-
1. Data: 2002-11-30 20:50:07
Temat: Zdecydowanie nie polecam TELE2
Od: "studium" <s...@l...pl>
Zdecydowanie nie polecam TELE2
Od kilku miesięcy nie możemy doprosić się faktur korygujących od TELE2.
Uporczywie naliczają VAT, z którego jako szkoła jesteśmy zwolnieni od blisko
roku. Po długiej korespondencji z p. Anną Steciuk (Customer Support Manager
w Tele2) zostaliśmy poinformowani, że tego typu sytuacje nie wystąpią, że
zostaną przesłane faktury korygujące. Niestety do dzisiaj ich nie
otrzymaliśmy. Firma raczyła łaskawie przesłać prawidłowo wypełnioną fakturę
za listopad, która została natychmiast zapłacona.
Jakby tego było mało, właśnie zostaliśmy odłączeni od Internetu. Zadzwoniłem
więc do serwisu firmy TELE2 i usłyszałem, że zalegamy z płatnościami. Na
moje pytanie, jak możemy uiszczać należną opłatę, jeśli nie otrzymujemy
właściwych faktur, pracownik odesłał mnie do biura obsługi klienta. A tam
po godzinie 17 nikogo nie ma.
Zdegustowany jestem faktem, jak firma o de facto krajowym zasięgu lekceważy
klienta, nie mogąc (lub nie chcąc) w ciągu kilku miesięcy uporać się z taką
błahostką. Potrafi za to przysyłać bzdurne wezwania do uiszczania zaległych
opłat, które występują tylko i wyłącznie z winy TELE2!. Potrafi też
pozbawić klienta usługi, za którą zapłacił!!!
Marek Krzywania
dyrektor Liceum Ogólnokształcącego im. ppłk. Zbigniewa Kiedacza
62-030 Luboń, ul. Armii Poznań 27, tel.(61)8102-278, fax.(61)8102-046
l...@s...pl
Piotr Jezierski
dyrektor Policealnego Studium Informatycznego
s...@s...pl
-
2. Data: 2002-12-01 08:42:16
Temat: Re: Zdecydowanie nie polecam TELE2
Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>
studium <s...@l...pl> wrote:
>
> Na moje pytanie, jak możemy uiszczać należną opłatę, jeśli nie
> otrzymujemy właściwych faktur
Ja Ci powiem jak sobie poradziłem z jedną z firm monitoringowych,
która w umowie ma taki (niekorzystny dla mnie) zapis:
(cytuje z pamięci, ale chodzi o sens)
1. Abonament płatny jest na podstawie faktury wystawianej za każdy
okres rozliczeniowy (1 miesiąc)
2. Abonent zobowiązany jest do regulowania należności w terminie
wyznaczonym na fakturze VAT
3. Fakt nie otrzymania faktury nie zwalnia abonenta z obowiązku
uregulowania należności
No i jakoś nie szło im to przysyłanie faktur.
Ja nie płaciłem, bo nie znałem kwot ani terminów.
Po 3 miesiącach przysłali zastraszenie zerwaniem umowy (zaprzestaniem
świadczenia usług) i karami finansowymi z nią związanymi.
Zadzwoniłem i zrobiłem awanturę. Przysłali zaległe faktury, ale
jednocześnie przypomnieli mi o tym zapisie w umowie. Ok, fakt,
nie pamiętałem o nim wcześniej.
2 miesiące później znowu przestali przysyłać faktury.
Stwierdziłem, że nie będę im kredytował VATu i zacząłem
płacić tylko kwoty netto za usługi, za które abonament
zgodnie z umową płacić musiałem, a na które faktur nie
otrzymywałem.
Od wtedy nie spóźnili się z fakturą ani razu :>
A Tobie, jeżeli masz aż takie problemy, radzę szybko zrobić aneks
do umowy z TELE2, który będzie jasno precyzował następujące kwestie:
1. Operator ma Ci przysyłać faktury listem POLECONYM.
2. Ty płacisz tylko i wyłącznie na podstawie dostarczonej w ten
sposób POPRAWNIE WYSTAWIONEJ faktury.
3. Nieuregulowanie należności będące wynikiem niepoprawnie
wystawionej bądź niedostarczonej faktury nie może być
powodem zerwania umowy ze strony operatora, a w szczególności
zaprzestaniem świadczenia usług.
To trzecie brzmi jak paranoja, ale jak pokazuje Twoja historia,
taka paranoja zdarza się w rzeczywistości.
--
Tomek