-
1. Data: 2010-03-25 20:25:56
Temat: Zawór EGR
Od: Tata <k...@k...net.pl>
VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną
rurką od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po
wyczyszczeniu ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci?
Czy trzeba coś wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki
i jest chyba sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.
Z ukłonami
MJ
-
2. Data: 2010-03-26 08:31:24
Temat: Re: Zawór EGR
Od: "luis" <c...@C...pl>
Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
news:hogdbt$idu$1@news.dialog.net.pl...
> VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną rurką
> od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po wyczyszczeniu
> ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci? Czy trzeba coś
> wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba
> sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.
>
> Z ukłonami
> MJ\
Witam
Możesz tak zrobić jeżeli zawór jest sprawny, ale skoro ktoś go zaślepił to
pewnie miał jakiś powód, sprawdż czy jest szczelny, jeśli nie, to zostaw tak
jak jest albo wymień na nowy.
Pozdr
luis
-
3. Data: 2010-03-26 09:08:55
Temat: Re: Zawór EGR
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
luis pisze:
> Witam
> Możesz tak zrobić jeżeli zawór jest sprawny, ale skoro ktoś go zaślepił
> to pewnie miał jakiś powód, sprawdż czy jest szczelny, jeśli nie, to
> zostaw tak jak jest albo wymień na nowy.
>
> Pozdr
> luis
ja miałem sprawny ale zaślepiłem, bo cała masa syfu lądowała w
kolektorze ssącym, do tego stopnia, że czujnik podciśnienia (mpasensor)
przestał funkcjonować i trzeba było go czyścić. Teraz EGR jest
zaślepiony (nie odłączony ale tylko zaślepiony) problemów brak.
Jestem za ekologią ale realizowaną w przemyślany sposób a to rozwiązanie
nic wspólnego z profesjonalizmem nie ma.
--
krzysiek82
-
4. Data: 2010-03-26 10:39:04
Temat: Re: Zawór EGR
Od: "luis" <c...@C...pl>
Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
news:hohq7r$qq3$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> luis pisze:
>> Witam
>> Możesz tak zrobić jeżeli zawór jest sprawny, ale skoro ktoś go zaślepił
>> to pewnie miał jakiś powód, sprawdż czy jest szczelny, jeśli nie, to
>> zostaw tak jak jest albo wymień na nowy.
>>
>> Pozdr
>> luis
>
> ja miałem sprawny ale zaślepiłem, bo cała masa syfu lądowała w kolektorze
> ssącym, do tego stopnia, że czujnik podciśnienia (mpasensor) przestał
> funkcjonować i trzeba było go czyścić. Teraz EGR jest zaślepiony (nie
> odłączony ale tylko zaślepiony) problemów brak.
> Jestem za ekologią ale realizowaną w przemyślany sposób a to rozwiązanie
> nic wspólnego z profesjonalizmem nie ma.
>
> --
Nie chodzi mi aż tak bardzo o ekologię, w niektórych dieslach po zaślepieniu
egr komputer wywala błąd, nie wiem jak jest w vw, u minie w mazdzie tak
właśnie się dzieje.
--
-
5. Data: 2010-03-26 10:45:13
Temat: Re: Zawór EGR
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
luis pisze:
> Nie chodzi mi aż tak bardzo o ekologię, w niektórych dieslach po
> zaślepieniu egr komputer wywala błąd, nie wiem jak jest w vw, u minie w
> mazdzie tak właśnie się dzieje.
u mnie w jtd także wywalał ale się tym nie przejmowałem bo on nie ma na
nic wpływu, przy okazji korekty oprogramowania ECU egr został wywalony z
softu i po temacie.
--
krzysiek82
-
6. Data: 2010-03-26 12:35:23
Temat: Re: Zawór EGR
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości:
>
> VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną rurką
> od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po wyczyszczeniu
> ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci? Czy trzeba coś
> wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba
> sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.
Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie
emisji tlenkó azotu (NOx) i głośniejsza pracę na biegu jałowym to powoduje
_znaczne_ zanieczyszczenie kanałów dolotowych z powodu nanoszenia na nie
drobinek sadzy ze spalin, które dzięki temu ustrojstwowi są doprowadzane do
cylindrów.
Ponadto oprócz gromadzenia nagaru w kolektorze dolotowym drobinki sadzy z
EGR'a mogą czasami zostac zassane do turbinku i spowodować jej uszkodzenie.
Kolejna rzecz to, to że w niektóych silnikach po zaślepieniu EGR (i jego
programowym wyłączeniu w ECU bądź zmniejszeniu korekcji widzianych w ECU)
spalanie...spadło (niekiedy o ciut ponad 1 litr)
Tutaj masz opis co powoduje te badziew ekologów -
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7065&sid=
677ff9169980834ca286ee8faf382014
Więc jeśli twoje autko jeździ ok (nie odczuwasz strat mocy) to zostaw te
zawór zaślepiony.
> Z ukłonami
> MJ
Pozdr.
--
Bugatti
-
7. Data: 2010-03-26 12:37:42
Temat: Re: Zawór EGR
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości:
> Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie
> emisji tlenkó azotu (NOx)
oczywiście miało być zmniejszenie
;)
--
Bugatti