  • 1. Data: 2010-01-01 17:55:03
    Temat: Zasilanie - energia
    Od: "Marian Krzak" <m...@u...poczta.onet.pl>

    Mam problem z zasilaniem.

    Opisze to tak:
    Mam dwa systemy, na pierwszej partycji WinXP, a na drugiej Vista.
    Na żadnym z nich nie działa "Wyłącz ekran po" np. 10 minutach
    Może sobie komputer stać bezczynnie przez całe godziny, a ekran ani drgnie.
    Zaznaczam, że ta opcja działała przez długie lata, a teraz przestała.
    Aby sprawdzić dokładnie podłączyłem drugi dysk i zainstalowałem na nim
    Windows7 i sytuacja ta sama, ekran nie gaśnie po np.10 minutach.
    IMO nie jest to wada systemowa, a sprzętowa?.
    Co może powodować taki stan, czy to zasilacz (mam Chiftec 400W), a
    może.......?

    Pozdrawiam
    Marian

  • 2. Data: 2010-01-02 17:51:06
    Temat: Re: Zasilanie - energia
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Marian Krzak" <m...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > IMO nie jest to wada systemowa, a sprzętowa?.
    > Co może powodować taki stan, czy to zasilacz (mam Chiftec 400W), a

    Niekompatybilny monitor???
    Ja i tak zawsze wyłączam tę funkcję, bo Windows XP CZĘSTO ma
    problemy z wyjściem z tego STANU. Konieczny jest wtedy reset zamiast
    poruszenia myszką. Jak mam wyłaczyć komputer, to go WYŁĄCZAM na listwie.
    Wtedy żadne przypadkowe przepięcie go nie zabije.
    Robię tak od czasu, jak znajomemu zabiło skaner i aparat cyfrowy, bo
    zostawił podłączone
    do kompa, a w nocy była burza...

    Feromon

  • 3. Data: 2010-01-05 09:34:25
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Feromon pisze:
    > Ja i tak zawsze wyłączam tę funkcję, bo Windows XP CZĘSTO ma

    Nie Windows XP ma z tym problemy, ale *Ty* masz z tym prob-
    lemy, bo *bardzo* rzadko się spotykałem z taką przypadłością.

    > Robię tak od czasu, jak znajomemu zabiło skaner i aparat cyfrowy, bo
    > zostawił podłączone
    > do kompa, a w nocy była burza...

    Jak odpowiednio blisko walnie, to nawet rozłączenie wszystkich
    kabli nie pomoże ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2010-01-05 09:36:13
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Marian Krzak pisze:
    > Może sobie komputer stać bezczynnie przez całe godziny, a ekran ani drgnie.

    Jaka karta graficzna? Czytałem ostatnio o jakichś problemach
    sterowników ATI z niektórymi modelami kart.

    > Co może powodować taki stan, czy to zasilacz (mam Chiftec 400W), a

    Zasilacz na pewno nie, nie ma nic wspólnego ze sterowaniem
    monitorem. Wyjdź z tego, że uśpienie monitora następuje pro-
    gramowo (sterownik odcina sygnały synchronizacji). Skoro
    monitor nie wygasa, to przyczyna jest programowa (sterownik
    nigdy nie programuje CRTC na wyłączenie synchronizacji).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |