-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
From: "Bugatti" <s...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zawór EGR
Date: Fri, 26 Mar 2010 12:35:23 +0100
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 33
Message-ID: <hoi5tl$g5v$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
References: <hogdbt$idu$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1269603061 16575 149.156.157.66 (26 Mar 2010 11:31:01 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Mar 2010 11:31:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
X-Antivirus: avast! (VPS 100325-1, 2010-03-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267415
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości:
>
> VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną rurką
> od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po wyczyszczeniu
> ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci? Czy trzeba coś
> wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba
> sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.
Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie
emisji tlenkó azotu (NOx) i głośniejsza pracę na biegu jałowym to powoduje
_znaczne_ zanieczyszczenie kanałów dolotowych z powodu nanoszenia na nie
drobinek sadzy ze spalin, które dzięki temu ustrojstwowi są doprowadzane do
cylindrów.
Ponadto oprócz gromadzenia nagaru w kolektorze dolotowym drobinki sadzy z
EGR'a mogą czasami zostac zassane do turbinku i spowodować jej uszkodzenie.
Kolejna rzecz to, to że w niektóych silnikach po zaślepieniu EGR (i jego
programowym wyłączeniu w ECU bądź zmniejszeniu korekcji widzianych w ECU)
spalanie...spadło (niekiedy o ciut ponad 1 litr)
Tutaj masz opis co powoduje te badziew ekologów -
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7065&sid=
677ff9169980834ca286ee8faf382014
Więc jeśli twoje autko jeździ ok (nie odczuwasz strat mocy) to zostaw te
zawór zaślepiony.
> Z ukłonami
> MJ
Pozdr.
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 26.03.10 12:37 Bugatti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=