  • 1. Data: 2010-01-01 12:49:34
    Temat: Taki zestaw...
    Od: "Andre" <a...@p...fm>

    Witam!

    Czas zakupic troszke nowszy sprzet, bo Athlon XP juz zaczyna mnie swoja
    szybkoscia zloscic.

    W zwiazku z tym wybralem takie oto elementy:
    plyta - Gigabyte GA-MA785GT-UD3H
    procesor - Athlon II 245
    pamiec - OCZ 2GiB (OCZ3V13332G)

    Co o tym myslicie?

    Zasilacz (350W Chieftec), dyski, naped przekladam. Komputer nie jest do
    gier, wiec grafika wbudowana mi wystarczy.
    W planie jest dokupienie drugiego modulu ram w pozniejszym czasie.
    Jestem zwolennikiem AMD i wolalbym kupic procesor od tej firmy. Moj
    budzet to ok 800zl.
    Bedzie wykorzystywany do nieliniowej edycji filmow, grafiki, kodowania
    obrazu.

    Czy skok wydajnosciowy miedzy Athlonem XP 2500+ a Athlonem II 254
    bedzie zauwazalny?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 2. Data: 2010-01-01 12:54:09
    Temat: Re: Taki zestaw...
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andre" <a...@p...fm> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > budzet to ok 800zl.
    > Bedzie wykorzystywany do nieliniowej edycji filmow, grafiki, kodowania

    Może znajdziesz dodatkowe pieniądze na mocniejszy procesor?

    > Czy skok wydajnosciowy miedzy Athlonem XP 2500+ a Athlonem II 254
    > bedzie zauwazalny?

    To zależy czy codec obsługuje wiele rdzeni.

  • 3. Data: 2010-01-01 13:01:45
    Od: "Andre" <a...@p...fm>

    qwerty wrote:

    > Może znajdziesz dodatkowe pieniądze na mocniejszy procesor?

    Chwilowo nie dam rady, dlatego zdecydowalem sie na przyzwoity
    wpolczynnik cena/wydajnosc.
    Jak pozniej bedzie troszke wiecej grosza, to mam zamiar wymienic na
    Phenom II 945, a tego Athlona sprzedam na Allegro.

    > To zależy czy codec obsługuje wiele rdzeni.

    A samo to, ze taktowanie jest ponad 1GHz wyzsze i architektura o 2
    generacje nowsza nie da duzego przyrostu mocy?
    Kodeki, ktorych uzywam wykorzystuja wiele rdzeni.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 4. Data: 2010-01-01 14:36:37
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 1 Jan 2010 12:49:34 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

> [...]
    > obrazu.
    >
    > Czy skok wydajnosciowy miedzy Athlonem XP 2500+ a Athlonem II 254

    Kup Phenoma II 250. Jak poszukasz odpowiednią serię masz jakieś 80% szans,
    że odblokujesz pozostałe rdzenie.

  • 5. Data: 2010-01-01 18:57:33
    Od: "Andre" <a...@p...fm>

    Leszek K. wrote:

    > Kup Phenoma II 250. Jak poszukasz odpowiednią serię masz jakieś 80%
    > szans, że odblokujesz pozostałe rdzenie.

    O, to ciekawa informacja.
    A jakiej serii musialbym szukac?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 6. Data: 2010-01-01 19:09:12
    Od: "Andre" <a...@p...fm>

    Leszek K. wrote:

    > Kup Phenoma II 250. Jak poszukasz odpowiednią serię masz jakieś 80%
    > szans, że odblokujesz pozostałe rdzenie.

    Ale zaraz. Przeciez zaden model Phenom nie ma oznaczenia 250.
    A Athlony II maja mniejszy cache.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 7. Data: 2010-01-01 20:31:18
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 1 Jan 2010 19:09:12 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

    > Ale zaraz. Przeciez zaden model Phenom nie ma oznaczenia 250.
    > A Athlony II maja mniejszy cache.

    Literówka. Chodziło o 550. Co do "dobrych" serii to poszukaj na google. Nie
    chcę żadnej z żadnych znanych mi list polecać bo jak trafisz
    "niepodkręcalnego" to będzie na mnie.

  • 8. Data: 2010-01-01 20:58:15
    Od: RyAn <r...@k...pl>

    W dniu 01-01-2010 20:09, Andre pisze:

    > Ale zaraz. Przeciez zaden model Phenom nie ma oznaczenia 250.
    > A Athlony II maja mniejszy cache.

    Jak to nie ma .
    AMD Athlon II X2 Processor Details

    * The AMD Athlon II X2 250 performs exceptionally well when
    combined with AMD chipsets and integrated graphics solutions to create
    an all-AMD platform. Platforms featuring all-AMD technology can deliver
    up to twice the graphics performance of those with Intel integrated
    graphics.?
    * Windows(R) 7 is optimized for multi-core processors like AMD
    Athlon(TM) II processors to give consumers an amazingly fast, simple and
    engaging PC experience.** For example, Windows 7 is tuned to make the
    most of these new processors' power management features, such as AMD
    PowerNow!(TM) 3.0 technology. AMD power management technologies, in
    combination with Windows 7, can help OEMs and partners to build
    exceptionally green, cool and quiet PCs.
    * Based on AMD's acclaimed 45nm process technology, the AMD Athlon
    II dual-core processor has a TDP of 65W and can slash power consumption
    by up to 50 percent when doing basic tasks, up to 40 percent when
    running heavy workloads and up to 50 percent when at idle.?

    --
    pozdrawiam
    RyAn

  • 9. Data: 2010-01-02 08:06:11
    Od: "Andre" <a...@p...fm>

    RyAn wrote:

    > Jak to nie ma .
    > AMD Athlon II X2 Processor Details

    Czytanie ze zrozumieniem: Phenom-Athlon.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 10. Data: 2010-01-02 19:23:32
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 01-01-2010 o 19:57 Andre napisał na pl.comp.pecet:

    > O, to ciekawa informacja.
    > A jakiej serii musialbym szukac?

    Teraz już są marne szanse, aby znaleźć takiego co się da odblokować.
    Tu więcej na ten temat:
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t
    =227004

    --