  • 1. Data: 2009-10-12 07:28:02
    Temat: Zasilanie 24 V AC.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Czy do zasilania kamer CCTV na 24 V zmiennego (ok. 0,5 A/kamerę z grzałką) zastosować
    po prostu jakiś transformator z 230 V, czy
    raczej jakiś zasilacz ?
    W tym konkretnym modelu kamera lepiej znosi mrozy (niższa dopuszczalna temperatura
    pracy, zapewne z uwagi na parametry wewnetrznej
    grzałki) przy zasilaniu 24 V AC niż przy 12 V DC, stąd pewna zmiana na zmienny
    wczesniejszej koncepcji zasilania stałym.
    THX

  • 2. Data: 2009-10-12 08:59:37
    Temat: Re: Zasilanie 24 V AC.
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

    > Czy do zasilania kamer CCTV na 24 V zmiennego (ok. 0,5 A/kamerę z grzałką)
    > zastosować po prostu jakiś transformator z 230 V, czy
    > raczej jakiś zasilacz ?

    Najprostrze rozwiązanie zawsze jest najlepsze. Zastosuj zwykły transformator
    toroidalny i będziesz miał spokój na lata.

  • 3. Data: 2009-10-12 09:20:24
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A czy znajdę takie transformatorki do zasilania lokalnego 0,5 A (12 wat)?
    I jak dodatkowo zaizolowac przed ewentualną kondensacją (metalowa obudowa na
    zewnątrz)?

    -----

  • 4. Data: 2009-10-12 09:50:21
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > grzałki) przy zasilaniu 24 V AC niż przy 12 V DC, stąd pewna zmiana na
    > zmienny wczesniejszej koncepcji zasilania stałym.

    Większość kamer 24VAC można włączyć takze na 12VDC ale ty masz grzałke
    jeszcze. Będzie słabiej grzała. No ale u mnie np. kamera sama w sobie tyle
    ciepła wydziela że nawet przy -25 działała.

    Gdybyś chciał zastosować zasilacz impulsowy na wyjściu którego jest 24V
    prostokąt to się zastanów. Jeżeli kamera ma dość szybkie diody na wejściu
    to sobie poradzi zarówno ze zwykłą sinusoida jak i z prostokątem
    przetwornicy o sporo większej częstotliwości. Jezeli diody są zwykłe to może
    się okazać że je najnormalniej w świecie usmażysz na zasilaczu impulsowym.

    Marek

  • 5. Data: 2009-10-12 10:08:06
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    To dobra wiadomość z działaniem kamery, choć są dwie kwestie - sama kamera oraz
    kondensacja o wewnętrznej strony poliweglanowej
    osłony obiektywu.
    Obudowa jednak jest częściowo otwarta (nawet jeśli są to niewielkie braki
    uszczelnienia przy przejściach kabli do kamery).
    A może lepiej uszczelnić wejścia kabli?

    No własnie nie chcę czegoś innego niż sinus, wolałbym najzwyklejszy w świecie trafo z
    230 na 24 V.
    Chociaż z drugiej strony przy 12 V stałego łatwiej o zasilanie bezprzerwowe (np. o
    zasilacz buforowy).

    -----

  • 6. Data: 2009-10-13 10:42:01
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Gdzie (najlepiej W-wa) kupię od ręki takie transformatorki 0,5 - 1 A ?

    -----

  • 7. Data: 2009-10-13 17:53:37
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Gdzie (najlepiej W-wa) kupię od ręki takie transformatorki 0,5 - 1 A ?

    1.Wolumen
    2. sklep.avt.com.pl

  • 8. Data: 2009-10-13 18:00:12
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Może być, ale podrzuć jakieś współrzędne, żebym przychodząc rano nie wyszedł
    wieczorem ;-)

    -----

  • 9. Data: 2009-10-15 11:23:34
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> wrote in message
    > Może być, ale podrzuć jakieś współrzędne, żebym przychodząc
    > rano nie wyszedł wieczorem ;-)

    http://www.wolumen.com.pl/gfx/mapawol.gif

    Żeby sie nie zgubic :)

    Qwinto

  • 10. Data: 2009-10-15 12:53:20
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 15 Paź, 13:23, "Qwinto" <q...@g...pl> wrote:

    > http://www.wolumen.com.pl/gfx/mapawol.gif

    Po prawej stronie powyższego planu - niebieski prostokąt 47 lub 48a,b
    to chyba sklep Indel'a