  • 1. Data: 2012-01-24 15:45:28
    Temat: Zasilacz bez wentylatora
    Od: "PC" <k...@s...pl>

    czy można kupić zasilacz komputerowy bez wentylatora?

  • 2. Data: 2012-01-24 15:46:09
    Temat: Re: Zasilacz bez wentylatora
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "PC" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    > czy można kupić zasilacz komputerowy bez wentylatora?

    Można.

  • 3. Data: 2012-01-24 15:47:19
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "PC" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    > czy można kupić zasilacz komputerowy bez wentylatora?

    http://zasilacze.info/produkty.php?id=3163&kategoria
    _id=538&session_init=1

    --
    marfi

  • 4. Data: 2012-01-24 15:57:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PC" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > czy można kupić zasilacz komputerowy bez wentylatora?

    Nie lepiej wymienić wentylator? U siebie podłączyłem Zephyr 120 i jest bezgłośny
    na 12V.

  • 5. Data: 2012-01-24 16:01:38
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 24/01/2012 15:45, PC wrote:
    > czy można kupić zasilacz komputerowy bez wentylatora?

    Myślę, że mogę Ci taki sprzedać - tylko muszę
    wykręcić wentylator.

    p.s. jaki dokładnie komputer, jakie wymagania
    co do zasilania, co chcesz dokładnie zrobić
    (cichy komputer do jakich celów?).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-01-24 16:28:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PC" 4f1ed0c2$0$26686$6...@n...neostrada.pl

    > czy można kupić zasilacz komputerowy bez wentylatora?

    Mój zasilacz miał czujkę termiczną i automagię, dzięki
    czemu nie fajczył się nawet/także wtedy, gdy zupełnie
    odłączałem wiatrak, zatem zmniejszyłem napięcie
    zasilające wiatrak do 5 V i było cicho oraz tanio. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-01-24 17:13:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    PC napisa?(a):

    > czy można kupić zasilacz komputerowy bez wentylatora?

    Można ale lepiej kupić tzw zasilacz półpasywny, który charakteryzuje się
    tym, że odłącza wentylator jeśli pobór mocy jest mały.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 8. Data: 2012-01-24 19:09:34
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > http://zasilacze.info/produkty.php?id=3163&kategoria
    _id=538&session_init=1

    To jakaś totalna bzdura, zamiast porządnych radiatorów kawałki blach, każdy
    kto majstrował za młodu wzmacniacze wie że przemiana nawet kilku W w ciepło
    powoduje znaczny wzrost temperatury na tak małym kawałeczku blachy, tu mamy
    podobno 600W przy sprawności 90%, czyli 10% zamieniamy w ciepło, dostaniemy
    chyba czerwone blachy.
    Piotr

  • 9. Data: 2012-01-24 20:56:26
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 20:09:34 +0100, PP napisał(a):

> [...]
    > podobno 600W przy sprawności 90%, czyli 10% zamieniamy w ciepło, dostaniemy

    Czujnik termiczny wyłączy zasilacz. Wysoką moc da tylko w bardzo dobrze
    wentylowanej obudowie, co podważa sens pasywności zasilacza.
    PurePC zrobił test tego zasilacza:
    http://www.purepc.pl/zasilacze/azo_digital_silent_po
    wer_600w_polski_pasywny_zasilacz
    Nie wypadł najlepiej. Fragment podsumowania:

    W zasilaczu wiele osób pokładało wielkie nadzieje. Pierwszy Polski zasilacz
    ATX w pełni pasywny o wysokiej mocy znamionowej, który wg zapewnień będzie
    mógł zasilić prądożerne zestawy komputerowe. Jak wynika z przeprowadzonych
    testów, zasilacz potrafi pracować wydajnie, lecz pojawia się kilka
    problemów z jego działaniem. Wykryte cykania czy piszczenia przy niskim
    poborze energii może jednoznacznie zdyskwalifikować zasilacz dla
    użytkowników wyposażonych w słabsze jednostki a pragnących faktycznego 0
    dB. Pojawiający się problem przegrzania zasilacza przy długotrwałym
    obciążeniu wymusza zastosowanie odpowiedniej cyrkulacji w obudowie a jak
    wiadomo jest to zaprzeczenie dla fanów ciszy. Osoby zachęcone informacjami
    o obsłudze SLI/CF (brak złączy PCI-E 6+2pin) czy możliwości OC sprzętu mogą
    czuć mały niedosyt. Zastosowanie drugiej karty graficznej czy overclockingu
    (co tak bardzo lubicie) może być gwoździem do trumny dla tej jednostki
    zasilającej.

    --
    GLaF

  • 10. Data: 2012-01-24 21:10:50
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    W dniu 2012-01-24 16:45, PC pisze:
    > czy można kupić zasilacz komputerowy bez wentylatora?

    można, tylko po co