  • 1. Data: 2009-10-11 14:11:23
    Temat: UPS - pobór prądu / żywotność ogniw
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Witam serdecznie,
    Pytanie dotyczy UPSa - niby pl.comp.pecet, ale bardziej
    mi podchodzi pod tą grupę...

    Model: APC UPS APC SMART-UPS 1500VA (SUA1500I)
    Moc czynna [W]: 980
    Moc pozorna [VA]: 1500
    Napięcie wejściowe: 230
    Napięcie wejściowe (zakres): 160 - 286V
    Napięcie wyjściowe: 220
    Kształt przebiegu sinus: Sinusoida przybliżona

    http://www.apcc.com/resource/include/techspec_index.
    cfm?base_sku=sua1500i
    http://www.neo24.pl/index.php?target=products&produc
    t_id=-4914041&aff_id=101372

    Mam dwa pytania:

    - przy pracy standardowej (bez częstych przełączeń...) ile
    taki UPS pobiera dodatkowo prądu? Jak można wyliczyć
    nadwyżkę energii?
    - jaka jest żywotność takich ogniw ołowiowo-kwasowych?
    Chodzi mi o to, ile taki UPS pożyje, żeby chociaż te 50% zachował...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 2. Data: 2009-10-11 14:34:11
    Temat: Re: UPS - pobór prądu / żywotność ogniw
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    DooMiniK pisze:
> [...]
    > - jaka jest żywotność takich ogniw ołowiowo-kwasowych?
    > Chodzi mi o to, ile taki UPS pożyje, żeby chociaż te 50% zachował...

    mam podobnego upsa, i będąc u mnie dostał w zeszłym tygodniu dwie nowe
    batrrie, teroetycznie po 20Ah każda. przytargałem też licznik energii,
    taki normalny montowany kiedyś razem z bezpiecznikami. Mierząc ilość
    energii czymś takim mam pewność ze wskarze ten parametr za który ja
    płace energetyce. Tyle tylko ze jeszcze tego nie podłączyłem, a miałem
    zamiar wykonać test długoterminowy. jak masz jakieś propozycje dotyczące
    mojego zestawu - pisz - przeprowadze krótsze testy.
    stare akumulatory przetrwały 5 lat. tyle tylko ze ten ups zawsze robi
    test pracy na akumulatorach przy starcie. wiec najprawdopodobniej było
    tak, ze moje akumulatory nie zważajac na pojemność nie dawały już
    takiego prądu jak UPS wymagał, ale 50% pojemności mogły mieć. sęk w tym
    ze je zabiłem próbując reanimować.
    Tak czy siak wytrzymają Ci aumulatory 3 do 5 lat - raczej nie wiecej.

    ToMasz

  • 3. Data: 2009-10-11 17:38:14
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:

    > - przy pracy standardowej (bez częstych przełączeń...) ile
    > taki UPS pobiera dodatkowo prądu? Jak można wyliczyć
    > nadwyżkę energii?

    Jeśli dobrze pamiętam, dawno mierzyłem, to APC Smart 1000 pobiera
    około 20W dodatkowo (tj. tyle ciepła wydziela). 1500 nie miałem,
    ale podejrzewam, że podobnie.

    a.

  • 4. Data: 2009-10-12 06:56:22
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:4ad1e793@news.home.net.pl...
    > Napięcie wyjściowe: 220

    Fabrycznie ma napięcie wyjściowe 230V ale można je specjalnym softem
    ustawiac na inne.
    Za pomocą tego softu możesz dopasowac do tego UPSa nawet pojemniejsze
    akumulatory. Oczywiście nie zmieścisz ich wtedy w obudowie.

    Marek

  • 5. Data: 2009-10-12 06:59:33
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli dobrze pamiętam, dawno mierzyłem, to APC Smart 1000 pobiera
    > około 20W dodatkowo (tj. tyle ciepła wydziela). 1500 nie miałem,
    > ale podejrzewam, że podobnie.

    Mój 1400 w trybie czuwania bierze około 22W ale nie wiem jak sie do tego ma
    fakt że aku są już starusienkie z dużym samorozładowaniem.

    Marek

  • 6. Data: 2009-10-12 14:58:37
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    marko1a wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    > wiadomości news:4ad1e793@news.home.net.pl...
    >
    > Fabrycznie ma napięcie wyjściowe 230V ale można je specjalnym softem
    > ustawiac na inne.

    Można podyskutować o każdym parametrze ;-)

    > Za pomocą tego softu możesz dopasowac do tego UPSa nawet pojemniejsze
    > akumulatory. Oczywiście nie zmieścisz ich wtedy w obudowie.

    ... mimo wszystko dzięki za zainteresowanie :>