  • 1. Data: 2002-11-30 20:51:21
    Temat: Internet TPSA, POLPAK i pula adresów IP
    Od: "Morthond" <m...@w...pl>

    Przydzielono nam 4 adresy IP, z czego jeden jest identyczny jak adres
    podsieci.
    Czy to jest OK?

    Pozdr,
    Morthond.

  • 2. Data: 2002-12-01 08:40:44
    Temat: Re: Internet TPSA, POLPAK i pula adresów IP
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    Użytkownik Morthond napisał:
    > Przydzielono nam 4 adresy IP, z czego jeden jest identyczny jak adres
    > podsieci.
    > Czy to jest OK?
    Tak
    Potrzebujesz dwa adresy do połączenia typu PTP:
    Ruter: *.*.*.******01
    Twój: *.*.*.******10
    Opakowuje się je maską 2bitową czyl masz łącznie 4 adresy. O ile tego
    sieciowego raczej się nie używa to pozostaje adres z dwoma ostatnimi
    bitami 11 który można używać.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-12-01 08:41:04
    Od: c...@a...com

    In article <as72p3$hdh$1@news.tpi.pl>, Morthond wrote:
    > Przydzielono nam 4 adresy IP, z czego jeden jest identyczny jak adres
    > podsieci.
    > Czy to jest OK?

    Może Ci przydzielono 4 adresy, z czego jeden jest adresem
    podsieci. Na pewno obiecywali Ci 4 adresy do wykorzystania?
    Bo 4-ech do użytku to się raczej nie przydziela.
    Albo przydziela się 4-ro adresową podsieć i do użytku
    zostają Ci 2 adresy, albo 8-mio adresową i do użytku masz 6.
    Itd.

    --c

  • 4. Data: 2002-12-01 08:41:12
    Od: "Tomasz Slaski" <t...@a...pl>

    Użytkownik "Morthond" <m...@w...pl> napisał:

    > Przydzielono nam 4 adresy IP, z czego jeden jest
    > identyczny jak adres podsieci.
    > Czy to jest OK?

    Wyglada na to, że przydzielono Ci _jeden_ adres do wykorzystania.
    Reszta to najpewniej adres sieci, broadcast i brama domyślna. Tak np.
    jest przy DSL 512.

    --
    Tom @ Home

  • 5. Data: 2002-12-01 08:41:27
    Od: Wojciech Scigala <u...@s...wojtus.net>

    Morthond wrote:

    > Przydzielono nam 4 adresy IP, z czego jeden jest identyczny jak adres
    > podsieci.
    > Czy to jest OK?
    Jak najbardziej. Jeden z nich (zapewne o najwyższym numerze) zostanie
    pewnie użyty jako rozgłoszeniowy (broadcast), tym samym pozostawiając Ci
    2 do dyspozycji. O ile to nie są adresy na styku Polpak-Ty, wtedy
    zostaje Ci tylko jeden. Gratulacje! :)

    --
    Wojtuś.net __|__
    FidoNet: 2:484/47 `--------o--------'

  • 6. Data: 2002-12-01 18:38:17
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    Użytkownik Tomasz Slaski napisał:
    > Wyglada na to, że przydzielono Ci _jeden_ adres do wykorzystania.
    > Reszta to najpewniej adres sieci, broadcast i brama domyślna. Tak np.
    > jest przy DSL 512.
    W połączeniach Pont-to-Point nie istnieje potrzeba korzystania z adresu
    rozgłoszeniowego. Sieć Frame-Relay która jest właśnie typu P-T-P nie
    używa broadcastu, który o ile wiem jest przydatny jedynie dla sieci
    Ethernet. Śmiało więc korzystajcie z ostatniego adresu:-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-12-01 18:38:22
    Od: kowal <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com.waw.pl>

    Morthond zeznal:

    standartowa procedura plpak, jak chesz wiecej IP to http://ripe.tpnet.pl/

    --
    Informatyk uniwersytecki nie wie co to jest /dev/null
    i dlaczego wlasnie na to urzadzenie nalezy wykonywac backupy.

  • 8. Data: 2002-12-02 07:08:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Morthond" <m...@w...pl> writes:

    > Przydzielono nam 4 adresy IP, z czego jeden jest identyczny jak adres
    > podsieci.

    A inny zapewne jest identyczny jak adres podsieci + 3, albo inaczej
    broadcast all-ones.

    > Czy to jest OK?

    To zalezy od tego, ile adresow naprawde potrzebujecie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2002-12-02 10:40:35
    Od: Tomasz Slaski <t...@a...pl>

    maciek kanski wrote:

> [...]
    > używa broadcastu, który o ile wiem jest przydatny jedynie dla sieci
    > Ethernet. Śmiało więc korzystajcie z ostatniego adresu:-)

    Erkmm...
    Własnie mam przed soba formularz DSL 512 i tabelke z IP:
    80.55.80.xxx - adres sieci
    80.55.80.xxx+1 - adres modemu (default gateway)
    80.55.80.xxx+2 - adres dla abonenta
    80.55.80.xxx+3 - broadcast
    Maska: 255.255.255.252 - czyli jak byk _1 IP do wykorzystania_

    --
    TOM
    TS635-RIPE LAN/MAN BAFH

  • 10. Data: 2002-12-02 11:26:20
    Od: G...@f...onet.pl

    On Mon, 2 Dec 2002 10:40:35 +0000 (UTC) I had a dream that Tomasz Slaski <t...@a...pl>
    wrote:
> [...]
    >80.55.80.xxx+2 - adres dla abonenta
    >80.55.80.xxx+3 - broadcast
    >Maska: 255.255.255.252 - czyli jak byk _1 IP do wykorzystania_

    No dobrze, ale łącze modem-komputer w przypadku DSL to czysty Ethernet,
    więc tam musi być broadcast.

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.