  • 1. Data: 2002-11-30 20:50:07
    Temat: Zdecydowanie nie polecam TELE2
    Od: "studium" <s...@l...pl>

    Zdecydowanie nie polecam TELE2

    Od kilku miesięcy nie możemy doprosić się faktur korygujących od TELE2.
    Uporczywie naliczają VAT, z którego jako szkoła jesteśmy zwolnieni od blisko
    roku. Po długiej korespondencji z p. Anną Steciuk (Customer Support Manager
    w Tele2) zostaliśmy poinformowani, że tego typu sytuacje nie wystąpią, że
    zostaną przesłane faktury korygujące. Niestety do dzisiaj ich nie
    otrzymaliśmy. Firma raczyła łaskawie przesłać prawidłowo wypełnioną fakturę
    za listopad, która została natychmiast zapłacona.
    Jakby tego było mało, właśnie zostaliśmy odłączeni od Internetu. Zadzwoniłem
    więc do serwisu firmy TELE2 i usłyszałem, że zalegamy z płatnościami. Na
    moje pytanie, jak możemy uiszczać należną opłatę, jeśli nie otrzymujemy
    właściwych faktur, pracownik odesłał mnie do biura obsługi klienta. A tam
    po godzinie 17 nikogo nie ma.
    Zdegustowany jestem faktem, jak firma o de facto krajowym zasięgu lekceważy
    klienta, nie mogąc (lub nie chcąc) w ciągu kilku miesięcy uporać się z taką
    błahostką. Potrafi za to przysyłać bzdurne wezwania do uiszczania zaległych
    opłat, które występują tylko i wyłącznie z winy TELE2!. Potrafi też
    pozbawić klienta usługi, za którą zapłacił!!!

    Marek Krzywania
    dyrektor Liceum Ogólnokształcącego im. ppłk. Zbigniewa Kiedacza
    62-030 Luboń, ul. Armii Poznań 27, tel.(61)8102-278, fax.(61)8102-046
    l...@s...pl
    Piotr Jezierski
    dyrektor Policealnego Studium Informatycznego
    s...@s...pl

  • 2. Data: 2002-12-01 08:42:16
    Temat: Re: Zdecydowanie nie polecam TELE2
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    studium <s...@l...pl> wrote:

    > Na moje pytanie, jak możemy uiszczać należną opłatę, jeśli nie
    > otrzymujemy właściwych faktur

    Ja Ci powiem jak sobie poradziłem z jedną z firm monitoringowych,
    która w umowie ma taki (niekorzystny dla mnie) zapis:
    (cytuje z pamięci, ale chodzi o sens)

    1. Abonament płatny jest na podstawie faktury wystawianej za każdy
    okres rozliczeniowy (1 miesiąc)
    2. Abonent zobowiązany jest do regulowania należności w terminie
    wyznaczonym na fakturze VAT
    3. Fakt nie otrzymania faktury nie zwalnia abonenta z obowiązku
    uregulowania należności

    No i jakoś nie szło im to przysyłanie faktur.
    Ja nie płaciłem, bo nie znałem kwot ani terminów.
    Po 3 miesiącach przysłali zastraszenie zerwaniem umowy (zaprzestaniem
    świadczenia usług) i karami finansowymi z nią związanymi.
    Zadzwoniłem i zrobiłem awanturę. Przysłali zaległe faktury, ale
    jednocześnie przypomnieli mi o tym zapisie w umowie. Ok, fakt,
    nie pamiętałem o nim wcześniej.

    2 miesiące później znowu przestali przysyłać faktury.
    Stwierdziłem, że nie będę im kredytował VATu i zacząłem
    płacić tylko kwoty netto za usługi, za które abonament
    zgodnie z umową płacić musiałem, a na które faktur nie
    otrzymywałem.

    Od wtedy nie spóźnili się z fakturą ani razu :>

    A Tobie, jeżeli masz aż takie problemy, radzę szybko zrobić aneks
    do umowy z TELE2, który będzie jasno precyzował następujące kwestie:

    1. Operator ma Ci przysyłać faktury listem POLECONYM.
    2. Ty płacisz tylko i wyłącznie na podstawie dostarczonej w ten
    sposób POPRAWNIE WYSTAWIONEJ faktury.
    3. Nieuregulowanie należności będące wynikiem niepoprawnie
    wystawionej bądź niedostarczonej faktury nie może być
    powodem zerwania umowy ze strony operatora, a w szczególności
    zaprzestaniem świadczenia usług.

    To trzecie brzmi jak paranoja, ale jak pokazuje Twoja historia,
    taka paranoja zdarza się w rzeczywistości.

    --
    Tomek