    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilanie 24 V AC.
    Date: Mon, 12 Oct 2009 11:50:21 +0200

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:haulq0$15m$1@news.wp.pl...
    > Czy do zasilania kamer CCTV na 24 V zmiennego (ok. 0,5 A/kamerę z grzałką)
    > zastosować po prostu jakiś transformator z 230 V, czy
    > raczej jakiś zasilacz ?
    > W tym konkretnym modelu kamera lepiej znosi mrozy (niższa dopuszczalna
    > temperatura pracy, zapewne z uwagi na parametry wewnetrznej
    > grzałki) przy zasilaniu 24 V AC niż przy 12 V DC, stąd pewna zmiana na
    > zmienny wczesniejszej koncepcji zasilania stałym.
    > THX

    Większość kamer 24VAC można włączyć takze na 12VDC ale ty masz grzałke
    jeszcze. Będzie słabiej grzała. No ale u mnie np. kamera sama w sobie tyle
    ciepła wydziela że nawet przy -25 działała.

    Gdybyś chciał zastosować zasilacz impulsowy na wyjściu którego jest 24V
    prostokąt to się zastanów. Jeżeli kamera ma dość szybkie diody na wejściu
    to sobie poradzi zarówno ze zwykłą sinusoida jak i z prostokątem
    przetwornicy o sporo większej częstotliwości. Jezeli diody są zwykłe to może
    się okazać że je najnormalniej w świecie usmażysz na zasilaczu impulsowym.

    Marek