eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZawór EGRRe: Zawór EGR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zawór EGR
    Date: Fri, 26 Mar 2010 12:35:23 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 33
    Message-ID: <hoi5tl$g5v$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <hogdbt$idu$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1269603061 16575 149.156.157.66 (26 Mar 2010 11:31:01 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Mar 2010 11:31:01 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    X-Antivirus: avast! (VPS 100325-1, 2010-03-25), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267415
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości:
    >
    > VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną rurką
    > od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po wyczyszczeniu
    > ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci? Czy trzeba coś
    > wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba
    > sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.

    Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie
    emisji tlenkó azotu (NOx) i głośniejsza pracę na biegu jałowym to powoduje
    _znaczne_ zanieczyszczenie kanałów dolotowych z powodu nanoszenia na nie
    drobinek sadzy ze spalin, które dzięki temu ustrojstwowi są doprowadzane do
    cylindrów.
    Ponadto oprócz gromadzenia nagaru w kolektorze dolotowym drobinki sadzy z
    EGR'a mogą czasami zostac zassane do turbinku i spowodować jej uszkodzenie.
    Kolejna rzecz to, to że w niektóych silnikach po zaślepieniu EGR (i jego
    programowym wyłączeniu w ECU bądź zmniejszeniu korekcji widzianych w ECU)
    spalanie...spadło (niekiedy o ciut ponad 1 litr)
    Tutaj masz opis co powoduje te badziew ekologów -
    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7065&sid=
    677ff9169980834ca286ee8faf382014

    Więc jeśli twoje autko jeździ ok (nie odczuwasz strat mocy) to zostaw te
    zawór zaślepiony.


    > Z ukłonami
    > MJ

    Pozdr.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: