-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
From: "Bugatti" <s...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zawór EGR
Date: Fri, 26 Mar 2010 12:35:23 +0100
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 33
Message-ID: <hoi5tl$g5v$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
References: <hogdbt$idu$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1269603061 16575 149.156.157.66 (26 Mar 2010 11:31:01 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Mar 2010 11:31:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
X-Antivirus: avast! (VPS 100325-1, 2010-03-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267415
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości:
>
> VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną rurką
> od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po wyczyszczeniu
> ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci? Czy trzeba coś
> wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba
> sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.
Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie
emisji tlenkó azotu (NOx) i głośniejsza pracę na biegu jałowym to powoduje
_znaczne_ zanieczyszczenie kanałów dolotowych z powodu nanoszenia na nie
drobinek sadzy ze spalin, które dzięki temu ustrojstwowi są doprowadzane do
cylindrów.
Ponadto oprócz gromadzenia nagaru w kolektorze dolotowym drobinki sadzy z
EGR'a mogą czasami zostac zassane do turbinku i spowodować jej uszkodzenie.
Kolejna rzecz to, to że w niektóych silnikach po zaślepieniu EGR (i jego
programowym wyłączeniu w ECU bądź zmniejszeniu korekcji widzianych w ECU)
spalanie...spadło (niekiedy o ciut ponad 1 litr)
Tutaj masz opis co powoduje te badziew ekologów -
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7065&sid=
677ff9169980834ca286ee8faf382014
Więc jeśli twoje autko jeździ ok (nie odczuwasz strat mocy) to zostaw te
zawór zaślepiony.
> Z ukłonami
> MJ
Pozdr.
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 26.03.10 12:37 Bugatti
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=