmował około 1/6 kadru
    - pozostałe zdjęcia podobnie (trafiały się takie z mniejszą "plamą").
    Co ciekawe - hybryda Fuji S9600 przy takich samych kadrach ma naprawdę
    małe bliki!

    Niestety robię dużo zdjęć pod światło i dlatego szukam odpowiednika,
    który lepiej sobie poradzi z tym problemem. Ciekawy jestem co można by
    było kupić "lepszego" - stabilizacja w zasadzie nie musi być (i tak
    mam zawsze statyw), potrzebuję też żeby był ostrzejszy na dłuższym
    końcu, nie upieram się przy 300 (ale fajnie mieć dłuższego :-)))), do
    canona.

    Pozdrawiam
    Les

  • 2. Data: 2011-03-03 08:03:32
    Temat: Re: Zdjęcia po światło
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > pierwszy raz
    > dzisiaj przed wschodem słońca postanowiłem go wypróbować.
    > Niestety nie spodziewałem się takiej porażki przy

    Nie chciało Ci się nawet zajrzeć do pierwszych z brzegu
    testów?
    http://www.optyczne.pl/52.9-Test_obiektywu-Canon_EF_
    70-300_mm_f_4-5.6_IS_USM_Odblaski.html

> [...]
    > dłuższym
    > końcu, nie upieram się przy 300 (ale fajnie mieć dłuższego

    Patrząc na powyższe zdanie można wysnuć ostrożny wniosek, że
    ten 70-300 kupiłeś zupełnie przypadkowo ;-))). Ale nie
    przejmuj się, mi też to się zdarza ;-)))

  • 3. Data: 2011-03-03 13:37:56
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Patrz c na powy sze zdanie mo na wysnu ostro ny wniosek, e
    > ten 70-300 kupi e zupe nie przypadkowo ;-))). Ale nie
    > przejmuj si , mi te to si zdarza ;-)))

    Niestety wybierałem długo - nie przyszło mi do głowy, że może być tak
    źle. Moja wina.
    Ale co w zamian jest lepszego??

    Pozdrawiam
    Les

  • 4. Data: 2011-03-04 20:32:38
    Od: KASA <n...@...m.a.i.l>

    W dniu 2011-03-03 14:37, Les pisze:

    > Niestety wybierałem długo - nie przyszło mi do głowy, że może być tak
    > źle. Moja wina.
    > Ale co w zamian jest lepszego??
    >
    > Pozdrawiam
    > Les

    Może nowy tamron 70-300 USD? Zbiera bardzo dobre opinie i w systemie
    Canona wydaje się dobrym wyborem. Ludzie chwalą przede wszystkim
    stabilizację oraz ostrość na całym kadrze. Na optycznych jest test i są
    też sample ze zdjęć pod światło.

    Pozdrawiam
    KASA